Browse by Supervisor

Up a level
Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Number of items: 155.

Sárfi, Mária Ildikó (2012) Kor és tartalom specifikus motivációs stratégiák. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy, Tibor (2010) Age and content specific motivational strategies. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Véróné, Erzsiák Beáta (2010) The Use of the Nonverbal Communication in Presenting and Learning Vocabulary in the Primary School. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyalai, Dóra (2010) Visual Aids in English Language Teaching. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Márton, Tímea (2010) Vocabulary Teaching in Practice. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Renáta (2009) The Advantages of Teaching English as a Second Language to Children. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bugadzsia, Timea (2009) Analysis on vocabulary teaching. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Mihály Ádám (2009) External Influencing Factors in Vocabulary Learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hrabovszki, Adél (2009) Film or Movie The influence of the mass media on students' choice of British or American English. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sauermann, Eszter (2009) Foreign Language Learning in the Kindergarten. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Koncsikné Nagy, Éva (2009) Guessing strategies in reading of adult english language learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Berkó, Adrienn (2009) Language games. Vocabulary development. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Fenyvesiné Prohászka, Erzsébet (2009) Motivation in english language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lovas, Gabriella (2009) Second Language Motivation among Primary School Students. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tomcsányiné Dobos, Adél (2009) Teaching English To Preschoolers. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Völgyesi, Dóra (2009) Videos' effect on listening comprehension. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Siposné Fazekas, Andrea (2009) The advantages of learning english through working as an au pair. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Schweibert, Edit (2009) The development of oral communication skills in the lower primary classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Demes, Erika (2009) The influence of bilingualism in case of children. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Hargitai, Henriett (2008) Adult learners and young learners : Differences and similarities. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nyüsti, Anikó (2008) The American Dream: A Look at American Culture as Portrayed in the Media Through the Eyes of Hungarian Youth. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kala, Kornél (2008) Computer assisted english practice and assesment ’MY ENGLISH’ Practicing and Evaluating Computer Application. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Magdolna (2008) Coursebook assessment : Project I Student's book. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szirony, Andrea (2008) Early Start in Language Learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kalmár, Viktória (2008) Extending vocabulary at an advanced level : Vocabulary learning with flash cards. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Róbert (2008) Games and motivation in teaching english to young learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Erney, Boglárka (2008) How can computers increase the effectiveness of language learning? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Verovszki, Zoltánné (2008) The Importance of Visual Aids in Communicative EFL-teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ács, Zsuzsanna (2008) Importance of visualization. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Balázs, Katalin (2008) Integrating culture into foreign language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Takács, Erika (2008) Language acquisition in bilingual nurseries. According to the Montessori Method. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Klára (2008) The Main Vocabulary Learning Strategies used by Hungarian Vocational Secondary Language Learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pintér, Péter (2008) Media in english teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Berzéné Bezdán, Katalin Erika (2008) The Pros and Cons of Early English Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Forgácsné Hegedűs, Zsuzsanna (2008) The Role of Pre-listening Activities in English Foreign Language Classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Zenke, Adrienn (2008) Scientific Background of Helen Doron's Early English Program. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Berezvai, Kata (2008) Tankönyv összehasonlítás. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Perneki, Andrea (2008) Teaching English grammar in primary schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Csilla Anna (2008) Teaching English through music in Primary School. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lakatos, Renáta (2008) Teaching English to ADHD children. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lucskai, Emese (2008) Teaching Hair Styling through English : Research on the CLIL Method in a Vocational Class. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gabara, Krisztina (2008) Teaching english through stories : The effect of story teaching on the four basic skills. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Megyeri, Anikó (2008) Teaching vocabulary through songs and stories in primary schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Labádi, Krisztina (2008) Using Songs and Rhymes in the Lower Primary Classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kopunov-Legetin, Tímea (2008) Visual aids in elt teaching english through pictures. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Osgyán, Márta (2008) Vocabulary teaching and memory. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Cseh, Mária (2008) An analytical assessment of implementing C. R. Rogers' person-centred approach in the practice of English in schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pap, Borbála Katalin (2008) The essential skills of effective english teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kádár, Violetta (2008) The tale as children's language : Language Teaching Through the Tale Little Red Riding Hood. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Budai, Erzsébet (2008) The use of cooperative learning in the primary school classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bajai, Dóra (2008) The use of english language games in teaching young learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Trapl, Borbála (2007) The ADHD children. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Jenei, Tímea (2007) Code-switching in language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Serege, Piroska (2007) Computers in English Language Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Orsolya (2007) Developing communication skills in the EFL classrooms: English Language and Communication Teaching Through Communicative Activities. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szűcs, Krisztina (2007) Error Correction in Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kádár, Blanka (2007) Games for adults? The place and role of games in the language teaching syllabus for adults. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dobos, Dézi (2007) Learner Autonomy: Classroom Experience in Developing Responsibility with a Group of Adult Learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pojcsik, József (2007) Teaching English for Mixed-Ability Groups. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy, Gabriella (2007) Teaching Grammar in the Primary Classroom : Students' difficulties in learning the Simple Present tense. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Endrődi, Éva (2007) Teaching Vocabulary in Primary Schools in Hungary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fábián, Dr. Tamás (2007) Teaching listening. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Keresztesiné Baranyi, Dr. Zita (2007) Theory and Practice of Foreign Language Teaching in Waldorf Schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Krizbai, Ildikó (2007) Using Multimedia in English lessons. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabóné Bertényi, Andrea (2007) The development of etiquette through historical times (The importance of education to improve pupils' proper behaviour). Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Swiderski, Zsuzsa (2007) The importance of teaching vocabulary in primary school. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Balla, Ivett (2007) The role of Project-Based teaching in the development of positive attitude towards learning English. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Királyné Csengeri, Ágnes (2007) The role of music in the acquisition of a foreign language. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pilin, Andrea (2006) Comparing the Conditions of Learning English in Békés and Kupuszina and the Differences out of that. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Rétheyné Simon, Ágnes (2006) Coursebook Assessment from the Point of View of Teaching Ethics. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bakai, Andrea (2006) The Importance of Role-play Activities in Teaching Grammar. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kaszás, Éva (2006) Project Work in English Lessons: Theory and Practise in Hungarian Primary Schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Erdélyi, Tünde (2006) Project work with teenagers: project work and motivation. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Gábor (2006) Teacher-student relationship: the teaching and learning process in the upper-primary schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Vér, Anikó (2006) Teaching Dyslexic Children. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Vass, Viktória (2006) Teaching vocabulary through the lexical approach. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Papp, Eszter Nóra (2006) Who can be a good English teacher? The changing requirements of being an ideal teacher. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gősi, Andrea Erzsébet (2006) The importance of teacher's appearance and teaching style in teaching communicative skills. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pál, Bernadett (2005) Assessing students' class work : The role of praising on the English lesson. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hertelendiné Siroki, Gizella (2005) Children's games in the EFL classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Rozsán, Edit (2005) Error and mistake management in language teaching. Error and mistake management in language teaching is important but it is not invariably necessary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sebestyén, Krisztina (2005) Treating and teaching dyslexic children with the help of language games. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Balázsics, Zoltán (2004) The Benefits of Teaching Animal Names for Young Learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Andrea (2004) Comparing native and non-native teaching techniques in the nuclear power plant english classes. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Danis, Zsuzsanna (2004) Improving the Writing Skill at Intermediate Level. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dajka, Ida (2004) Teaching English as a Second or a Foreign Language to the Blind in Hungary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Farkas, Ágnes (2004) Using Authentic Literary Texts in the EFL Classroom : Does using authentic literary texts produce a positive effect on students' motivation? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Ágnes (2004) Using Music in ELT Classroom: The Way Teenagers can be Motivated. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kazi, Balázs (2004) The out-of-school possibilities of language acquisition are important for adult learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Vargáné Fülöp, Andrea (2003) Cartoons of our days. How do cartoons influence children's taste and imagination? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Luttrell, Erzsébet (2003) Communication supported by visual AIDS. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kocsisné Drobni, Erika (2003) Developing speaking skills. Comparison of first- and second language acquisition. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Éva (2003) English Teaching As A Mission. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Juhászné Rozgonyi, Márta (2003) Family background of language learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pipicz, Anett (2003) Foreign language acquisition focused on kindergarten pupils. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Vörösmartiné Tőzsér, Emma (2003) Games in English language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete, Róbertné (2003) Games in language learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dúcz, Annamária (2003) Improving writing skills through guided compositions. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Varga, István (2003) Integrating the bible into english teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sinkóné Almási, Márta (2003) Teachers' and Learners' Roles in the Language Classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Cserháti, Lászlóné (2003) Teaching Vocabulary Through Stories. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sándor, Tímea (2003) Teaching effectively - Achieving successfully. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Molnár, Elvira (2003) Teaching english vocabulary to young children. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pataki, Attila (2003) Video in the english class. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kanászné Horváth, Anikó (2003) Vocabulary teaching. Techniques for presenting and intensifying vocabulary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kárász, Péterré (2003) The effective teacher. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tamás, Andrea (2002) Audiovisual aids in English language teaching : Emerging new technologies vs. conventional instructional aids. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bónáné Zsigmond, Zsuzsanna (2002) Coursebook assessment : assessment of the Package "Practise Together". Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Akkermanné Kindl, Éva (2002) First steps. Teaching English To Very Young Learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Csehné Fegyvári, Edit (2002) Grammar teaching. Comparing the ways of teaching of Present Continuous Tense and Simple Present Tense. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabóné Lang, Mária (2002) „Head and shoulders, knees and toes....” Using Songs in English Language Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Molnár, Kinga (2002) High-school students' motivation in special english classes: The Changing of Adolescents' Motivation. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Belcsákné Koncz, Ágnes (2002) Methodology intensive reading with comprehension. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hegyi, Gáborné (2002) Motivation in english language teaching in primary schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hudák, Zita (2002) Oliver Twist : Introducing Dickens ' novel through exercises. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pék, Gáspárné (2002) The Role of Music and Songs in the Language Classroom : a Research in the Kodály School in Kecskemét. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lénárt, Judit (2002) Teaching English Grammar in a playful way. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Mózesné (2002) Teaching culture : Role of teaching knowledge of homeland in english language education. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Vass-Eysen, Lászlóné (2002) Teaching vocabulary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gubcsi, Judit (2002) Teaching vocabulary : the efficiency of the visual and verbal techniques. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sipos, Kinga (2002) Using blackboard drawing : an alternative for effective language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Försterné Balog, Boglárka (2002) Using cumputers in teaching english. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kollárné Csoma, Cecília (2002) What and how we teach English in the pre-school at 75 Budakeszi Street, Budapest. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fábián, Ildikó (2002) Why does a caterpillar shed its skin? Project Work and Environmental Education in ELT. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Báró, Csabáné (2002) The importance of the teacher's personality as a motivating factor. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bohács, József (2002) The problems of listening. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóthné Kovács, Klára (2002) The role of comics in english teaching : On the Basis of Project English One. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lik, Melinda (2001) Comparison of Cultures. A comparative study on celebrating Christmas in Britain and Hungary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Büki, Melinda (2001) Correcting mistakes in spoken and written english. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sindel, Edit (2001) Coursebook assessment. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Rácz, Bence (2001) Holidays - an approach to integrate American culture into the English lesson with special focus on Halloween. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gombkötő, Csabáné (2001) How to Help Language Learners with Games? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Móczáné Nagy, Márta (2001) How to Turn Theory into Practise in Teaching Vocabulary? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szász, Éva (2001) Individualpsychology in the Service of Gifted. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pajor, András (2001) Interlanguage : Typical errors of hungarian learners of english in primary schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagyné Kontra, Nóra (2001) Learning styles in a class of Mészáros Lőrinc Secondary Grammar School, Jászapáti. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sánta, Brigitta (2001) Motivation? Games! Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Helga (2001) Motivational differences : Comparison of sixth-form students’ motivation in specialized and non-specialized groups. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dobrókáné Tóth, Olga (2001) Preparation for Language Learning: Teaching English at Kindergartens. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Csamangóné, Julianna (2001) Teaching English Grammar in the Lower Primary Classes. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mészárosné Horváth, Erzsébet (2001) Teaching English and American Festivals. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bodri, Katalin (2001) Teaching english in lower primary grades. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Falvai, Viktória (2001) Teaching vocabulary : Teaching vocabulary with the help of visual aids. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bajtay, Zsuzsa (2001) Video in the language classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bachstetter, Anita (2001) A modern way of teaching grammar structures. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Katalin (2001) The tecnique of role playing. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lakatos, Annamária (2001) The use of language games in the primary school. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Krisztina (2000) Class management. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Puskás, Tekla (2000) Integrating literature into the teaching material in the Headway series. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Federics, Marietta (2000) Learner motivation -Motivation of the Gifted-. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Birkás, Zsuzsanna Beáta (2000) Multimedia in Education. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Farkas, Ágnes (2000) Native speakers and Hungarian English teachers. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nemes Nagy, Adrienn (2000) Role of games in teaching and learning english. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Jelenyine Kiss, Eszter (2000) The role of games in the learning process. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tajti, Krisztina (2000) The school curriculum : A comparative analysis of the local English documents of three primary schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2024. április 28. 12:45:05 CEST.