Item where department "Angol Tanszék" and date of item 2001

Up a level
Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | P | R | S | T | V | Z
Number of items: 96.

A

Adler, Béla (2001) Pearl Harbor (The „unexpected” attack). Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Anderléné Kasza, Mónika (2001) The Cuban-Americans in the spotlight: An attempt to find the roots of a controversial refugee case. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Aszalós, Krisztina (2001) Henry VIII's specific problems with marriage concerning his religious policies. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Asztalos, Balázs (2001) On the move...Some differences between the English and the Hungarian road sign systems. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

B

Bachstetter, Anita (2001) A modern way of teaching grammar structures. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bajtay, Zsuzsa (2001) Video in the language classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bakó, Judit (2001) The making of illusion and the "suspension of disbelief" in postmodern spirit: The Reflection of Contemporary Literary Theories in Woody Allen's The Kugelmass Episode. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bodri, Katalin (2001) Teaching english in lower primary grades. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bozsó, Tímea (2001) An example of good modern literature : Athol Fugard. "Master Harold" ... and the Boys. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bucsai, Edina Beatrix (2001) Interpretation of Great Expectations by Dickens. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Buday, Tünde (2001) Role-plays in Hungarian language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Békési, László (2001) A contrastive essay on the differences between the American charismatic churches of Hungary and the Hungarian historical churches. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bódi, Marianna (2001) Oscar Wilde: The Star-Child -as a folk-tale. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bózsó, Andrea (2001) Communicative writing : The Benefits Of A Key Pal Exchange Programme. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Büki, Melinda (2001) Correcting mistakes in spoken and written english. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

C

Csapó, Katalin (2001) Integrating other subjects into language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Csillag, Emese (2001) The use of the mother tongue in the english lesson. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Csorba, Zsuzsanna (2001) The influence of psychoanalysis on O'Neill's dramas. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Császár, Szilveszter (2001) The Cuban missile crisis: Who Bore the Responsibility? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

D

Dobrókáné Tóth, Olga (2001) Preparation for Language Learning: Teaching English at Kindergartens. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dunai, Ágnes (2001) Methods and techniques for teaching pronunciation at lower primary level. If teaching pronunciation is important, are there any methods besides the repetition technique? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dávid, Orsolya (2001) The Final Period Of Slavery In The United States. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

E

Egedi, Krisztina (2001) An interpreation of techniques Beckett used for portraying mankind in Waiting for Godot. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

F

Falvai, Viktória (2001) Teaching vocabulary : Teaching vocabulary with the help of visual aids. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Farkas, Helga (2001) From the exemplum to the fabliau in chaucer' s Canterbury Tales: From the irreproachable maiden to the licentious woman. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Farkasházi, Beáta (2001) United Kingdom's role in the birth of the European community and its integration. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fejes, Erika (2001) Passion and Sobriety in Thomas Hardy's Far from the Madding Crowd. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fodor, Edit (2001) The narrator in The Great Gatsby by F. Scott Fitzgerald. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

G

Gerzsenyi, Boglárka (2001) Causes and powers leading to the resignation of Nixon. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gombkötő, Csabáné (2001) How to Help Language Learners with Games? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gulyás, Ágnes (2001) The golden age of silent film: The American Film between 1895-1930. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gyurik, Diána (2001) World War II had a positive impact on women's lives in American society. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gál, Ibolya (2001) Are Waldorf-Schools Christian? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gáspár, Klaudia (2001) The Danish Approach : An Analysis of Language Teaching and Learning in Denmark. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

H

Horváth, Katalin (2001) The emergence of english into a global language. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth, Zsuzsanna (2001) Integrating Culture into Language Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Csamangóné, Julianna (2001) Teaching English Grammar in the Lower Primary Classes. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

I

Istenes, Henriett (2001) Groupwork and its Concomitant Discipline Problems. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

J

Jenei, Ágnes (2001) Why is it Shakespeare? Shakespearean intertextuality in Brave New World by Aldous Huxley. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

K

Kajtár, Kinga (2001) The Changes of the 20th Century Olympic Games Were the 1996 Atlanta Games the 'Olympics of Business’? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Katona, Veronika (2001) Cultural differences between Hungary and the United States of America. What are the cultural differences between Hungary and the United States of America and the reasons behind them? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kenderesi, István (2001) The world of sports in english lessons. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Keresztes, Gabriella (2001) Role plays in English language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Gabriella (2001) African-Americans and Hungarian Gypsies. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kocsis, Krisztina (2001) The changing RP. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kollár, Rita (2001) East-Central European Immigration to the United States, 1880-1940. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kolonics, Krisztina (2001) Reasons behind a peaceful transition. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Katalin (2001) The Sioux Sun Dance. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Katalin (2001) The tecnique of role playing. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kusztor, Emese (2001) Success and failure of the most significant movements of the 1960s in the united states. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

L

Lakatos, Annamária (2001) The use of language games in the primary school. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Leirerné Katona, Ágnes (2001) Effective language teaching for young english learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lik, Melinda (2001) Comparison of Cultures. A comparative study on celebrating Christmas in Britain and Hungary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lukács, Anita (2001) The necessity of death in Shakespeare's Romeo and Juliet, and Othello. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

M

Magyar, Andrea (2001) Teaching English in an Intercultural Context. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Maráczi, Gyöngyi (2001) The Native American Saga: The Indians' Way to the Reservations. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mikula, Anna (2001) The Realistic Features of the Victorian Novel. Charles Dickens: Oliver Twist. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mizere, Zsuzsa (2001) A Comperative Analysis of the Communicative Method and the Audio-Lingual Method In Different Age Groups. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Modor, Melinda (2001) Teenagers, communication and english language teaching: Assessing the approach of teenagers towards English language learning through self-designed activities. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mravik, Anna (2001) Communicative methodology in language teachning : Present Situation at Some Schools in Békéscsaba. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Márta, Máté (2001) The most effective method of raising a child bilingually until school age. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mészárosné Horváth, Erzsébet (2001) Teaching English and American Festivals. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Móczáné Nagy, Márta (2001) How to Turn Theory into Practise in Teaching Vocabulary? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Módra, Magdolna (2001) The Antropo-Psychological Interpretation Of William Golding's Lord Of The Flees. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Módra, Magdolna (2001) A possible interpretation of William Golding's Lord of the Flies. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

N

Nagy, Andrea (2001) A Frivolously Earnest Dramatist. Shaw's complex paradoxical approach on the basis of his drama Man and Superman. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy, Eszter (2001) The use of language and power in George Orwell's Nineteen Eighty-Four. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy-György, Ágnes (2001) The Development of American Music In the 20th Century. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagyné Kontra, Nóra (2001) Learning styles in a class of Mészáros Lőrinc Secondary Grammar School, Jászapáti. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

P

Pajor, András (2001) Interlanguage : Typical errors of hungarian learners of english in primary schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pap, Szilvia (2001) Electronic commerce: The key to a more comfortable life. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Patik, Krisztina (2001) William Blake : Blake’s Dark Vision Concerning the Era of the Industrial Revolution. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pető Hunor Attiláné Varga, Éva (2001) Jonathan Edwards and the Great Awakening. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Páskuj, Katalin (2001) John Fitzgerald Kennedy : How Does President Kennedy's Political Career Prove His Fight For Freedom? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

R

Rácz, Bence (2001) Holidays - an approach to integrate American culture into the English lesson with special focus on Halloween. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

S

Seres, Nóra (2001) Many characters-one possibility. Analysing why the novel of Sir Walter Scott's Ivanhoe is called Ivanhoe. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sindel, Edit (2001) Coursebook assessment. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sipos, Balázs (2001) Meixner's active vocabulary test as an effective method of predicting future dyslexia. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Somhegyi, Zsuzsanna (2001) Having fun in the language lesson. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Stayer, Eszter (2001) Teaching Reading : The role of reading in a teaching programme. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szalai, Krisztina (2001) Aurora Leigh : Woman Question in the Victorian Period Through Elizabeth Barrett Browning's Magnum Opus, Aurora Leigh. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szarka, Gábor (2001) War Industry in the U.S.A. between 1939-1945. Was it the second World War that helped the nation of the United States to finally overcome the 1929 Great Depression? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szepessy, Leona (2001) The Duality of Self Imposed on by the Victorian Age Through Oscar Wilde The Importance of Being Earnest. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szász, Éva (2001) Individualpsychology in the Service of Gifted. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szécsényi, Andrea (2001) The appearance of racial issues in the works of Langston Hughes, Richard Wright and James Baldwin. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szőke, Zoltán (2001) Relation between man and society or How Zen helps to find yourself in the world. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sánta, Brigitta (2001) Motivation? Games! Masters, Szegedi Tudományegyetem.

T

Tanács, László (2001) In the shadow of the enigma. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Helga (2001) Motivational differences : Comparison of sixth-form students’ motivation in specialized and non-specialized groups. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Török, Ágnes (2001) Franklin Delano Roosevelt-America's saviour the Roosevelt administration. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Türkössy, Szilárd (2001) Hungarians in Canada : Emigration and Assimilation. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

V

Varga, Rita (2001) Lies as the Major Force in Miller's Dramas. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Varga, Éva (2001) Wordsworth's longing for the mothering ideal language. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Vörös, Szilvia (2001) Zsigmond Vilmos : Is he Hungarian as a movie maker? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Z

Zilahy, Anikó (2001) Listening activities in language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Zónai, Márta (2001) W. M. T Hackeray, The English Humourist Of The Nineteenth Century: The Importance And Scope Of Irony In Vanity Fair. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2024. május 13. 13:27:05 CEST.