Item where specialization "angol" and date of item 2002

Up a level
Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | F | G | H | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | V | W | Á
Number of items: 121.

A

Akkermanné Kindl, Éva (2002) First steps. Teaching English To Very Young Learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Akkermanné Kindl, Éva (2002) Minority Youth Employment in Los Angeles County. A Case Study of African-American Adult and Youth Unemployment 1970-1990. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Almási, Anett (2002) The Ideal Language Teacher. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Andróczkiné Lázár, Edit (2002) Diversity and multiculturalism in the United States of America : The Chinatown in New York, inthe period 1880s-1980s. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Andó, Mónika (2002) The Internet as an Educational Tool in ELT for Improving Writing Skill. A Classroom Research at a Secondary School in Békéscsaba. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Aranyi, Erzsébet (2002) The Bridge of San Luis Rey : The motifs of accident and intention in Thornton Wilder's novel. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

B

Balta, Georgina (2002) Language teaching in the kindergarten: effective or an unnecessary burden? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Barsi, Eszter (2002) Two approaches of the same tale. A comparative interpretation of Troilus and Criseyde by Geoffrey Chaucer and Troilus and Cressida by William Shakespeare. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bartha, Csilla (2002) The Role of Religion in Dr. Martin Luther King and Malcolm X's Pursuit of Equality for African-Americans. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bata, Mónika (2002) Mistake management: a positive approach to oral correction. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Belcsákné Koncz, Ágnes (2002) Methodology intensive reading with comprehension. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Benyhe-Kis, Beáta (2002) Maiden of fate : representations of Ophelia from the 18th until the early 20th century. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Berkes, Edina (2002) Project work in english language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Berta, Katalin (2002) John Grisham's The Client, - a modern allegory. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bertus, Jánosné (2002) The role of holidays in english language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bessenyei, Adrienn (2002) Project work. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bisztricsányi, Gizella (2002) Dean Moriarty, the Mythical Hero in Jack Kerouac's On the Road. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bohács, József (2002) The problems of listening. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Borovszki, Gabriella (2002) Oliver Cromwell's Prominent Role in the English Civil War. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Borók, Hajnalka (2002) The Hispanic-Americans in the United States. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bozo, Annamária (2002) Teaching Dyslexic Children With the help of the Tolnai-Method. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bálint, Lívia (2002) The Great Mass Emigration From Hungary to the United States, 1880-1914. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Báró, Csabáné (2002) The importance of the teacher's personality as a motivating factor. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bényei, Éva (2002) A coincidence of needs: Charles Manson and The Family. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bíró, Andrea (2002) Surviving the Family-The Family Survives : Family Patterns in Anne Tyler's Novels. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bónáné Zsigmond, Zsuzsanna (2002) Coursebook assessment : assessment of the Package "Practise Together". Masters, Szegedi Tudományegyetem.

C

Csapó, Anikó (2002) Individual Conversion Implemented with the Assistance of the Methodist Movement Helped Bring About Social Reformation in Eighteenth Century England. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Csehné Fegyvári, Edit (2002) Grammar teaching. Comparing the ways of teaching of Present Continuous Tense and Simple Present Tense. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Csorba, Márta (2002) The Lights And Shadows Of England In The Victorian Age. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Czakó, Réka (2002) Film adaptations of Shakespeare's 'Romeo and Juliet'. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Cziráki, György (2002) 'Think globally, act locally' global environmental problems, backlash of the government and the society Ws the U.S.A. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

D

Drahota-Szabó, Barbara (2002) Aestheticism and Symbolism in the Tales of Oscar Wilde. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

F

Fejérvári, Balázs (2002) Golding's The Lord of the Flies and Orwell's Animal Farm. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete, Andrea (2002) Comparison of english and hungarian phrases : Semantical and structural comparison of phrases dealing with animals. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete, Angéla (2002) Teaching english for 6-7 years old children. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete, Dr. Sándor (2002) The Inner Freedom to Live. Ken Kesey: One Flew Over the Cockoo's Nest. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Feketéné Szabó, Dr. Emese (2002) The cult of corn in North America. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Felvégi, Zsuzsanna (2002) Fantasy worlds : a comparison of The Lord of the Rings and Harry Potter. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fábián, Ildikó (2002) Why does a caterpillar shed its skin? Project Work and Environmental Education in ELT. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Földi, Krisztina (2002) Using the Total Physical Response method in lower primary classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Försterné Balog, Boglárka (2002) Using cumputers in teaching english. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

G

Galambosi, Péter (2002) The Restored Identity : Analysis of House Made of Dawn written by N. Scott Momaday. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gombkötő, Judit Emese (2002) Learning How to Teach English. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gombosné Kecskés, Andrea (2002) The role of reinforcement in vocabulary teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gubcsi, Judit (2002) Teaching vocabulary : the efficiency of the visual and verbal techniques. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gyurkó, Titánia (2002) The changing situation of Catholics and Protestants in England from Henry VIII to William III of Orange. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Győri, Judit (2002) Some possibilities for interpreting love and death in Ernest Hemingway's novels (A Farewell to Arms and For Whom the Bell Tolls). Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gólya, Zita (2002) The Motif of Death in Edgar Allan Poe's Short Stories. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

H

Hegyi, Gabriella (2002) Role of games in theaching grammar. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hegyi, Gáborné (2002) Motivation in english language teaching in primary schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hollósi, Marianna (2002) Colchester : In a Period of Two Thousand Years. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth, Andrea (2002) Contrasts and parallels in wuthering heights. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth, Krisztina (2002) Acquitted of accusation: crime fiction belongs to literature. Dramatic Elements in The Murder of Roger Ackroyd by Agatha Christie. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hudák, Zita (2002) Oliver Twist : Introducing Dickens ' novel through exercises. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Huszka, Istvánné (2002) Feelings of the Lost Generation through. F. Scott Fitzgerald's novel The Great Gatsby. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

J

Jermendi, Andrea (2002) Fragile X and Bilingualism. A case study. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Jusztinné Csőke, Irén (2002) Lewis Carroll's Alice Stories. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Jójárt, Ágnes S. (2002) Christians crusade on Harry Potter : 21st century witchcraft: magic in fact and fiction. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

K

Kiss, Györgyi (2002) Reality in detective stories of Agatha Christie. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Julianna (2002) The war of independence as reflected in historical paintings: Patriotic feelings produced by painters. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kollárné Csoma, Cecília (2002) What and how we teach English in the pre-school at 75 Budakeszi Street, Budapest. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Komlósi, Györgyné (2002) Differences between swing and Bebop Music. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kothenc, Ádám (2002) Evil Characters In Victorian Fiction : Investigation of the literary characters of Emily Bronte and Mary Shelley. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kudlák, Szilvia (2002) John Adams and John Quincy Adams: A family tradition of public service. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kun, Tímea (2002) Comparison between Martin Luther King and Malcolm X: Their Role in the Black Movement. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kácsor, Norbert (2002) On the Road : Changes in the Role of the Holy-men on the Great Plains. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

L

Luczay, Orsolya (2002) Great Britain and the euro. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lénárt, Judit (2002) Teaching English Grammar in a playful way. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

M

Makay, Gáborné (2002) Boston - The Big Dig. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mihály, Tünde (2002) Oscar Wilde's Life and Art Reflected in His Tales and Only Novel. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mihályi, Györgyi (2002) Advertising: a dead body is smiling at you. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Miszlang, Barbara (2002) Shakespeare and the classical Roman comedies. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Molnár, András (2002) An Analysis upon the Reactions to the Harry Potter Novels: How Christians respond the effects of the Harry Potter phenomenon. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Molnár, Kinga (2002) High-school students' motivation in special english classes: The Changing of Adolescents' Motivation. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mosonyiné Vucskics, Ildikó (2002) Creators and creatures. Comparative analysis of Mary Shelley's Frankenstein and Mikhail Bulgakov's The Heart of a Dog. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Motyovszki, Rita (2002) The Role of Games in the Language Teaching and Learning Process. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

N

Nagy, Andrea (2002) Games in vocabulary teaching for elementary students. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Novák, László (2002) Error correction in primary school. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Novák, Lászlóné (2002) Songs and rhymes in primary school. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

O

Obernáné Nagy, Gizella (2002) Winston Churchill's leadership in 1940-41. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Orbán, Győző (2002) The USA and the Kyoto Protocol : The role of U.S. Economy in President Bush's decision to withdraw from the Protocol. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

P

Paszternák, Péter (2002) J. D. Salinger: The Catcher in the Rye : the function of the protagonist and slang in the novel. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Patkós, Róza (2002) 'Once Upon a Time...' Teaching English through Stories to Young Learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pintér, Anna (2002) English teaching through the eyes of an art teacher. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pokorny, Anna (2002) The developments of North Sea oil. The major develpoments of Northern oil fields in the first years. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Polycarpou, Bettina (2002) The awakening of women in the 19th century. Kate Chopin: A woman ahead of her time. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pribék, Andrea (2002) The media state. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pék, Gáspárné (2002) The Role of Music and Songs in the Language Classroom : a Research in the Kodály School in Kecskemét. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Péter, Nóra (2002) The representation of Henry James' International theme: The Wings of the Dove. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

R

Rudics, Zita (2002) Katherine Howard as the least ideal queen and wife of Henry VIII. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Rutzui, Sándorné (2002) Developing Oral Skills Through Dialogues In The Primary School. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Rétfalvi, Dominika (2002) Teaching pronunciation /'ti:tfirj pre'nansl'eifen/. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Révész, Katalin (2002) Ronald Reagan and the power of his convictions : Soviet-American Relations in the 1980's. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

S

Schafferné Baumhakl, Tímea (2002) Railroads and the Making of Modern America. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sebők, Henriette (2002) Executions in England from the Anglo-Saxons until the twentieth century. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sipos, Kinga (2002) Using blackboard drawing : an alternative for effective language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Steidl, Mária (2002) Dissolution of family in Twentieth-Century American drama. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabóné Lang, Mária (2002) „Head and shoulders, knees and toes....” Using Songs in English Language Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szalai, Ida (2002) Thomas Jefferson, the architect. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szeleczkiné Szegedi, Erika (2002) "Motivate me, please!" Harry Potter in English Language Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szikszainé Bujdosó, Éva (2002) Papa on the dark continent : Ernest Hemingway's adventures in Africa. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Székely, László (2002) Language and Prejudice: Prejudices concerning language - language of prejudices. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szűcs, Boglárka (2002) The Roots of American Feminism. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szűcs, Veronika (2002) Route from Civilization to Savager: Binary Opposites in William Golding's Lord of the Flies. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szűrszabóné Serfőző, Beatrix (2002) Natural language acquisition through listening. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sári, Dominika (2002) The Salem Witchcraft Trials 1692. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sólyom, Hortenzia (2002) Autographical elements in Ernest Hemingway's a Farewell to Arms. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

T

Tamás, Andrea (2002) Audiovisual aids in English language teaching : Emerging new technologies vs. conventional instructional aids. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tomanek, Mária (2002) The importance of silent discourse in the amish way of life. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tyukász, Zsuzsanna (2002) Learning difficulties: Teaching reading for dyslexic children in normal elementary context. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Henrietta (2002) Star Wars And Classical Mythology : The Hero's Journey in George Lucas' Trilogy. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Mózesné (2002) Teaching culture : Role of teaching knowledge of homeland in english language education. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Sándorné (2002) Problems with numbers in english language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóthné Kovács, Klára (2002) The role of comics in english teaching : On the Basis of Project English One. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

V

Varga, Krisztina (2002) The conditions of contemporary foreign language teaching in Hungary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Vass-Eysen, Lászlóné (2002) Teaching vocabulary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Városiné Szappanos, Mariann (2002) Sir Gawain and the Green Knight: the crisis of knighthood in fourteenth century Britain. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

W

Weigand, Katalin (2002) The New Woman : the woman image in the art of Decadence through Aubrey Beardsley's Salome pictures, in the mirror of Oscar Wilde's text. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Wéber, Krisztina (2002) Byron and Polidori as The Founders of the Vampire Myth in Literature. A Comparative Analysis of Byron's 'Fragment of a Novel' and Polidori's 'The Vampyre'. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Á

Ács, Gábor (2002) The Marshall Plan American Help in Europe's Recovery After WWII. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ádámné Albert, Csilla (2002) Europe and America in the Novels " Set this House on Fire " and " Sophie's' Choice "by William Styron. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2024. április 23. 11:05:49 CEST.