Browse by Supervisor

Up a level
Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Number of items: 91.

Sós, Heléna (2009) ADHD children's education in normal, alternative and special schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete, Zoltán (2009) Complex assessment of pupils' position in the classroom for a more effective language teaching approach. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Pipicz, Szilvia (2009) Content and Language Integrated Learning (CLIL). Importance of content in language learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Donka, Szilvia (2009) Error correction in language teaching. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy, Róbert (2009) Music aptitude influencing foreign language skills. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Dudok, Evelin (2009) Using authentic film in ELT lessons. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Balasi, Bettina (2009) An experimental examination of the effect of working memory capacity on language learning. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kulima, Tünde (2009) The magic triangle of the art of teaching: theory, practice and personality. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bohner, Virág (2008) Early start — language stars. Early Language Learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bertáné Zsótér, Judit (2008) Errors and error correction Differences between the error correction techniques used by native and non-native teachers of English. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hüse, Julianna (2008) Evaluation of culture teaching through the new Headway series from elementary to intermediate level. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Majoros, Evelin (2008) Games - Are They Only for Fun? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Takó, Francisc (2008) Internet Applications in ELT classes. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Virág, Rózsa (2008) Motivating Language Learners in the Grade Six English Class. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lázár, Adrienn (2008) Nyelvérzékmérő tesztek és a nyelvtanulási nehézségek diagnosztikája. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szőke, Tünde Hajnalka (2008) The Role of Tales in Language Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Jahn, Orsolya (2008) 'Smart board for smart kids' : Interactive whiteboards in english language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ozvald, Hajnalka (2008) The importance and using of rhymes, songs and short stories in the language learning and teaching process in lower classes. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mészárosné Kormos, Mónika (2008) The role of the mother tongue in english lessons. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Miklós, Dorottya (2008) The role of the mother tongue in the English lesson. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Auth, Anita (2007) Attachment need in the early years of life influences personality development and language acquisition in a negative way. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tallódi, Brigitta (2007) Comparative analysis about the English language competence of Danish and Hungarian students. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ferenczfi, Julianna (2007) Cooperative Learning: Benefits of Implementing CL in ESL Learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabóné Lázár, Anita (2007) English Language Teaching for dyslexics. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács-Gergó, Veronika (2007) Evaluating Waldorf education - Waldorf as a viable alternative to Hungarian state education. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kosztolányi, Éva (2007) The Role of Games in Vocabulary Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Baros, Szidónia (2007) The Role of Motivation in English Language Learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dulai-Balogh, Ildikó (2007) Teaching EFL with a story-based syllabus. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Eszter (2007) Teaching English to Six-year-old Children. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szűcsné Martin, Erika (2007) Teaching literature in the EFL classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dudok, Evelin (2007) Using authentic film in ELT lesson. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Farkas, Ágnes (2007) Válaszd a legjobbat. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Básti, Ágnes (2007) What is the instinctive teaching method? A new idea or a cleverly composed mixture? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Madurka, Ágnes (2006) Behaviour management. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hajdu, Ildikó (2006) Cultural competence in language teaching: The importance of knowing the target culture. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mari, Edina (2006) Early age-stronger base-the advantages of foreign language acquisition in early childhood. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Csanád Árpád (2006) The Importance of Integrating Roma Students at School. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Erika (2006) Language Teaching Policy in the European Union and in Hungary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy, Katalin Judit (2006) Possible Sources of Language Learners' Difficulties in Reading and Reading Comprehension Options for Development. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hadár, Kinga Katalin (2006) The Role of Age in Language Learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Márta (2006) Step by step (Teaching English to Very Young Learners). Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mónus, Aliz (2006) Using english for teaching arts and crafts. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Provics, Andrea (2006) The importance of learning styles and strategies. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Auth, Anita (2006) The lack of attachment in the early years of life influences the development of personality and language acquisition in a negative way. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Bangócz, Ágnes (2006) A study on interference errors of Hungarian learners of English. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Balogh, Tibor (2006) The use of drama in the english lesson. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Baloghné Tilki, Tünde (2005) Changes in classroom cooperation. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pór, László (2005) Corpus-based Analysis of the Vocabulary of English Course Books. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nasz, Ildikó (2005) Developing cultural awareness through teaching english. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hajmássy, Hella (2005) Teaching as performing art. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagyné Sullai, Dr. Márta (2004) Everything You Always Wanted to Know About Role Play : A Practical Guide for English Teachers. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Zemó, Lászlóné (2004) Learning difficulties. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Seres, Melinda (2004) Motivation and attitude: Factors promoting positive attitude to foreign language learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bugán, Olga (2004) Special Education Needs in English Vocabulary Learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth, Nóra (2004) The importance of teaching culture in language classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Andrea (2003) Affective Factors and Cognitive Development in Language Learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gyurik, Rita (2003) Family Background, Foreign Language Learning, Self - Image. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Zsikai, Ágnes (2003) How to survive the teaching practice? Teaching Aids and Assistance. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Reményi, Ildikó (2003) Integrating Target Language Culture Into the EFL Lesson. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Koncz, Nikolett (2003) Learning Difficulties: Paying Attention To Attention Deficit Disorder. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Galisz, Anita (2003) Teaching foreign languages and role of motivation in different age groups. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy, Andrea Mária (2003) What's in a word? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sulik, Orsolya (2003) The importance of role play in language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Jermendi, Andrea (2002) Fragile X and Bilingualism. A case study. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gombkötő, Judit Emese (2002) Learning How to Teach English. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tyukász, Zsuzsanna (2002) Learning difficulties: Teaching reading for dyslexic children in normal elementary context. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bata, Mónika (2002) Mistake management: a positive approach to oral correction. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bozo, Annamária (2002) Teaching Dyslexic Children With the help of the Tolnai-Method. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Rétfalvi, Dominika (2002) Teaching pronunciation /'ti:tfirj pre'nansl'eifen/. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Varga, Krisztina (2002) The conditions of contemporary foreign language teaching in Hungary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gál, Ibolya (2001) Are Waldorf-Schools Christian? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gáspár, Klaudia (2001) The Danish Approach : An Analysis of Language Teaching and Learning in Denmark. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Istenes, Henriett (2001) Groupwork and its Concomitant Discipline Problems. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth, Zsuzsanna (2001) Integrating Culture into Language Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Csapó, Katalin (2001) Integrating other subjects into language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Modor, Melinda (2001) Teenagers, communication and english language teaching: Assessing the approach of teenagers towards English language learning through self-designed activities. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Csillag, Emese (2001) The use of the mother tongue in the english lesson. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ihász, Adrienn (2000) A Comparative Analysis of Two Preschools from the Perspective of Multicultural Education. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Cseténé Tasnádi, Judit (2000) Disney's Aladdin in the English lesson. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagypál, Gabriella (2000) English as a Foreign Language Teaching in Reform-Pedagogy. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bérczes, Rita (2000) How to Survive Teaching Practise? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Jáksó, Klára (2000) Students with learning problems with a special emphasis on left-handedness. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Solti, Mónika Katalin (2000) Understanding And Treating Dyslexia And Other Learning Disabilities. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lukács, Kinga (2000) Using English and Hungarian in the class as a basis for comparison between two schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gasztány, Judit (2000) Values Transmitted Through Education. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bartos, Hajnalka (1999) Developing Oral Skills with Young Children. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kiss, Klára (1999) Motivation in successful language learning. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Lovas, Csilla (1999) The Role of Computer in Modern Language Teaching. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Fazekas, Szilvia (1999) Teaching listening. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ábrahám, Eszter (1999) Testing Efficiency in Language Teaching. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bálint, Karolina (1999) The effectiveness of the communicative method in case of young children. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

This list was generated on 2024. április 27. 10:42:32 CEST.