Item where specialization "angol" and date of item 2004

Up a level
Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Jump to: B | C | D | F | G | H | K | L | M | N | O | P | R | S | T | V | Z | Á
Number of items: 91.

B

Babcsányi, Éva (2004) Illusions of Reality : The Postmodern Approach and its Reflection in David Lynch's films: Lost Highway and Mulholland Drive. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Balog, Edit (2004) Great Britain and European integration. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Balázsics, Zoltán (2004) The Benefits of Teaching Animal Names for Young Learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Barna, György (2004) Environmental Education and forest schools as fields of English language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bugán, Olga (2004) Special Education Needs in English Vocabulary Learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bánáti, Dóra (2004) Theodore Dreiser: An American Tragedy Self and identity as the materialization of the American Dream. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bárdos, Anita (2004) The discourse analysis of mobile marketing on the internet. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

C

Csatordai, Gyöngyi (2004) Victorian women: a blessing or a curse? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Cseténé Varga, Nikolett (2004) The symbolism of the mirror in pre-raphaelite paintings. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Csányi, Andrea (2004) St. Louis, The City of the World's Fair, 1904. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

D

Dajka, Ida (2004) Teaching English as a Second or a Foreign Language to the Blind in Hungary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Danis, Zsuzsanna (2004) Improving the Writing Skill at Intermediate Level. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Daradics, Mónika (2004) Starting the Education of a Highly Sensitive Child. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Demeter, Dávid (2004) The Native American Aspect Of Stanley Kubrick's The Shining. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Deák, Rita (2004) From imitation to conversation. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Drubina, Éva (2004) Comparison of two course books. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

F

Farkas, Ágnes (2004) Using Authentic Literary Texts in the EFL Classroom : Does using authentic literary texts produce a positive effect on students' motivation? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Farkas, Ágota (2004) Katherine Mansfield and the Edwardianism following three short stories. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fejesné Berényi, Zsuzsanna (2004) A literary work in the teaching process for secondary grammar school students. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete, Angéla (2004) Without roots: Hungarians in Melbourne. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ficsórné Szabó, Ildikó (2004) Language and culture : explicit and Implicit Dimensions of Teaching Culture. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

G

Gera, Krisztina (2004) The problem of marriage : the study of marriages through Jane Austen's Pride and Prejudice and Helen Fielding's Bridget Jones's Diary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gyollai, Lászlóné (2004) Teaching speaking : fluency versus Accuracy. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Győri, Ibolya (2004) Two Wars in the Gulf. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gömöriné Lengyel, Diána (2004) The faith of a mystic in golding's the spire. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

H

Halász, Orsolya (2004) British Education in a post-welfare Society: The development of equal opportunities in British education 1944-1993. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hodák, Mária (2004) Stories and tales for teaching english language to young learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hornyák, Balázs (2004) Influences of British and American music on European music culture. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth, Nóra (2004) The importance of teaching culture in language classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

K

Karai, Gizella (2004) Female characters in Austen's novels. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kazi, Balázs (2004) The out-of-school possibilities of language acquisition are important for adult learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kecskeméti, Adrienn (2004) Anti-drug campaigns in the USA. The Effectiveness of the American D.A.R.E. Program Among Elementary and High School Students. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Keppel, Mónika (2004) English for Specific Purposes How to teach English for Science and Technology efficiently. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kerekes, Ágnes (2004) Green Word in English Lessons. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Keserű, Krisztina (2004) The role of songs and rhymes in the lower primary language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Katalin (2004) Oscar Wilde's Fairy Tales. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Ágnes (2004) Using Music in ELT Classroom: The Way Teenagers can be Motivated. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kossuth, Olivia (2004) Passive Resistance in the freedom struggles of Nelson Mandela and Mahatma Gandhi. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Bettina (2004) Revolt of an adolescent soul according to Salinger's The Catcher in the Rye. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kurucz Tubáné, Nikoletta (2004) Sustainable tourism and the giant's causeway. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kádár, Zsuzsa (2004) The Effects of the Vietnam War on American Society. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kóródi, Ágnes (2004) English Words and Other Foreign Words in the Hungarian Language. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

L

Legényné Szelersán, Marianna (2004) Developing intercultural understanding in pupils. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lestyán, Viola (2004) Foreshadowing Elements in Shakespeare's and Baz Luhrmann's Romeo and Juliet. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

M

Martincsek, Béla Zoltán (2004) English Speaking Countries and English Language Learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Molnárné Tóth, Katalin (2004) George Orwell: Animal Farm. The Illusion of Revolution through Characterisation. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Monostori, Edina (2004) Analysis of A Streetcar Named Desire and Cat on a Hot Tin Roof, based on the Freudian psychoanalytic theory. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mourre, Edit (2004) The Helen Doron method with all ages : A study in the methods used in teaching English as a second language. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mészáros, Ervin (2004) The Dry Decade. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

N

Nagyné Sullai, Dr. Márta (2004) Everything You Always Wanted to Know About Role Play : A Practical Guide for English Teachers. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Naszradi, Miklós (2004) Errors and mistakes. And how the average teacher sees them. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

O

Ocskó, Edit Zsuzsanna (2004) The O.J. Simpson criminal trial: The influence of racism on the outcome of the case. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Onea, Mária (2004) Teaching english to young learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Osztós, Györgyi (2004) The necessity of using a coursebook for young learners in teaching English. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

P

Papp, Szilvia (2004) Translation critique based on Frank McCourt: Angela's Ashes and on its translation `Angyal a lépcsőn' by András Barabás. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pető, Tímea (2004) Paul Morel: The Representation of the Motif of Dark in D. H. Lawrence's Sons and Lovers. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pálinkás, Orsolya (2004) Robin Hood, the legendary outlaw of england : a name for a role (1215-1485). Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Páll, Ágnes (2004) The "broken people" of India. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pálnok, Judit (2004) Music with a message. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pályi, Krisztián (2004) Marijuana Legalization: Was It a Good Idea To Ban Marijuana? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

R

Raffay, Zoltán (2004) The Great Depression and the New Deal. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ravasz, Nóra (2004) Humour in language teaching : The Value and Function of Humour in the Language Class. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Roseanu, Robert (2004) The Role of Music and Songs in Teaching English. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Rácz, Gabriella (2004) Developing intercultural awareness in lower primary classes. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

S

Seres, Melinda (2004) Motivation and attitude: Factors promoting positive attitude to foreign language learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Skultéti, Gyöngyvér (2004) The Key Principles of the Helen Doron Method. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Somogyi, Nóra (2004) Life and Death in Fight Club. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Somogyi, Ágnes (2004) The Effect of Gothic Literature on Contemporary Musicians: The Link Between Gothic Literature and Gothic Metal Music. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Soós, Katalin (2004) The British Monarchy 1979-2002. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabadi, Andrea (2004) Human sacrifice of the druids or A Storm in a Teacup. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Andrea (2004) Comparing native and non-native teaching techniques in the nuclear power plant english classes. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabóné Kádár, Melinda (2004) The Key Factors of Survival in Jack London's Selected Northland Stories. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szadeczki, Csilla (2004) Struggling of Amish with being ”in the world and not of the world”. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szalontai, Ágnes (2004) Grammar acquisition in lower primary classes. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szedlák, Réka (2004) Teaching grammar in a playful way. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szolnoki, István (2004) The role of authenticity in the social and musical evolution of folk music in the first half of the 1960's. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szrenka, Szilvia (2004) SMS Poems : Poems composed on the keypad of a Mobile phone. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szádeczky, Katinka (2004) The efficiency of practising vocabulary through games. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szénási, Orsolya (2004) Culture and Assimilation: Second Generation Muslim Women in England. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sólya, Szilvia (2004) The United States and Woodrow Wilson's League of Nations. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

T

Tóthné Bakonyi, Nikoletta (2004) The symbolism of fire and water in Charlotte Brontë's Jane Eyre. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Túri, Diána (2004) A psychoanalytic approach to Eugene O' Neill' s Mourning Becomes Electra. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

V

Venter, Erika (2004) „He might as well plant an oak in a flower-pot, and expect it to thrive” some psychoanalytical thoughts about Wuthering Heights by Emily Brontë. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Veres, Ildikó (2004) How to overcome fear with the help of games in the elt classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Viczián, Éva (2004) Roles of songs in teaching English. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Vármonostory, Ágnes (2004) The roles of the teacher. Other, Szegedi Tudományegyetem.

Z

Zelei, Balázs (2004) Kyoto Protocol versus Economic Interests. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Zemó, Lászlóné (2004) Learning difficulties. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Zsuzsa Sztanóné Magyar, Zsuzsa Sztanóné Magyar (2004) Is it the union flag or a union flag? Development and arguments. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Zsírosné Tóth, Hajnalka (2004) Testing In Foreign Language Teaching : Evaluation of two standardised tests used at a primary school. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Á

Ágoston, Ottilia (2004) Indian gambling in California : its history and problems. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2024. március 28. 20:50:18 CET.