Schaffer, Júlia (2018) A kiégés vizsgálata a pedagógusok körében. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
![]() |
PDF
2018_Schaffer_Júlia_FJUZGZ_SZ.pdf Hozzáférés joga: SZTE designated computers only Download (617kB) |
Abstract
A kiégés témája kétségtelenül kritikus kérdés napjainkban és a vizsgálata pedagógusok körében is releváns. Az alábbi munkában 4 kérdőív segítségével kutatok ebben a témában: Maslach-féle BO-SE Kiégés-kérdőív (Jagodics és Szabó, 2016), Munkahelyi követelmények és a rendelkezésre álló erőforrások (Jagodics és Szabó, 2014), Kollektív hatékonyság (Schawarzer és Schmitz, 1999), Konfliktusmegoldó stratégiák (Rózsa et al., 2008). A mintába 589 magyar pedagógus került, akik online töltötték ki a kérdőíveket. Eredményeim igazolták azokat a kutatásokat, melyek szerint a kiégésre való fogékonyság mértéke bejósolható, a rendelkezésesre álló erőforrások és követelmények ismeretében. Továbbá megerősítik azokat az eredményeket, melyek alapján a kollektív hatékonyság megtapasztalása erősíti a kiégéssel szembeni ellenállást, valamint, hogy a hatékonyabb konfliktusmegoldó stratégiák csökkenthetik a kiégés veszélyét. Összességében az én munkám is arra hívja fel a figyelmet, hogy a pedagógusok körében nagyobb hangsúlyt kellene fektetnünk a kiégés-prevencióra.
English title
Enquiry of theacher's burnout
Institution
Szegedi Tudományegyetem
Faculty
Faculty of Humanities and Social Sciences
Department
Szociál- és Fejlődéspszichológiai Tanszék
Discipline
Institute
Pszichológiai Intézet
Specialization
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis (BA/Bsc) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | pedagógus, kiégés, kollektív hatékonyság, erőforrások, konfliktusmegoldó stratégiák |
Subjects: | 05. Social sciences > 05.01. Psychology |
Depositing User: | szerkesztő BTK |
Date Deposited: | 2019. May. 21. 10:39 |
Last Modified: | 2020. Jun. 12. 10:38 |
URI: | https://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/73957 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |