Browse by Supervisor

Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Number of items: 73.

Olasz, Veronika Andrea (2007) Biblical References in John Steinbeck's East of Eden. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Németh, Éva (2007) Female characters in E. M. Forster's Howards End. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bakó, Zsuzsanna (2005) Renaissance subsidiary characters in main role in the twentieth century : in Tom Stoppard's Rosencrantz and Guildenstern are dead. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Almási, Éva (2005) The Significance and Use of Themes, Motifs and Symbols in Tennessee Williams' Plays : With special focus on "A Streetcar Named Desire", "Cat on a Hot Tin Roof" and "Sweet Bird of Youth". Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pető, Tímea (2004) Paul Morel: The Representation of the Motif of Dark in D. H. Lawrence's Sons and Lovers. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Túri, Diána (2004) A psychoanalytic approach to Eugene O' Neill' s Mourning Becomes Electra. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Krettné Bagi, Márta (2003) Search for a meaningful existence in J.D. Salinger's. The Catcher in the Rye. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szlovák, Edina (2003) A comperative analysis of J.D.Salinger's The Catcher in the Rye and S.E. Hinton's The Outsiders. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sólyom, Hortenzia (2002) Autographical elements in Ernest Hemingway's a Farewell to Arms. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Aranyi, Erzsébet (2002) The Bridge of San Luis Rey : The motifs of accident and intention in Thornton Wilder's novel. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ádámné Albert, Csilla (2002) Europe and America in the Novels " Set this House on Fire " and " Sophie's' Choice "by William Styron. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mihály, Tünde (2002) Oscar Wilde's Life and Art Reflected in His Tales and Only Novel. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Városiné Szappanos, Mariann (2002) Sir Gawain and the Green Knight: the crisis of knighthood in fourteenth century Britain. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Győri, Judit (2002) Some possibilities for interpreting love and death in Ernest Hemingway's novels (A Farewell to Arms and For Whom the Bell Tolls). Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy, Eszter (2001) The use of language and power in George Orwell's Nineteen Eighty-Four. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovácsné Zágoni Szabó, Csilla (2000) Child Abuse as a vital topic at the beginning of the XXI. Century in the U.S.A. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gellért, Adrienn (2000) The Death of "The Death of the Author" in The Milk Train Doesn't Stop Here Anymore. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kálmán, Magdolna (2000) Facing Illusions: "The Zoo Story" and "Who's Afraid of Virginia Woolf?" by Edward Albee. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Litiu, Simona (2000) Totalitarianism in Europe and in the Great Power of 1984, Oceania. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kertész, Bettina (1999) Agatha Christie’s Detective: Hercule Poirot. The connection between Hercule Poirot’s lifestyle: habits and manias and the way he investigates. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csordás, Anett (1999) The Crossroads of Detective Stories Stressing the Logic, the Charaterization and the Main Figure. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Nyemcsokné Győri, Aliz (1999) Daniel Defoe : Robinson Crouse and William Golding : Lord of the Flies. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sebők, Lilla (1999) Human relationships in D.H. Lawrence's novel „The Rainbow". Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Márkus, Krisztina (1999) Modern Emily : A 20th century conversation with a 19th century masterpiece. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kalmárné Kovács, Hedvig (1999) The Motives of sin and Expiation in Electra by Sophocles and in Mourning Becomes Electra by O'neill. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Becsey, Gábor (1999) The Origins and the history of the aesopic fables. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Balázs, Sándorné (1999) Oscar Wilde's portrait in the mirror of his tales and The Picture of Dorian Gray "Each of us has Heaven and Hell in Him" (O. Wilde: The Picture of Dorian Gray). Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tímár, Eszter (1999) “The aim of all life is death” -or the narrative S. Freud. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Túri, Ágnes (1999) The role of repetition in Harold Pinter's 'Old Times' and 'Betrayal'. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szabó, Erika (1998) Analysis of Interpretations of The Lady of Shalott by Tennyson, Meteyard, Hunt and Waterhouse. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Cseuz, Judit (1998) Arthur Miller's The Crucible as the Allegory of 'McCarthyism' in the USA. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Vrbovszkiné Mikó, Hajnalka (1998) Black, Purple and White (An Analysis of Alice Walker's Novel: The Color Purple). Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Veres, Andrea (1998) The Concept of Jewish Identification and The Various Levels of Meaning in Three of Malamud's Novels. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Nagy, Krisztina (1998) Ibsen and the modern american play : Ideas and thoughts in connection with Arthur Miller's Death of a Salesman. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Zakar, Péterné (1998) The Intellectual Development of Gilbert Keith Chesterton. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Lakatos, Judit (1998) "Let us do something..." Samuel Beckett: Waiting for Godot. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szalmáné Bozóki, Éva (1998) Motifs Relating to the Theory of Poetry in Keats’ Great Spring Odes. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Dékány, Magdolna (1998) The Origin of the Detective Story and its Elements in Edgar Allan Poe's and Arthur Conan Doyle's Detective Stories. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Vigh, Mercédesz (1998) POE, POE, POE : To teach or not to teach Poe to high-school children? Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Marancsik, Márta (1998) Seeking for the Golden Age. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Hoffmann, Zoltánné (1998) Updike's "Harry Angstrom" as the Representative of Middle Class America in the Rabbit Novels. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Varga, Bálint (1998) Utopia - Heaven Or Hell? Positive and negative visions of utopian literature. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóth, Adél (1998) Women and Conventions as seen by Jane Austen. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kissné Szekeres, Ibolya (1998) Women in O'Neill's plays. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Patakos, Ibolya (1998) The most poetical topic of the world... : Poe's prose poems. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Dobó, Ildikó (1997) For The Wrong's Sake : The Psychological Thrillers of Edgar Allan Poe. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kendiné Kiss, Ilona (1996) Communication and Human Relationships in Hemingway's Short Stories. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Gerő, Andrásné (1996) Freudian Influence in O'neill. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szlaukó, Tibor (1996) Human relationships in three Pinter plays. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Simon, Ilona (1995) The American Civil War in Stephen Crane's Novel. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Toman, Ildikó (1995) The Lifestyle of the Lost Generation. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Varjuné Fábián, Ágnes (1995) O'Neill and the American Tragedy. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csányi, Eszter (1995) The Self-portrait of Eugene O'Neill and his Autobiographical Characters and Events Illustrated by References of his Plays. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kertainé Hagyó, Klára (1995) The Victim of Social Injustice : Becky Sharp. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Velényi, Edit (1994) The Short Story of the Jazz Age : Hemingway and Fitzgerald. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Benkő, Erika (1992) Alexander Pope and His Classicist Work: The rape of the lock. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Palásti, Marianne Carmen (1992) Comparison of Shelley's and Petőfi's poetry. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Papp, Ildikó (1992) F. Scott Fitzgerald: Representative Figure of the Jazz Age. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Papp, Éva (1992) Nature Description in Lyrical Works of English Pre-Romanticism and Romanticism. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Herczeg, Judit (1992) Opposite-Pairs in Thackeray's Vanity Fair. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Dudás, Éva (1992) Stylistical characteristics in Beckett's waiting for godot and Odets' waiting for lefty. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóth, Valéria (1992) The Theme of Evil in William Golding's Lord of the Flies. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Mészáros, Orsolya (1992) The special structure of Wuthering Heights. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bölöni, Ágnes (1991) Human Relationships from a Hem Perspective in Hillias Styron's Sophie's Choice. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Láng, Zsuzsa (1991) The Role of Magic in "The Witches of Eastwick" by John Updike. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóthné Szalai, Enikő (1990) Human relationships in Pinter's dramas. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Jura, Joanna (1990) The Symbol of God and Satan in Isaac Bashevis Singer's Novels. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Áipli, Erika (1990) The relevance of puritanism to major themes in Hawthorne's fiction: The Scarlet Letter. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csendes, Erika (1989) Human relationships in Albee's dramas. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Keresztély, Andrea (1989) The Movement as a Background to Kingsley Amis's Poetry. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Pljesovszky, Gabriella (1989) Revolt - morality - society (The Angry Young Men). Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sashegyi, Tímea (1989) The characters in Shakespeare's great tragedies Hamlet, Othello, King Lear, Macbeth. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Varga, Andrea The Bronte sisters' woman figures. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

This list was generated on 2025. május 16. 05:14:55 CEST.