Item where specialization "angol" and date of item 1995

Up a level
Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | J | K | L | M | N | P | R | S | T | U | V | Z | Ó | Ö
Number of items: 117.

A

Abt Imréné Böhler, Katalin (1995) Some Aspect of Characters in Relation with Society in Mark Twain's Huckleberry Finn. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

B

Baranyi, Andrea (1995) Amnesty International and Human Rights. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Barna, Beáta (1995) Some suggestions how to teach civilizational and cultural topics to young learners of English. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Barta, Ramona (1995) Using poetry as a method of teaching rhythm and stress. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Belegrai, Ferenc (1995) Teaching listening. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Belicza, Ilona (1995) Teaching Writing in Lower Primary Classes with a Special Emphasis on Spelling. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Benke-Szabó, Edit (1995) "The Mother of Coca-Cola in Labor" The United States on the Threshold of the Twentieth Century. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bodrogi, Anita (1995) Teaching Pronunciation. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bodó, Beáta (1995) Using Tales in the First Form of the Primary School. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bátri, Blanka (1995) Attitudes and Motivation in English Language Learning. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Béresné Juhász, Ágnes (1995) Evaluation of textbooks being used in a secondary school according to the catalyst - test. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Béresné Kotymán, Erzsébet (1995) Some outstanding events and personalities of american history as reflected in historical painting. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bódi, Krisztina (1995) The role of drama in the classrom. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

C

Csejtei, Zoltánné (1995) Drama in language teaching. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csendes, Lilla (1995) Drama Techniques in Language Education. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csontos, Andrea (1995) The importance of rhymes and songs in teaching english as a foreign language to young children. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csányi, Eszter (1995) The Self-portrait of Eugene O'Neill and his Autobiographical Characters and Events Illustrated by References of his Plays. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csók, Tiborné (1995) The Use of the Indefinite Article in the English and Hungarian Languages. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

D

Dedinszky, Tamás (1995) Teaching Vocabulary with Specific Visual Aids in Communicative Language Teaching. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Demeter, Judit (1995) Communicate, but how? Description and evaluation of techniques used to improve speech production in the English classroom with special emphasize on mistakes in fluency and accuracy. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Deák Zoltánné (1995) Starting to teach reading and writing in the primary school. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Dobó, Anita (1995) Hungarian Actors and Actresses in Hollywood Film Industry. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

E

Endrődi, Monica (1995) Project Method in Foreign Language Teaching. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

F

Fashola, Adeola (1995) Theoretical application of methodology in practice with reference to grammar. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Fehér, Zsuzsanna (1995) Conceits in John Donne's love poetry. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

G

Gera, Zoltánné (1995) Hungarian Contribution to American Musical Culture. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Golovics, Ágnes (1995) Az Alföldi tanyavilág népoktatásának felvirágoztatásáért. Masters, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Gráczer Barabás, Andrea (1995) The role of the language laboratory in English language teaching. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Gulyás, Éva (1995) The Americans' Main Concerns About Their Education in the 1990s. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

György, Sándorné (1995) How to Create a Good Atmosphere for Learning? (- a special kind of game at the beginning of the lessons: the 'warmer' -). Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

H

Hargitai, Ibolya (1995) Multicultural America. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Holló, Józsefné (1995) Hungarian Contribution to American Science and Technology. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Horváth, Andrea (1995) Some Aspects and Problems of Teaching Mixed Ability Students. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Horváth, Mónika (1995) Teaching vocabulary at different levels. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Horváth Lajos Tamásné, Margit (1995) Teaching writing in English with a focus on letter-writing. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Hovanyecz, Tamásné (1995) Geographical regions of the USA. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Hábel, Józsefné (1995) The Foreign Policy of the United States 1941-1945. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

J

Janity, Zita (1995) -ING Participle clauses in English different ways of the Hungarian translation. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Jeneiné Kiszely, Éva (1995) A Study to Evaluate the Effectiveness of Task-based Approach at Upper Primary School. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Juhari, Ágota (1995) Teaching english in the lower class using the first course-book. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

K

Kaló, Tímea (1995) Teaching vocabulary. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Katzenbach, Krisztina (1995) Written errors and mistakes in a group of elementary children. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kertainé Hagyó, Klára (1995) The Victim of Social Injustice : Becky Sharp. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kiliti, Zsuzsanna (1995) The American Press: Newspapers and Magazines with a Hungarian Comparison. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kisjuhász, Andrea (1995) The Building of the Panama Canal. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kiss, Krisztina (1995) Some aspects of teaching vocabolary in the primary school. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kiss, Viola (1995) Az angol vizsgarendszer. Masters, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kiss, Éva (1995) The Roles of the Language Teacherand the Techniques That Accompany Them. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kocsis, Pál (1995) The Differences between the Vocabulary of American and British English. The Influences of the two Language Variants on Each Other in the Respect of Vocabulary. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kocsis, Zsuzsanna (1995) Evaluation of coursebooks from a specific point of view (present perfect). Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kollárné Gellai, Tünde (1995) Teaching reading skills and evaluating reading comprehension in a beginner elementary group. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kovács, Anett (1995) The Importance of Songs and Rhymes in Language Teaching. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kovács, Sándor (1995) Role plays. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Köblös, Aranka (1995) Victorian country li f e. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

L

Leléné Kanász, Erika (1995) Evaluation of Hotline coursebook series. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Leléné Kanász, Erika (1995) Evaluation of Hotline coursebook series. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Lovászné Jankó, Klára (1995) Method of Teaching Phrasal Verbs/Idioms. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

M

Mag, Mária (1995) Afro-American Music and its History. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Marina, Béla (1995) Ancient Celtic History and Culture. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Marozsi, Irén (1995) 'Why people learn languages' : Conceptions about learning English in respect of various age groups and certain pedagogical problems therein. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Maráz, Róbertné (1995) American Cultural Influence in Hungary. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Mezei, Gábor (1995) Punishments and rewards as a means of evaluation. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Miczák, Nóra (1995) Teaching speaking with emphasis on accuracy and fluency. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Mokbelné Bacsa, Éva (1995) The effective usage of songs and music in English classes. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Molnár, Andrea (1995) The Importance of Teaching Phrasal Verbs. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Molnár, Áron (1995) The teaching of the british habits and traditions in the elementary school. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Molnárné Romsics, Klára (1995) The Nature and Function of Shamanism. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Moór, Szilvia (1995) Silence Is Golden - Speaking Is Difficult. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Mészáros, Erika (1995) Role Plays and Simulations. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

N

Nagy, Beáta (1995) Civilization in extra lessons. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Nagy, Ildikó (1995) American Participation in World War I and the Versailles Peace Treaty 1914-1920. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Nagy, Zsuzsanna (1995) The Waldorf School (New methodological concepts based on Rudolf Steiner's theories). Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Németh, Izabella (1995) Pictures in english language teaching. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

P

Podlovics, Tímea (1995) Woodstock, as the symbol of the sixties. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Pálinkás, Tímea (1995) The non-native teacher of English. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Pásti, Ildikó (1995) Varieties of moods in John Donne's 'Songs and Sonets'. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Péchy, Gabriella (1995) Hungarian Americans and Their Communities of Cleveland in the Formative Period (1880-1910). Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Péczelyné Gerencsér, Zsuzsanna (1995) National Parks of the USA. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

R

Ráczkevy Eötvös, Anikó (1995) The Analysis of To - infinitive Clauses and the Possible Ways of Their Translation. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

S

Schiszler, Renáta (1995) Motivation and attitude to learning English. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Simon, Ilona (1995) The American Civil War in Stephen Crane's Novel. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Simon, Réka (1995) Characters in The Sound and the Fury. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Simó, Balázs (1995) A Random Survey of Teaching English Pronunciation in Hungarian Elementary Schools. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sipos, Emese (1995) How Washington, D. C., was founded. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Somogyiné Utasy, Ibolya (1995) WH-Clauses in the English and Hungarian Languages. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Steklács Jánosné Zsilik, Terézia (1995) The Adaptation of Tolnai-Method in Foreign Language Teaching. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szabó, István (1995) The American Scene in the 1960s. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szabó, Nóra (1995) Teaching vocabulary. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szabó Rozgonyi, Mária (1995) Easy Made English the Results of Alfarium Suggestopaedia Language Method. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szani, Zoltán (1995) Soviet - American Relationship as Reflected in the Cuban Missile Crisis. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szekeres, Katalin (1995) The early period of teaching english as a second language to beginners aged seven. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sztanó, Márta (1995) America Through Hungarian Eyes. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sztranyák, Zsuzsanna (1995) The Australian Way of Life - Past and Present. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

T

Takács, Bernadett (1995) Checking Vocabulary. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tanczikné Varga, Szilvia (1995) Methods and Techniques in Teaching English for Specific Purposes with Special Regard to Designing a Curriculum. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tanka, Ildikó (1995) Visual, aural, and audio-visual aids in language teaching. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Toman, Ildikó (1995) The Lifestyle of the Lost Generation. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tuska, Pálné (1995) Evaluating of a Course-Book: Selagh Rixon: TIPTOP 1. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóth, Alexa (1995) Teaching listening. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóth, Ildikó (1995) Negative Polarity Item Licensing in Hungarian. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóth, Marianna (1995) Finite english 'that-clauses' and their hungarian equivalents. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóthné Lucza, Edit (1995) Examining english dialects. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

U

Udvary, Szilvia (1995) Presenting Vocabulary, with Special Emphasis on Blackboard Drawings. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

V

Vargáné Dobák, Tünde (1995) Regionalism in the USA. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Varjuné Fábián, Ágnes (1995) O'Neill and the American Tragedy. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Vas, Antalné (1995) Spending Leisure Time in America: Past and Present. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Vereczkey, Ágnes (1995) Lewis and Clark. An Expedition to Find the Northwestern Passage. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Virág, Magdolna (1995) How to use magazine pictures in the English language classroom: presenting vocabulary and grammar structures. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Virág, Éva (1995) Listening in Course Books. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Viszmeg, Ferencné (1995) Rediscovery of the Discovery. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Váradiné Jenei, Csilla (1995) The Foreign Policy of The United States 1933 -1941. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Végh, Emőke (1995) Az angol nyelv tanításának története Sárospatakon. Masters, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Végh, Zsuzsanna (1995) Authentic materials for young Hungarian learners of English for communicative purposes. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Z

Zsembery, Eszter (1995) Grammar Games in Language Teaching. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ó

Ónodi, Krisztina (1995) "Keep Your Fingers Crossed" - Teaching and learning idioms; speaking English like native speakers. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ótott, Katalin (1995) Changes in the syllabus and their realization in the classrooms. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ö

Ördög, Kriszta (1995) The importance of humanistic features in teaching. The silent way. Other, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

This list was generated on 2024. április 18. 23:16:07 CEST.