Ilyés, Ivett Bernadett (2018) Szociális készségek, tudatelmélet és munkamemória vizsgálata az általános iskola második és negyedik osztályában. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
PDF
2018_Ilyés_Ivett_Bernadett_IGHC2P_SZ.pdf Hozzáférés joga: SZTE designated computers only Download (837kB) |
Abstract
Kutatásomban a szociális készségeket, tudatelméletet illetve a munkamemóriát vizsgálom az általános iskola második és negyedik osztályában, tehát 8 és 10 éves gyerekekkel, munkám során összesen 58 gyermeket, 30 lányt és 28 fiút vizsgáltam. A szociális problémamegoldás kapcsán a legfontosabb hipotéziseim azok voltak, miszerint a pozitív orientáció és az énhatékonyság a kor előrehaladtával nő, a tízévesek racionálisabbak és kevésbé igénylik a felnőtt segítséget. A tudatelméleti képesség kapcsán, az elsőfokú hamisvélekedés már iskolába kerüléskor sem okoz gondot, és aki ezt meg tudja helyesen oldani, annak a másodfokú hamisvélekedése is sikerül. A munkamemória minden komponensére igaz a hipotézis szerint, hogy a tízéveseknél szignifikánsan jobb, mint a nyolcéveseknél. Összefüggések tekintetében, akinek jobb a tudatelméleti képessége, az magasabb pozitív orientációt és énhatékonyságot mutat.
English title
A research on social skills, theory of mind and working memory in the second and fourth grades of elementary school
Institution
Szegedi Tudományegyetem
Faculty
Department
Szociál- és Fejlődéspszichológiai Tanszék
Discipline
Institute
Pszichológiai Intézet
Specialization
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis (BA/Bsc) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szociális készségek, szociális problémamegoldás, tudatelmélet, munkamemória, általános iskola |
Subjects: | 06. Humanities |
Depositing User: | szerkesztő BTK |
Date Deposited: | 2019. May. 21. 07:33 |
Last Modified: | 2019. May. 21. 13:41 |
URI: | https://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74608 |
Actions (login required)
View Item |