Orbán, Kata (2018) Az arcápolás és a közösségi média használat kapcsolata a nemi szerepekkel és attitűdökkel. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
![]() |
PDF
2018_Orbán_Kata_JPK048_SZ.pdf Hozzáférés joga: SZTE designated computers only Download (1MB) |
Abstract
Kutatásomban a nemi szerep identitások, az ezzel kapcsolatos attitűdök, az arcápolás (smink és arcszőrzet) és a közösségi média (különös tekintettel Facebook) használat kapcsolatát vizsgáltam. 188 személy töltötte ki az általam készített online kérdőív csomagot, 139 nő és 49 férfi. A minta 14-59 (M = 23,8, SD = 8,37) éves korúakból áll. Az összeállított kérdőív csomag tartalmazott egy demográfiai kérdéssort, arcápolásra vonatkozó kérdést, illetve a Bem-féle nemi szerep kérdőívet (1974), az Attitudes Towards Women Scale-t (Spence és Helmreich, 1973; Nőkkel Szembeni Attitűdök Skála) és a Multidimensonal Facebook Intensity Scale-t (Orosz, Tóth-Király és Böthe 2015; Multidimnezionális Facebook Intenzitás Skála). Nem kaptam szignifikáns eredményt a nemi szerep identitások és attitűdök kapcsolatát, és az androgünség és modernebb attitűdöket illetően. Tendenciaszerű eredményt kaptam a nők magasabb Facebook intenzitását és a nagy városok és modernebb attitűdöket illetően. Szignifikáns eredményt kaptam a nők nemi szerep attitűdjét, a férfiak magasabb maszkulinitás és a nők magasabb femininitás pontszámát illetően.
English title
The connection between facial care, social media usage, gender-roles and attitudes
Institution
Szegedi Tudományegyetem
Faculty
Department
Discipline
Institute
Pszichológiai Intézet
Specialization
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis (BA/Bsc) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | nemi szerep, nemi szerep attitűd, smink, arcszőrzet, közösségi média |
Subjects: | 06. Humanities |
Depositing User: | szerkesztő BTK |
Date Deposited: | 2019. May. 21. 10:18 |
Last Modified: | 2019. May. 23. 11:54 |
URI: | https://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74585 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |