Doro, Oxána (2018) Szorongás összefüggése az önértékeléssel és az iskolai teljesítménnyel serdülők körében. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
![]() |
PDF
2018_Doro_Oxána_DGBWML_SZ.pdf Hozzáférés joga: SZTE designated computers only Download (642kB) |
Abstract
Az énkép legfontosabb része az önértékelés, ami az egyén észrevételeit és értékelését tartalmazza saját magával, képességeivel, tevékenységével, magatartásával kapcsolatban. A kutatás célja az volt, hogy rámutasson, milyen összefüggés van serdülőkorban az önértékelés, a szociális szorongás, a vizsgaszorongás és az iskolai teljesítmény között. A kutatásban 101 diák vett részt, 35 férfi (34,7%) és 66 nő (65,3%). A vizsgálati személyek átlagéletkora 17,7 év (SD = 0,58). Kérdőívvel vizsgáltam az önértékelést, szociális szorongást, vizsgaszorongást, az iskolai teljesítményt pedig a diákok év végi átlagai adták. A kutatás eredménye, hogy az alacsony önértékelés inkább a nőkre jellemző, mint a férfiakra, viszont a szociális- és vizsgaszorongás esetén nem volt jelentős nemi különbség. A kutatás további eredményei alapján az önértékelés mindkét szorongással összefügg, emellett a vizsgaszorongás összefügg az iskolai teljesítménnyel. Az önértékelés és az iskolai teljesítmény között nem volt kapcsolat. Összefoglalva az önértékelés kulcsfontosságú a mentális és társas jóllét szempontjából.
English title
Relationship between anxiety, self-esteem and academic achievement among adolescents
Institution
Szegedi Tudományegyetem
Faculty
Department
Szociál- és Fejlődéspszichológiai Tanszék
Discipline
Institute
Pszichológiai Intézet
Specialization
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis (BA/Bsc) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | önértékelés, szociális szorongás, vizsgaszorongás, teljesítmény, serdülők |
Subjects: | 06. Humanities |
Depositing User: | szerkesztő BTK |
Date Deposited: | 2019. May. 21. 06:56 |
Last Modified: | 2019. May. 21. 13:18 |
URI: | https://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74413 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |