Tóth, Enikő (2018) A normák és a kiégés kapcsolata az iskolai klímával. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
![]() |
PDF
2018_Tóth_Enikő_CSX17F_SZ.pdf Hozzáférés joga: SZTE designated computers only Download (1MB) |
Abstract
Kutatásom célja az iskolai klíma, a tanár és diák kiégés valamint az iskolai osztályokban jelen lévő normák közötti összefüggések vizsgálata volt. A tesztfelvétel egy megyei jogú város két általános iskolájában történt, összesen 1052 személy vett részt benne (607 diák, 384 szülő és 61 tanár). Kutatásom során sikerült kapcsolatot találnom a diák és a tanár kiégés valamint az iskolai klíma észlelése között, továbbá igazoltam a normatorzulás és az iskolai klíma negatívabb észlelésének együttjárását. Az eredmények alapján a diákok légkör észlelését a motiválatlanság, míg a kiégésre való fogékonyságot az iskolához való kötődés mértéke, valamint az iskolai élet miatt megtapasztalt negatív érzések jósolják be leginkább. A tanárok esetén az iskolai klíma észlelését az intézményen belüli interperszonális kapcsolatok, a munkavégzéssel kapcsolatos információk, valamint az érzelmi megterheltség jósolták be leginkább, míg a kiégés kapcsán a tantestülethez való kötődés, a fizikai környezettel való elégedettség, valamint a munkával kapcsolatos információk és visszajelzések bizonyultak a legjelentősebb prediktoroknak.
English title
The relationship of school climate with norms and burnout
Institution
Szegedi Tudományegyetem
Faculty
Department
Szociál- és Fejlődéspszichológiai Tanszék
Discipline
Institute
Pszichológiai Intézet
Specialization
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | iskola klíma, tanári kiégés, diák kiégés, normák, normatorzulás |
Subjects: | 06. Humanities |
Depositing User: | szerkesztő BTK |
Date Deposited: | 2019. May. 22. 10:37 |
Last Modified: | 2019. May. 24. 07:42 |
URI: | https://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74265 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |