Nagy, Andrea (2018) A tanári kiégés és annak vizsgálata Baranya megyei alapfokú tanintézményekben különös tekintettel a hátrányos és/vagy halmozottan hátrányos helyzetűekkel foglalkozókra. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
![]() |
PDF
2018_Nagy_Andrea_P58UX7_SZ.pdf Hozzáférés joga: SZTE designated computers only Download (618kB) |
Abstract
A kutatásom célkitűzése a tanári szakmában megjelenő kiégettség felmérése. Megkülönböztetek „normál” és hátrányos és/vagy halmozottan hátrányos gyerekekkel foglalkozó általános iskolai felső tagozatosokat tanító pedagógusokat. A teljes vizsgált sokaság 146 fő, a két csoport egyenlő számú résztvevőt tartalmaz. Az adatgyűjtés önkitöltős kérdőívvel történt, a Jagodics – Szabó féle Kiégés kérdőívvel (2016), a validitás alatt álló Iskolai klíma kérdőívvel és az Orosz és munkatársai által kidolgozott rövidített Időperspektíva kérdőívvel (2015). A kiégés leginkább érzelmi dimenzióban mutatkozik meg a tanárok között, ami ellen leginkább a tantestület támogató funkciója ad védettséget. A hátrányos és/vagy halmozottan hátrányos helyzetű gyerekeket tanítóknál a kiégés erőteljesebbnek mutatkozott és negatív múltszemlélettel társul. Embargo lejáratának dátuma: 2021-04-12
English title
An examination of teachers burnout syndrome at primary educational institutions of Baranya country with special regard to professionals dealing with students coming from disadvantage and/or cumulatively disadvantaged backgrounds
Institution
Szegedi Tudományegyetem
Faculty
Faculty of Humanities and Social Sciences
Department
Szociál- és Fejlődéspszichológiai Tanszék
Discipline
Institute
Pszichológiai Intézet
Specialization
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kiégés, iskolai klíma, időperspektíva |
Subjects: | 06. Humanities |
Depositing User: | szerkesztő BTK |
Date Deposited: | 2019. May. 22. 10:07 |
Last Modified: | 2019. May. 24. 07:14 |
URI: | https://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/73968 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |