Up a level |
Madarász, Dóra (2022) Sheldon Cooper és a nyelvi alakzatok. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Hovodzák, Nikolett (2021) Diskurzusjelölők vizsgálata a chatszövegekben - különös tekintettel a hát elemre. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Vincze, Bogdán (2021) A Facebook Messenger szövegeinek szintaktikai jellemzői. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Ficsor, Sára (2021) Indirekt kérések a szituációs komédiák tükrében. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Vasas, Júlia Dóra (2021) Italreklámok manipulációs stratégiái. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Megyesi, Csilla (2021) A nyelvi agresszió a Való Világban. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Ignácz, Márk (2021) A vloggerek diskurzusjelölő-használata. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Papp, Bence Gábor (2020) Az Akkezdet Phiai néhány dalszövegének stilisztikai elemzése. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Katona, Alexandra (2020) A káromkodás funkciói és a hozzá kapcsolódó attitűd. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Migaskó, Éva (2020) A szövegépítkezés eszközei a stand-up comedyben. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Veszprémi, Szilveszter (2019) „Friss. Olcsó. Jó." – Kiskereskedelmi bolthálózatok magyar nyelvű szlogenjeinek kognitív nyelvészeti elemzése. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Szeverényi, Melinda (2019) Manipulációs stratégiák a kozmetikai termékek reklámjaiban. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Kalla, Viktória (2016) 9. osztályos nyelvtankönyvek mondattani fejezetének tartalmi szempontú összehasonlítása. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Kugelman, Edit (2016) Az osztálytermi kommunikáció változásai az általános iskolában – esettanulmány a második és a hatodik osztályos tanulók és tanáraik kommunikációs jellemzőiről. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Szalma Baksi, Tímea (2016) A hetedik osztályos fizika tankönyvek szövegszerkesztési problémái. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Kugelman, Edit (2015) Az osztálytermi kommunikáció változásai az általános iskolában - esettanulmány a második és a hatodik osztályos tanulók és tanáraik kommunikációs jellemzőiről. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Rumy, Eszter (2015) Beszélt nyelvi elemek az internetes szövegekben. Az új beszéltnyelviség megjelenése a nyelvhasználatról és nyelvhelyességről tanuló egyetemisták és főiskolások Facebookos üzenetváltásaiban. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Béres, Sándor (2015) Reklámajánlatok elutasításának vizsgálata egy telekommunikációs cég telefonos ügyfélszolgálatán. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Kondacs, Flóra (2015) A tankönyvi szövegek mondatszerkesztési sajátosságai. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Kalla, Viktória (2014) Az igekötők és az igeidők aspektusjelölő szerepének vizsgálata Batthyány Ferencné Svetkovics Katalin leveleiben. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Szeghő, Katalin (2014) Jazz+Az a mókuskerékben. Stilisztikai alakzatok bemutatása a Jazz+Az dalszövegeiben. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Fási, Nikolett (2014) Meggyőzés és manipuláció, avagy hogyan érvelnek a sajtóreklámok. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Tóth, Henrietta (2014) Tipikusan fejlődő és enyhe értelmi fogyatékos 4. osztályos gyermekek nyelvhasználati sajátosságainak vizsgálata. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Ádám, Kata (2014) A diskurzusjelölők vizsgálata a humán és a reál tankönyvekben. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Tóth, Éva (2014) A diskurzusjelölők vizsgálata az oktatással kapcsolatos internetes oldalak hozzászólásaiban. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Szalma Baksi, Tímea (2014) A hírek információszerkezeti elemzése. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Garamvölgyi, Luca Emese (2014) A szövegalkotói tudatosság fejlesztése a diskurzusjelölők tanításának segítségével. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Kondacs, Flóra (2014) A tankönyvi szövegek mondatszerkesztési sajátosságai. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Balogh, Ágnes (2014) A tanári kommunikáció sajátosságai a tanárjelöltek osztálytermi kommunikációjának tükrében: A diskurzusjelölők megítélése a tanári kommunikációban. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Lantos, Katinka (2013) Lázár Ervin meséinek nyelve. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Wirt, Patrícia (2013) Rövidítések az informális nyelvhasználatban. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Méhes, Adrienn (2013) Szaknyelv- és szlenghasználat a reklámokban. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Szakál, Judit (2013) A manipuláció megjelenése a politikai vitákban és beszédekben. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Orosz, Edina (2013) A nyelvi alakzatok megvalósulása a L'art pour l'art Társulat humorában a megértés és a funkció alapján. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Kondacs, Flóra (2012) Az aktuális tagolás vizsgálata a kémia tankönyvekben. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Garamvölgyi, Luca Emese (2012) Félreértések, problémák, nehézségek az MSN-es társalgásokban. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Gila, Orsolya Éva (2012) Manipulált ígéretek televíziós reklámokban. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Széll, Judit Anna (2012) Nőies stílus, férfias stílus - az Elle és az Elle Man magazinok gendernyelvészeti elemzése. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Berczi, Gergő (2012) A humor megjelenési formái Kiss Ádám előadásaiban - kontextualizációs folyamat, nyelvi alakzatok, nyelvi játékok. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Ádám, Kata (2012) A manipulációs stratégiák nyelvi megvalósulása a sorozatreklámokban. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Hajdú, Katalin (2011) Két rádióadó híreinek összehasonlítása. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Wirt, Patrícia (2011) Rövidítések az MSN nyelvezetében. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Viziné Joó, Anita (2011) Udvariassági elméletek a Büszkeség és balítélet című regényben. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Krómer, Anna (2011) A diskurzusjelölők használatának vizsgálata óvodások körében. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Szeleczki, Erzsébet (2011) A meggyőzés, a manipuláció és az érvelés megjelenése a televíziós reklámokban. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Konyecsik, Kinga Enikő (2011) A televízióreklámok nyelvi jellemzői a rendszerváltás előtt és után. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Harczos , Vivien (2010) Az MSN nyelvezete. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Kardos, Enikő (2010) Az internetes értékesítési weboldalak meggyőzési technikái. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Lakos, István (2010) Az írott sajtóban megjelenő hírmanipulációs stratégiák. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Szántó, Szilvia (2010) Mert Ön megérdemli - avagy mitől érezzük, hogy a reklámok személyesen nekünk szólnak. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Sándor, Rita (2010) A Twitter nyelvének leíró szempontú elemzése. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Séra, Dalma (2010) A túlzást kifejező alakzatok az országgyűlési felszólalásokban. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Széll, Judit Anna (2009) Alakzatok a nyelvi humor szolgálatában - a Rapülők együttes dalszövegeinek stilisztikai elemzése. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Pénzes, Anita (2009) Az internetes interakciók és a hagyományos párbeszéd viszonya. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
Krómer, Anna (2009) „Egyértelmű-e, ha többértelmű?" Két- és többértelmű szavak szófaji besorolásának kérdőíves vizsgálata egy fővárosi gimnázium tanulóinak körében. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Samu, Judit (2009) Meggyőzés és manipuláció a televíziós reklámokban. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Papp, Renáta (2009) Mellébeszélések nyelvi megoldásai a verbális konfliktusban. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
Berczi, Gergő (2009) A mentális lexikon és a szóasszociáció. A 13-18 évesek aktiválási stratégiái a keresztrejtvények gyakori kifejezései alapján. Masters, Szegedi Tudományegyetem.