Browse by Supervisor

Up a level
Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Number of items: 103.

Sárosi, Viktor Zalán (2022) "America in Decline" The Representation of the United States in Amazon Studios' Television Series The Boys. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Csidér, Boglárka (2022) The American musical and Disney in the 20th century and beyond. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Mészáros, Nikolett (2022) Masculinity from Victorian Times Until the 21st Century as Depicted in Sir Arthur Conan Doyle’s Sherlock Holmes and its BBC Series Adaptation. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Péter, Álmos (2022) Monstrous Families in Horror Films: A Recurring Motif Since the 1970s. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Dudics, Virág (2022) Neo-Noir in Contemporary Hollywood Cinema. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Köpösdi, Patrik Ivó (2022) The Representation of African Americans in Murders in the Rue Morgue, King Kong and Planet of the Apes. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Seres, Benedek Sándor (2021) Comedy in Digital Culture – The Decline of Stand-Up Comedy and the Rise of Internet Memes. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Orosz, Kata Krisztina (2021) Comic books as source materials for contemporary Hollywood adaptations. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth, Réka (2021) The Feminist Symbol of the Witch in Shows from the 1960s to the 2020s. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Mátyus, Dávid (2021) Film Adaptations of Edgar Allan Poe's "The Tell-Tale Heart". BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Várhelyi, Zita (2021) Immersive Storytelling: RPGs as a Form of Interactive Literature. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Takács, András (2021) Storytelling in Multiplayer Online Videogames - The Case of Grand Theft Auto Online. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ollé, Réka (2021) Vizuális önreprezentáció az Instagramon. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Tamási, Krisztián (2020) Az okoseszközök integrációja a hétköznapokba. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kádi, Diána (2020) German Expressionist Aesthetic in the Gothic-styled Films of Tim Burton. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szántó, Bálint (2020) Mythological Archetypes in Marvel Film Adaptations. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gyurik, Dániel József (2020) The Posthuman Identity Crisis in the Blade Runner Universe. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Túry, Melinda (2020) “Risley in Retrospect” Intermedial Storytelling in Margaret Atwood’s Cat’s Eye. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mornye, Henrik Krisztián (2019) Artificial Intelligence and Posthumanism in Westworld. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyepes, Mónika (2019) Az Instagramos énmárkaépítés vizuális kulturális vonatkozásai. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ágoston, Roland (2019) The Film Adapation of The Godfather. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Földesi, Milán (2019) "The Force is Female" or Disney Challenges the Traditional Oedipal Trajectory in the Skywalker Saga. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kukli, Csaba (2019) From Adaptation to Transmedia : The analysis of the Harry Potter universe. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sági, Kilia Klaudia (2019) Instagram hírességek társadalmi hatásai a 20-22 éves fiatalokra. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Flanagan, Shay (2019) Lost in Translation: Americanising Satire in The Office. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Matus, Tamás (2019) Opposing interpretations of the notion of free will in sci-fi : Kurt Vonnegut’s Slaughterhouse-5 compared to Ted Chiang's Story of your life. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szőke, Evelin (2019) Oppression and turning against it in Carrie (2013) - Focusing on female protagonists in horror movies. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kocsik, Edina (2019) Social Issues in Ready Player One : Representation of a Problematized Digital Culture. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Csek, Dóra Sára (2019) Szociális média hatása a női identitásra. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Takács, András (2019) Video Games In Hollywood. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Haux, Edward Dávid (2019) The adaptation process of Constantine : from comic book to a superhero film noir. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Molitorisz, Fanni (2018) The Auteur Theory Behind Tim Burton Through Charlie and The Chocolate Factory and Sweeney Todd : The Demon Barber of Fleet Street. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Turbucz, Szebasztián (2018) Changes in the History of American Television Series Based on the Evolution of Technology, Viewer Demand and Platform. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Halmen, Péter (2018) The First Hollywood Cyberpunk Film: Blade Runner's Divergence from Hollywood's Genre-Conventions. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Varga, Rita (2018) Miller's Moral Dilemmas in the Reflection of Illusions and Disillusionment. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szőke, Evelin (2018) Oppression and turning against it - Based on adaptation of Stephen King's novel Carrie (2013). BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Papp, Brigitta (2018) Propaganda then and now : Mind-games and propaganda in dystopian worlds like V for Vendetta, The Hunger Games and Nineteen Eighty-four. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Mangó, Máté (2018) Sound as a Meaning Maker in American Cinema. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Túry, Melinda (2018) A Streetcar Named Jasmine. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szántó, Bálint (2018) Transmedia Worldbuilding in Star Wars. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Rita (2018) Utazó narratívák - a dokumentálás folyamatai különböző korszakokban. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Takács, András (2018) Video Games in Hollywood. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Pásztor, Viktor (2018) The conflicting representation of war in Hollywood : Through Flags of Our Fathers and Letters from Iwo Jima. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Mészáros, Kinga (2018) A közösségi média hatása az én-identitásra, különös tekintettel az Instagram esetében. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Molitorisz, Fanni (2017) The Auteur Theory Behind Tim Burton Through Big Fish, Charlie and The Chocolate Factory and Sweeney Todd: the Demon Barber of Fleet Street. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Mátyus, Ditta (2017) Az eltűnő testkép nyomában. A szimulált világok által generált testkép. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kanyó, Alexandra (2017) Crimson Peak as an Intermedial Adaptation of Edgar Allan Poe's Short Story "The Fall of the House of Usher". BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyurik, Dániel (2017) The Definition of Film Noir from a Theoretical Perspective. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Báló, Gábor (2017) The Disappearance of Femme Fatales from Noir Films. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kőrösi, Ágota (2017) Family Guy and South Park as Critiques of the American Society. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Pozsonyi, Rebeka (2017) Gyógyító információ - Innovatív kommunikáció a modern orvoslásban. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hajdú, Liza (2017) Masculinities on Page and on Screen: A Comparative Analysis of Chuck Palahniuk's 'Fight Club' and its 1999 Movie Adaptation. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Forrós, Laura (2017) Okoseszközök használata a szállodaiparban. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Sinka, Leila Réka (2017) Politics and Society in Young Adult Dystopias: Divergent and The Hunger Games. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Papp, Brigitta (2017) Propaganda then and now : Mind-games and propaganda in dystopian worlds like V for Vendetta, The Hunger Games and Nineteen Eighty-four. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Zemliczki, Éva (2017) The Social Media Machine. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Egri, Dávid (2017) Superhero Movies: Exploring the Success of Hollywood's Leading Genre in the New Millennium. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Bíró, Anna (2017) Virtuális valóság felhasználása a turizmusban. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Pásztor, Viktor (2017) The conflicting representation of war in Hollywood: Through Flags of Our Fathers and Letters from Iwo Jima. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Huszár, Bertalan (2017) A közösségi média használata és hatásai az Y és Z generáció körében. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szamosközi, Enikő (2017) The moral and psychological deterioration of Rick Grimes in The Walking Dead. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Mezőlaki, Regina Anna (2017) A targetált hirdetések hatékonysága mobil applikációs felületeken. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Vastag, István (2017) A videojáték fantasy - Műfaji elemzések. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Halász, Gábor Attila (2017) A videojáték-élmény működése és hatásai. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lipka, Vivien (2016) Adatbázis mint technikai kép valamint további fogalmak Lev Manovich és Vilém Flusser alapján. Other, Szegedi Tudományegyetem.

Kocsis, Anna (2016) Beugró - Ideje tanulni! - Alkalmazástervezés az igényfelméréstől a tesztelésig. Other, Szegedi Tudományegyetem.

Tábori, Bálint (2016) Constructing the monomyth of Star Wars from recycled sources. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Vangel, Márk (2016) LazyCook (mobilalkalmazás). Other, Szegedi Tudományegyetem.

Richter, Ádám (2016) The Marvel Cinematic Universe as a Transmedia Narrative. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kéri-Keller, Szilvia (2016) Néző vagy felhasználó? A befogadói attitűd változása a videó megosztó oldalak tükrében. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sallai, Renátó (2016) The Roles of a Writer's Responsibility and Kilgore Trout in the Life and Work of Kurt Vonnegut. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Muszi, Emese (2016) A fogyasztók befolyásolása az online térben: a Coca Cola és a Pepsi közösségi marketingstratégiája. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Bencsik, Mónika (2015) „Aki nincs fenn Facebook-on, az nem is ember?!” Az Y generáció digitális identitása. Other, Szegedi Tudományegyetem.

Bubik, Sándor (2015) Fictional Cold War Events in Films. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kukli, Csaba (2015) The Great Gatsby on film: A comparison of F.Scott Fitzgerald’s novel “The Great Gatsby” and the 1974 and 2013 film adaptations. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Balogh, Ádám (2015) Methods for Studying Video Games: A Comparative Analysis of Super Mario Galaxy and The Last of Us. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Duránszkai, Tamás (2015) Remaking Europe in Hollywood. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mikulás, Márton (2015) Video games as narrative genre. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Vrazsovits, Rita (2015) A Z generáció digitális identitása. Other, Szegedi Tudományegyetem.

Lénárt, Gábor (2015) A technológia hatása a fotók előállítására és fogyasztására. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Dorisz (2014) Digitális jellegzetességek narratív megnyilvánulásai (Film és videojáték). Other, Szegedi Tudományegyetem.

Hajdú, Erzsébet (2014) An Endless Narrative: An Analysis of Tarantino's 'Kill Bill' from the Perspective of the Viewer's Adventure. Other, Szegedi Tudományegyetem.

Kövécs, Kata Kinga (2014) Female Body in Hollywood Movies. Sexuality and Nudity From The Beginning until the Sixties Feminist Film Theories. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóthné Maráczi, Ágnes (2014) Katherine Mansfield and the Modernist Short Story. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóthné Maráczi, Ágnes (2014) Katherine Mansfield and the modern short story. Other, Szegedi Tudományegyetem.

Ruff, Bence (2014) Kulturális diplomácia az amerikai filmiparban - A Star Trek szerepe és jelentősége. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Koszta, Balázs (2014) “Television over the internet” A three way inquiry into the political economy, textuality and the audiences of web television. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szűcs, Balázs (2013) "All Hail Britannia" The complexity of Anime based on it's representation of British culture. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Horvát, Stella (2013) Analyzing Film Adaptations of Tennessee Williams' A Streetcar Named Desire. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Ujvári, Gergő (2013) Batman on Screen: From Local Vigilante to Global Hero. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Magda, Boglárka (2013) Gossip Girl, avagy milyen az igazi pletykafészek. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Magda, Boglárka (2013) Gossip Girl, avagy milyen az igazi pletykafészek. Other, Szegedi Tudományegyetem.

Egedi, Anikó (2013) The Success of Desperate Housewives: An Analysis of the Genre of the Series. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Duránszkai, Tamás (2013) The way Hollywood reinvented the genre of film noir through comics. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy, Balázs (2012) Dexter: a sorozat traumája és szabályrendszere. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dudás, Barbara (2012) Játék és film határok nélkül. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Balogh, Réka (2012) Relativity of time in Joseph Heller’s Catch-22. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Mráz, István (2010) Olvadás : - gondolatok Balázs Béla filmelméletéről Frank Hurley South c. filmje kapcsán -. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Rohrer, Hajnalka (2010) Paradigmaváltás a kortárs amerikai tévésorozatokban. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Major, Zsófia (2009) Testábrázolás és szépségideálok a tömegmédiában. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Balogh, Fruzsina (2008) Világok között - Posztkolonializmus és adaptáció Mira Nair: Idegen név című filmje alapján. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sónyi, Marianna (2007) Technikai alapoktól a dráma betetőzéséig: a filmművészet fejlődésének útja az 1880-as évektől az első nagyjátékfilmekig. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tihanyi, Anna (2006) Mozgó állóképek. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2024. május 9. 01:19:02 CEST.