Item where specialization "anglisztika" and date of item 2021

Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Creators["Update/Views:group_separator" not defined]No Grouping
Jump to: B["Update/Views:jump_separator" not defined]C["Update/Views:jump_separator" not defined]D["Update/Views:jump_separator" not defined]F["Update/Views:jump_separator" not defined]G["Update/Views:jump_separator" not defined]H["Update/Views:jump_separator" not defined]J["Update/Views:jump_separator" not defined]K["Update/Views:jump_separator" not defined]L["Update/Views:jump_separator" not defined]M["Update/Views:jump_separator" not defined]N["Update/Views:jump_separator" not defined]O["Update/Views:jump_separator" not defined]P["Update/Views:jump_separator" not defined]S["Update/Views:jump_separator" not defined]T["Update/Views:jump_separator" not defined]V
Number of items: 47.

B

Balogh, Kitti (2021) The controversial relationship between Mary Stuart and Elizabeth I. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Brányi, Gergely (2021) A társadalmi nemek ábrázolása J. K. Rowling Harry Potter regényeiben. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Bálint, Orsolya Ida (2021) A nők és férfiak szavahihetősége közötti különbségek szexuális zaklatási ügyek kivizsgálásánál. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Bárdos, Adél (2021) A conceptual metaphor-based research on the conceptualization of stress among Hungarian senior BA students. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Bátóczki, Barbara (2021) Challenging the Social Status of African-American Women with the Help of the Movie: Hidden Figures (2016). BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

C

Csernus-Lukács, Nóra (2021) Children as the Moral Centers of Stephen King’s Fictional Landscape. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Cservenák, Regina (2021) The Double in Charlotte Brontë’s Jane Eyre. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Csupor, Nándor (2021) Lexical borrowing in a digital context: The language use of Hungarian speakers in League of Legends. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Csuvik, Sarolta (2021) Do Black Lives Matter? The presence of #BlackLivesMatter on Twitter, 2013-2020. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

D

Dalmadi, Barbara (2021) Fantastification of the young adult novel through the recycling of fairy traditions in Sarah J. Maas' "A Court of Thorns and Roses". BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Deák, Linda (2021) Hiberno English and its Main Phonetic Characteristics: A Comparison to Received Pronunciation. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

F

Fehér, János (2021) Computer-Mediated Communication: Attitudes Towards Online Chat And Its Features. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete, Fanni (2021) The portrayal of Nineteenth-Century Mother-Daughter Relationship in Louisa May Alcott's Little Women. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

G

Gedos, Dominik Dragan (2021) Comparing the quality of the human and machine translations of a Hungarian newspaper article in a non-professional environment. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Gál, Emőke (2021) Switching from in-person classes to online classes: How a sudden shift in foreign language teaching methodology influences students’ emotions. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

H

Hajdu, Andrea (2021) The influence of ICT tools on second language learners' motivation and attitudes in the vocational and technical school classroom. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Hortobágyi, Martin Kristóf (2021) Motivation, Global Identity, and World Citizens among Hungarian Advanced Learners of English. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth, Réka (2021) The Feminist Symbol of the Witch in Shows from the 1960s to the 2020s. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

J

Jankovics, Nóra (2021) Disciplining the girl child’s body in children’s literature: Corporeal taboos in Lewis Carroll’s Alice’s Adventures in Wonderland and in its contemporary adaptations. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

K

Kovács, Anikó (2021) The Representation of Women of All Races in Hytner’s The Crucible (1996) and in the Salem TV Show (2014-2017). BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Judit Anna (2021) Is The Handmaid's Tale by Margaret Atwood a Feminist Writing or not? BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kupó-Zajzon, Réka (2021) Sociolinguistic aspects of online communication: Code-switching on Facebook. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kálmán, Gabriella (2021) First language maintenance and second language learning: American Hungarians between 1913 and 1920. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

L

Laczkó, Áron (2021) The Strategies Behind Two British Propaganda Campaigns During World War II: The Careless Talk Costs Lives and the Women at War. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

M

Megyeri, Máté (2021) Heart metaphors in English and Hungarian A Cognitive Linguistic Analysis. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Mihály, Nikolett (2021) Intercultural Communication: The Challenges and Limitations of Adapting to Hungarian Culture as an Indian Student. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Miskolczi, Viola (2021) J.D. Salinger's The Catcher in the Rye as Bildungsroman and Tragedy. Attempts of Genre Categorization. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Mészáros, Zoltán Péter (2021) Narratives as Rituals: Popular Literature (Gaiman, Pullman) and New Age Spirituality. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

N

Nagy, Nikoletta (2021) Conceptualization of Hope in the American Society: an analysis from the perspective of Cognitive Linguistics. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

O

Olajos, Nikolett Klaudia (2021) English borrowings in Hungarian: The motorsport language. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Orbán, Luca Annamária (2021) Representation of Female Madness in Film Adaptations of Superhero Comics. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Orosz, Kata Krisztina (2021) Comic books as source materials for contemporary Hollywood adaptations. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Osoliová, Viktória (2021) Haunting Gender: The Representation of Female Gothic Anxieties in Daphne du Maurier’s Rebecca. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

P

Palcsó, László Bence (2021) The Representation of American Values in Cold War Era Coca-Cola Advertisements. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

S

Schnetter, Lili (2021) Covideologies and coronarratives : life narratives in pandemic times. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Selényi, Dorina Dotti (2021) Incoherence in audiovisual translation: The effect of the mode of presentation on the receiver’s perception of dialogue quality. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Seres, Benedek Sándor (2021) Comedy in Digital Culture – The Decline of Stand-Up Comedy and the Rise of Internet Memes. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Spörr, Eric Herman (2021) Translation Trainee's Strategies for Translating Inward Idioms. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Anna Irén (2021) Various Approaches to the Representation of Violent Women in the Marvel Cinematic Universe. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Bence (2021) American Gun Control and its Culture. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Eliána (2021) Language, Ideology, and Power : Language-based discrimination against African Americans. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szedlár, Vanessza (2021) The Haunting of Hill House- From Paper to Screen. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szekerczés, Nóra Márta (2021) The question of authorship in fanfiction. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

T

Tóth, Fanni (2021) Language attitudes: The attitudes of Hungarian university students towards standard American English, Japanese American English and Spanish American English. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Zsolt (2021) Oozing Body-Text(ure)s: Posthuman Enfreakment in and through David Cronenberg’s The Fly. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Török, Boglárka (2021) The Great Gatsby in the Light of the American Dream and its Criticism. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

V

Vituska, Oliver (2021) Robert E. Lee and the United States: Statutes, Removals, Public History, and National Heritage. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2024. december 21. 16:46:44 CET.