Item where fieldofstudy "angol" and date of item 2023

Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Creators["Update/Views:group_separator" not defined]No Grouping
Jump to: A["Update/Views:jump_separator" not defined]B["Update/Views:jump_separator" not defined]C["Update/Views:jump_separator" not defined]D["Update/Views:jump_separator" not defined]F["Update/Views:jump_separator" not defined]G["Update/Views:jump_separator" not defined]H["Update/Views:jump_separator" not defined]J["Update/Views:jump_separator" not defined]K["Update/Views:jump_separator" not defined]L["Update/Views:jump_separator" not defined]M["Update/Views:jump_separator" not defined]N["Update/Views:jump_separator" not defined]P["Update/Views:jump_separator" not defined]R["Update/Views:jump_separator" not defined]S["Update/Views:jump_separator" not defined]T["Update/Views:jump_separator" not defined]V["Update/Views:jump_separator" not defined]W["Update/Views:jump_separator" not defined]Z["Update/Views:jump_separator" not defined]Ö
Number of items: 49.

A

Amoun, Clara (2023) The Dark Side of Beauty and the Beast(1991): The Representation of an Abusive Relationship in the Fairytale. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

B

Balázs, Dávid (2023) Guess Who’s Coming to Dinner and the Racial Issues in the US of the 1960s. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Bencsik, Enikő (2023) The Power of Cinematic Sound - The Curious Case of Joker. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Bencsik, Stella (2023) Racial, Cultural and Historical Misrepresentations in Disney's Pocahontas (1995). BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Bodor, Nicole Niké (2023) Finding Conceptual Metaphors: Bryan Talbot’s The Tale of One Bad Rat. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Bodorló, Péter (2023) The success of the Queen and Freddie Mercury's sexuality. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

C

Csomos, Erika (2023) Intertextual connections between C. S. Lewis's The Chronicles of Narnia and Plato's Philosophy. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

D

Dorotovics, Zsuzsanna (2023) Aspects of the pronunciation of Hungarian speakers of English: /?/, /?/, /w/ and heteronyms in the speech of Hungarians. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

F

Farkas, Bianka (2023) A gyermekrajzfilmekkel kapcsolatos erőszakról és cenzúráról szóló médialefedettség. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Farkas, Emese (2023) Beyond the Hashtag : The Gendered Reality of Social Media. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

G

Gerzsenyi, Richárd Dániel (2023) Attitudes to foreign accented English: A study of Hungarian students' attitudes. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyuris, Bence (2023) Language Attitudes of Hungarian Speakers towards Inner, Outer and Expanding Circle Varieties of English. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

H

Hajdu, Klaudia (2023) Hungarian university students' habits with and beliefs about extramural English. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Harmincz, Lili (2023) Perceived benefits of watching foreign web series for language learning purposes : A questionnaire study of Hungarian EFL secondary school learners. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth, Zsófia (2023) Victims of Society: The Representation of Oppressed People in the Works of William Blake. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

J

Juhász, Janka (2023) Emojis and the period: How Hungarian Digital Natives vs. Digital Immigrants use extralinguistic cues in online communication. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

K

Kaprinai, Flóra (2023) Changes of the Romance Plot in Disney Princess Films. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kertész, Dominika (2023) The Rise of Women's Wrestling in the United States. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Keszthelyi, Zsófia (2023) A comparison of Franco Zeffirelli’s and Baz Luhrmann’s Romeo and Juliet movie adaptations. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kocsis, Zoltán (2023) Comparing Peter Shaffer's Equus and Harold Pinter's The Birthday Party through Psychoanalysis and the Theory of the Subject. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Komlós, Ottó (2023) Domains of language use in the interactions of a group of friends: How does a community of practice work in formal and informal settings. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Anna (2023) Beyond Fair and Foul: A Close Look at the Complexity of the Witches of Macbeth. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Berta Luca (2023) Family Issues in Edward Albee's Who's Afraid of Virginia Woolf. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Roland (2023) The Use of Cinematic Video Games in Vocabulary Acquisition. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

L

Leczkési, Fanni (2023) The effectiveness of English language learning online during Covid-19: The perception of high school and university students. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

M

Mucsi, Ákos (2023) Conceptual Metaphors and Metonymies in Football : an Analysis of News Articles and Commentaries. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

N

Nagy, Klaudia Liza (2023) The Ambiguous Mermaid Figure as a Narrative Engine in Imogen Hermes Gowar’s Magical Realist Neo-historical Novel The Mermaid and Mrs. Hancock. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Nahóczky, Eszter Laura (2023) Representation of the mainstream male ideal in the media. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Nyerges, Máté (2023) Monstrous Greenness : An Environmental Comparison of Mary Shelley’s Frankenstein and Sir Gawain and the Green Knight. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

P

Pallagi, Zsófia Dóra (2023) Self-repair in a Chinese-Hungarian bilingual's speech production within the framework of conversation analysis. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Papp, Dóra Lilla (2023) Transmediating Harry Potter: Commodification or Political Activism? BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Pataki, Georgina Bernadett (2023) Sexism in Mass Media: A Study of Lara Croft. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Perez-Cemasko, Valéria Emília (2023) From A Loving Father to A Monster: The Tragic Fate of Jack Torrance. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

R

Radvanschi, Nóra (2023) Second language development and study abroad experience: the potential effects of opportunities provided by an Erasmus program in France. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Réti, Virág (2023) “For the characters are myself” : Fragmentation of Characters in Adrienne Kennedy’s Drama. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

S

Szabó, Aliz Katalin (2023) Representations of the Byronic Hero and the Byronic Heroine in 19th Century Literature. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Széll, Tünde (2023) The Rise and the Fall of Transmediated Harry Potter. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szép, Regina Fanni (2023) The Two Fridas in Paul Leduc's and Julie Taymor's Movies. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

T

Temesvári, Réka (2023) Two languages, two personalities: What influences how we feel when we speak our second language? BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Tokai, Eszter (2023) The media assisting right-wing populism : How a children's book led to a referendum. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Erik (2023) A cognitive analysis of tense and aspect : The future tense in English, Hungarian and Japanese. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Ivett (2023) The Political Aspects of Henry VIII's Marriages. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Panna Krisztina (2023) Literary Representations of Mental Illnesses and How They Can Heal Society. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Vivien (2023) Bilingualism and cognitive executive functions: Investigating the role of language proficiency in university students. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

V

Varga, Dóra (2023) The Gentleman, the Tradesman, the Patriarch and the Rake: The Different Types of Masculinities in Jane Austen’s Pride and Prejudice. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Visky, Molli (2023) Unconventional Relationships in Anne Rice's Interview with the Vampire. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

W

Weiszhaupt, Réka (2023) Shakespeare adaptations: The relations between Shakespeare’s plays and Disney's The Lion King and Tron: Legacy. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Z

Zhang, Zixian (2023) The Language Attitude: A study of Hungarian students' language attitudes toward Chinese-accented English. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Ö

Ötvös, Anna Eszter (2023) From Barbie Dolls to Realistic Humans: The Evolution of Body-Representation among Disney's Animated Heroines. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2025. április 19. 14:47:53 CEST.