Az általános iskolai pályafutás egyes tényezői beilleszkedési problémát mutató és tipikusan fejlődő serdülők körében

Bulyáki, Judit (2018) Az általános iskolai pályafutás egyes tényezői beilleszkedési problémát mutató és tipikusan fejlődő serdülők körében. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

[thumbnail of 2018_Bulyáki_Judit_XL0KAX_SZ.pdf] PDF
2018_Bulyáki_Judit_XL0KAX_SZ.pdf
Hozzáférés joga: SZTE designated computers only

Download (2MB)

Abstract

A jelen kutatás célja a 7. és 8. osztályos gyerekek szociometriai népszerűsége, önértékelése, teljesítménye a beilleszkedési és tanulási nehézséget mutató tanulók (BTM-es) és a nem BTMesek között tanulmányi eredményükben, szociometriai népszerűségükben, önértékelésükben és tanári értékelésükben. Arra is kerestem a választ, hogy a szülői iskolai végzettségnek van-e hatása a tanulók teljesítményére, önértékelésére és szociometriai népszerűségére. A kutatást egy budapesti általános iskolában végeztem el 96 fő 13-15 éves (fiúk: 52,1%, lány 47,9%) tanuló illetve osztályfőnökük közreműködésével. A kérdőíves vizsgálathoz a Mérei-féle szociometriai kérdőívet, a Rosenberg Önértékelés Skálát (RSES-H), és a Gyermek Viselkedési Kérdőív CBCL (TRF/6–18) Tanári változatát használtam. Az eredmények alapján elmondhatjuk, hogy a BTM-es és nem BTM-es tanulók különböznek tanulmányi eredményüket tekintve, illetve a BTM-es tanulók a tanári értékelés szorongás, internalizáló faktoraiban és az összpontszámot tekintve rosszabb értékelést kaptak, mint a nem BTM-es társaik. Az alacsony szocioökonómiai státusszal (SES) rendelkező tanulók tanulmányi eredménye szignifikánsan alacsonyabb lett a magas szocioökonómiai tanulókéhoz képest. Az önértékelés egyik almintában sem különbözött.

English title

Several factors of the elementary school career among typically developing students and ones, who seems to have a problem with integration

Institution

Szegedi Tudományegyetem

Faculty

Faculty of Arts

Department

Szociál- és Fejlődéspszichológiai Tanszék

Discipline

Humanities

Institute

Pszichológiai Intézet

Specialization

pszichológia

Supervisor(s)

Supervisor
Supervisor scientific name label
Email
EHA
Kőrössy, Dr. Judit
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED

Item Type: Thesis (Masters)
Uncontrolled Keywords: énkép, önértékelés, beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, szocioökonómiai státusz,, szociometriai népszerűség, tanulmányi eredmény
Subjects: 06. Humanities
Depositing User: szerkesztő BTK
Date Deposited: 2019. May. 22. 06:59
Last Modified: 2019. May. 23. 13:26
URI: https://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74694

Actions (login required)

View Item View Item