Iskolai kötődés : társas jóllét, tanulmányi eredmény és motiváció hatása

Vona, Gabriella (2018) Iskolai kötődés : társas jóllét, tanulmányi eredmény és motiváció hatása. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

[thumbnail of 2018_Vona_Gabriella_CSFVR7_SZ.pdf] PDF
2018_Vona_Gabriella_CSFVR7_SZ.pdf
Hozzáférés joga: SZTE designated computers only

Download (759kB)

Abstract

Kutatásomban arra voltam kíváncsi, hogy milyen tényezők befolyásolják az általános iskolások iskolai kötődését. Vizsgálatomban két nyolcadikos és egy hetedikes osztály tanulóit vizsgáltam meg, a három osztály közül az egyik ének-zenei tagozatos osztály volt. Megmértem az iskolai kötődésük, a társas jóllétük és az iskolai motivációjuk mértéket, ezen felül pedig megkérdeztem a tanulmányi átlagukat és az ezzel való elégedettségüket. Az eredményeim azt mutatják, hogy minél motiváltabb, annál jobban kötődik az iskolájához. A kötődés és az átlag, illetve a kötődés és társas jóllét közötti, már szakirodalomban bizonyított, pozitív kapcsolatot nem találtam a mintában. Vizsgálatom alapján a hetedik osztályosok motiváltabbak és jobban is kötődnek iskolájukhoz, mint a ballagó osztályok.

English title

School bonding : the effect of social wellbeing, academic achievements and motivation

Institution

Szegedi Tudományegyetem

Faculty

Faculty of Arts

Department

Szociál- és Fejlődéspszichológiai Tanszék

Discipline

Humanities

Institute

Pszichológiai Intézet

Specialization

pszichológia

Supervisor(s)

Supervisor
Supervisor scientific name label
Email
EHA
Kőrössy, Dr. Judit
egyetemi docens
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED

Item Type: Thesis (BA/Bsc)
Uncontrolled Keywords: iskolai kötődés, tanulmányi eredmény, iskolai motiváció, társas jóllét, általános iskola
Subjects: 06. Humanities
Depositing User: szerkesztő BTK
Date Deposited: 2019. May. 21. 11:52
Last Modified: 2019. May. 23. 12:41
URI: https://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74542

Actions (login required)

View Item View Item