Jani, Zoltán (2018) Tartalomelemző eljárás fejlesztése az online iskolai zaklatások kiszűrése céljából. Masters, Szegedi Tudományegyetem.
PDF
2018_Jani_Zoltán_KC8R5H_SZ.pdf Hozzáférés joga: SZTE designated computers only Download (537kB) |
Abstract
Az iskolai zaklatás jelensége sok iskolai közösséget, fiatalt érint. Az online világ fejlődésével a cyberbullying egyre elterjedtebb módja a bántalmazásoknak. A preventív programok, weboldalak főleg prevenciós, előzetes módon ható, valamint intervenciós, utólagos beavatkozást lehetővé tevő elemekből állnak. Kevés az olyan prevenciós módszer, mely a probléma gyökerénél, a bántalmazási esemény megtörténtekor lenne képes beavatkozni. A dolgozat célja az elméleti és módszertani lehetőségek bemutatása egy ilyen online, szoftveres, tartalomelemzésen alapuló bullying prevenciós eljárás kifejlesztéséhez. Ez lehetővé tenné a potenciális online bántalmazás kiszűrését, és – elsődlegesen a tudatosítást és a kizökkentést megcélozva – befolyásolná a bántalmazót, hogy ne hajtsa végre a viselkedést.
English title
Develop content analysis algorithm to reduce online bullying
Institution
Szegedi Tudományegyetem
Faculty
Department
Szociál- és Fejlődéspszichológiai Tanszék
Discipline
Institute
Pszichológiai Intézet
Specialization
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | online iskolai zaklatás, cyberbullying, tartalomelemzés, prevenciós módszer |
Subjects: | 06. Humanities |
Depositing User: | szerkesztő BTK |
Date Deposited: | 2019. May. 20. 12:19 |
Last Modified: | 2019. May. 21. 12:54 |
URI: | https://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74119 |
Actions (login required)
View Item |