Item where specialization "anglisztika" and date of item 2021

Up a level
Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Number of items: 47.

Balogh, Kitti (2021) The controversial relationship between Mary Stuart and Elizabeth I. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Brányi, Gergely (2021) A társadalmi nemek ábrázolása J. K. Rowling Harry Potter regényeiben. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Bálint, Orsolya Ida (2021) A nők és férfiak szavahihetősége közötti különbségek szexuális zaklatási ügyek kivizsgálásánál. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Bárdos, Adél (2021) A conceptual metaphor-based research on the conceptualization of stress among Hungarian senior BA students. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Bátóczki, Barbara (2021) Challenging the Social Status of African-American Women with the Help of the Movie: Hidden Figures (2016). BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Csernus-Lukács, Nóra (2021) Children as the Moral Centers of Stephen King’s Fictional Landscape. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Cservenák, Regina (2021) The Double in Charlotte Brontë’s Jane Eyre. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Csupor, Nándor (2021) Lexical borrowing in a digital context: The language use of Hungarian speakers in League of Legends. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Csuvik, Sarolta (2021) Do Black Lives Matter? The presence of #BlackLivesMatter on Twitter, 2013-2020. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Dalmadi, Barbara (2021) Fantastification of the young adult novel through the recycling of fairy traditions in Sarah J. Maas' "A Court of Thorns and Roses". BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Deák, Linda (2021) Hiberno English and its Main Phonetic Characteristics: A Comparison to Received Pronunciation. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Fehér, János (2021) Computer-Mediated Communication: Attitudes Towards Online Chat And Its Features. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete, Fanni (2021) The portrayal of Nineteenth-Century Mother-Daughter Relationship in Louisa May Alcott's Little Women. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Gedos, Dominik Dragan (2021) Comparing the quality of the human and machine translations of a Hungarian newspaper article in a non-professional environment. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Gál, Emőke (2021) Switching from in-person classes to online classes: How a sudden shift in foreign language teaching methodology influences students’ emotions. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Hajdu, Andrea (2021) The influence of ICT tools on second language learners' motivation and attitudes in the vocational and technical school classroom. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Hortobágyi, Martin Kristóf (2021) Motivation, Global Identity, and World Citizens among Hungarian Advanced Learners of English. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth, Réka (2021) The Feminist Symbol of the Witch in Shows from the 1960s to the 2020s. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Jankovics, Nóra (2021) Disciplining the girl child’s body in children’s literature: Corporeal taboos in Lewis Carroll’s Alice’s Adventures in Wonderland and in its contemporary adaptations. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Anikó (2021) The Representation of Women of All Races in Hytner’s The Crucible (1996) and in the Salem TV Show (2014-2017). BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Judit Anna (2021) Is The Handmaid's Tale by Margaret Atwood a Feminist Writing or not? BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kupó-Zajzon, Réka (2021) Sociolinguistic aspects of online communication: Code-switching on Facebook. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kálmán, Gabriella (2021) First language maintenance and second language learning: American Hungarians between 1913 and 1920. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Laczkó, Áron (2021) The Strategies Behind Two British Propaganda Campaigns During World War II: The Careless Talk Costs Lives and the Women at War. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Megyeri, Máté (2021) Heart metaphors in English and Hungarian A Cognitive Linguistic Analysis. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Mihály, Nikolett (2021) Intercultural Communication: The Challenges and Limitations of Adapting to Hungarian Culture as an Indian Student. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Miskolczi, Viola (2021) J.D. Salinger's The Catcher in the Rye as Bildungsroman and Tragedy. Attempts of Genre Categorization. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Mészáros, Zoltán Péter (2021) Narratives as Rituals: Popular Literature (Gaiman, Pullman) and New Age Spirituality. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy, Nikoletta (2021) Conceptualization of Hope in the American Society: an analysis from the perspective of Cognitive Linguistics. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Olajos, Nikolett Klaudia (2021) English borrowings in Hungarian: The motorsport language. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Orbán, Luca Annamária (2021) Representation of Female Madness in Film Adaptations of Superhero Comics. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Orosz, Kata Krisztina (2021) Comic books as source materials for contemporary Hollywood adaptations. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Osoliová, Viktória (2021) Haunting Gender: The Representation of Female Gothic Anxieties in Daphne du Maurier’s Rebecca. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Palcsó, László Bence (2021) The Representation of American Values in Cold War Era Coca-Cola Advertisements. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Schnetter, Lili (2021) Covideologies and coronarratives : life narratives in pandemic times. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Selényi, Dorina Dotti (2021) Incoherence in audiovisual translation: The effect of the mode of presentation on the receiver’s perception of dialogue quality. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Seres, Benedek Sándor (2021) Comedy in Digital Culture – The Decline of Stand-Up Comedy and the Rise of Internet Memes. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Spörr, Eric Herman (2021) Translation Trainee's Strategies for Translating Inward Idioms. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Anna Irén (2021) Various Approaches to the Representation of Violent Women in the Marvel Cinematic Universe. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Bence (2021) American Gun Control and its Culture. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Eliána (2021) Language, Ideology, and Power : Language-based discrimination against African Americans. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szedlár, Vanessza (2021) The Haunting of Hill House- From Paper to Screen. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szekerczés, Nóra Márta (2021) The question of authorship in fanfiction. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Fanni (2021) Language attitudes: The attitudes of Hungarian university students towards standard American English, Japanese American English and Spanish American English. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Zsolt (2021) Oozing Body-Text(ure)s: Posthuman Enfreakment in and through David Cronenberg’s The Fly. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Török, Boglárka (2021) The Great Gatsby in the Light of the American Dream and its Criticism. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Vituska, Oliver (2021) Robert E. Lee and the United States: Statutes, Removals, Public History, and National Heritage. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2024. május 14. 10:48:20 CEST.