Item where fieldofstudy "angol" and date of item 2022

Up a level
Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Jump to: A | B | C | F | G | H | J | M | N | P | S | T | V | Z | Á
Number of items: 35.

A

Andrej, Liza (2022) Interpretation of phrasal verbs within a cognitive linguistic framework: A corpus-based analysis of particles up and down. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

B

Baranyi, Lili (2022) Bilinguals and basic color terms: Second language dominance in a domain of language use and its effect on color naming. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Barta, Veronika (2022) “All of them sensible everyday names” – Investigating the Retranslation Hypothesis on Two Hungarian Translations of Old Possum’s Book of Practical Cats by Thomas Stearns Eliot. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Bereznai, Benedek Bernát (2022) Online and offline gamer identity and how it manifests through interaction. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Berkó, Vivien (2022) Questions of Shakespearean Adaptation in M. L. Rio’s If We Were Villains. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

C

Csirmaz, Áron (2022) The Problem of Gun Control in American Popular Culture. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

F

Fathi, Taha (2022) The effects of the anti-Muslim Terror Attacks on Muslims and non-Muslims in London. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Fehér, Csilla (2022) Color terms in American English and Hungarian: Their categorization and naming. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Fogarasi, Emma Dorka (2022) Terms and forms of address: A sociolinguistic approach towards greeting strangers by Hungarian young adults in service settings. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

G

Gál, Barbara (2022) Shakespeare Tricksters. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Görög, Nikolett (2022) Bilingual online communication: Hungarians’ language choice on Twitter. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

H

Herczeg, Sándor Ákos (2022) Informal second language acquisition: Learning through videogames and media. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Hős, Zsanett (2022) Marriages as Social Criticism in Jane Austen’s Pride and Prejudice. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

J

Járomi, Kinga (2022) Adaptations of Alcott's Little Women: Challenging Feminism through the Motion Pictures of Gillian Armstrong and Greta Gerwig. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

M

Molnár, Dorottya Barbara (2022) Subverting the image of the Ideal Woman in Jane Austen's Emma. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Márki, Kata (2022) English origin slang expressions in Hungarian: The slang use of students of the University of Szeged. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Mészáros, Barna Vajk (2022) Tyrion as the Monstrous Other in Game of Thrones. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Mészáros, Nikolett (2022) Masculinity from Victorian Times Until the 21st Century as Depicted in Sir Arthur Conan Doyle’s Sherlock Holmes and its BBC Series Adaptation. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

N

Nagy, Félix (2022) Readers’ Comparative Assessments of a Human-Translated Text and a Machine-Translated Text. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

P

Péter, Álmos (2022) Monstrous Families in Horror Films: A Recurring Motif Since the 1970s. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

S

Sahraian, Mohammadhossein (2022) The macrosociolinguistics of Iranian-Americans: Language use in Los Angeles, California. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Sehi, Mahdi (2022) Taʿārof: A sociopragmatic phenomenon and how young Iranians perceive it. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Soós, Gitta Anna (2022) Metaphorical conceptualization of illnesses: The association of coronavirus pandemic and cancer-related metaphors with negative emotion development. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Surányi, Zsanett (2022) The difficulties Hungarian students who study English as a foreign language encounter in learning idiomatic terms. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Patrícia (2022) Racebending in the Harry Potter Fandom. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Sövér, Tamás (2022) The Multimodal Focalization of Trauma in Paul Hornschemeier's Mother, Come Home. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

T

Tóth, Bence Róbert (2022) The Effects of Domestic Violence in Sharp Objects by Gillian Flynn. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Tekla (2022) A New Superhero Archetype: A Comparative Study of Captain America and Deku. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Árpád (2022) Middle-class "Moderate Radicalism" and Anti-insurgency in the Chartist Movement. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

V

Varga, Nikolett Lili (2022) The Presence of Character Strengths in Tim Burton's Alice in Wonderland. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Z

Zikina, Jelena (2022) English–Russian language contact: English loanwords in the Russian edition of Cosmopolitan magazine. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Ződi, Petra (2022) The Importance of Elizabeth I in the Formation of English National Identity. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Á

Ács, Edvin (2022) English and intercultural communication: The usage of English as a lingua franca among the students at the University of Szeged. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Ács, Liza (2022) Domains of language use in Hungarian - English bilinguals: L1 and L2 use in public and private domains. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Ádám, Laura Gabriella (2022) Once Upon a Time: A Postmodern Fairy Tale Adaptation? BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2024. május 19. 06:23:09 CEST.