Item where specialization "angol" and date of item 2007

Up a level
Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V
Number of items: 91.

A

Auth, Anita (2007) Attachment need in the early years of life influences personality development and language acquisition in a negative way. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

B

Balla, Ivett (2007) The role of Project-Based teaching in the development of positive attitude towards learning English. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Baros, Szidónia (2007) The Role of Motivation in English Language Learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bemáth, Klára (2007) Windows and Doors in Wuthering Heights. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Beregi, András (2007) The Possible Functions and Use of the Verbal Phrase Considering the Difficulties these Create in Understanding and Translating Sentences into Hungarian and Back to English. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bozó, Attila (2007) Daniel Defoe's characters: As Archetypes of "Homo Economicus". Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Básti, Ágnes (2007) What is the instinctive teaching method? A new idea or a cleverly composed mixture? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

C

Csertő, Enikő (2007) Teaching with visual AIDS. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

D

Deák, Norbert (2007) Newton's effect on science and religious thought. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dobos, Dézi (2007) Learner Autonomy: Classroom Experience in Developing Responsibility with a Group of Adult Learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Domonkos Kálmán, Krisztina (2007) After 200 years of the abolition of slaves the phenomena still exist in the UK. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Dudok, Evelin (2007) Using authentic film in ELT lesson. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dulai-Balogh, Ildikó (2007) Teaching EFL with a story-based syllabus. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

E

Endrődi, Éva (2007) Teaching Vocabulary in Primary Schools in Hungary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

F

Farkas, Katalin (2007) Political situation in Northern Ireland: Terrorism and the Failure of the Peace Talks. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Farkas, Ágnes (2007) Válaszd a legjobbat. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete, Adrienn (2007) Teaching with authentic materials: the internet. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Felső, Melinda (2007) The problem of culture in english language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Felső, Zita (2007) Working as an au-pair In the United Kingdom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ferenczfi, Julianna (2007) Cooperative Learning: Benefits of Implementing CL in ESL Learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fábián, Réka (2007) Warning elements in George Orwellis visionary ficrtion of Nineteen Eighty four. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Fábián, Dr. Tamás (2007) Teaching listening. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fülöp, Lilla (2007) The norman conquest's influence on the English language. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

G

Gál, Brigitta (2007) Lord of the Flies: Piggy; Human Being on the Island. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gál, Brigitta (2007) Political ideologies in the Lord of the Flies. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Görög, Zsuzsanna (2007) Evil's Impact and Loss of Self-Identity in Oscar Wilde's The Picture of Dorian Gray. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

H

Hajdú, Gabriella (2007) The music of the celts and its impact on new age music. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hegedűs, Krisztián (2007) Negative effects of rock and roll on teenagers in the United States between 1950 and 1980. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Honti, Erika (2007) Manipulation in Advertisements: A Research from a Pragmatic Aspect. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

I

Istók, Zsófia (2007) Darcy versus Darcy (Mark Darcy's inadequacy in fulfilling the role of Fitzwilliam Darcy). Masters, Szegedi Tudományegyetem.

J

Janacsek, Márta (2007) Motifs of John Milton’s Paradise Lost in the Film Devil’s Advocate. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Jenei, Tímea (2007) Code-switching in language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Joóné Czebe, Zsuzsanna (2007) Kinesiology for stress releasing and improving performance in education. Can kinesiology be an efficient tool for releasing stress and improving foreign language learning-teaching process? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Józsa, Ágnes (2007) The children of Henry VIII: Elisabeth as the most ideal successor. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

K

Kalmár, Lenke (2007) Language Games recategorised. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kanyó, Anna (2007) Can the roots of the european recovery program be found in the new deal? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kasnyikné Roszik, Györgyi (2007) Warren Hastings and the British colonial policy. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Keresztesiné Baranyi, Dr. Zita (2007) Theory and Practice of Foreign Language Teaching in Waldorf Schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Királyné Csengeri, Ágnes (2007) The role of music in the acquisition of a foreign language. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Eszter (2007) Teaching English to Six-year-old Children. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Tamás (2007) The character of Richard III. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kissné Hegedűs, Gabriella (2007) Motifs of Shakespeare's Sonnets. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Komóczi, Krisztina (2007) Augusto oppure via al potere. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Koncz, Petra Katalin (2007) Gender discrimination and strong women in the history of the United States. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kosztolányi, Éva (2007) The Role of Games in Vocabulary Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Napsugár (2007) Jacksonian democracy through the eyes of foreign travellers: Sándor Bölöni Farkas and Alexis de Tocqueville 1831. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Orsolya (2007) Developing communication skills in the EFL classrooms: English Language and Communication Teaching Through Communicative Activities. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács-Gergó, Veronika (2007) Evaluating Waldorf education - Waldorf as a viable alternative to Hungarian state education. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Krizbai, Ildikó (2007) Using Multimedia in English lessons. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kádár, Blanka (2007) Games for adults? The place and role of games in the language teaching syllabus for adults. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kőfalvi, Erika (2007) Using games in English language teaching in primary school settings. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

L

Lehoczkyné Tesinszki, Rita (2007) Pragmatics in Language Teaching Thesis. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lovász, Csilla (2007) The murder of the 12th century: The way that led from the friendship of Henry II and Thomas Becket to the archbishop's assassination. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

M

Magyari, Melinda (2007) Jig's Emotional Awakening in Ernest Hemingway's Hills Like White Elephants. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Miklós, Anna (2007) The questions of objectivity in news related to "7/7" in the British press. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Molnár, Mariann (2007) The use of video in teaching english as a foreign language: The "movie way". Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Müller, Gabriella (2007) Immigration from mexico to Texas 1980-2000. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

N

Nagy, Gabriella (2007) Teaching Grammar in the Primary Classroom : Students' difficulties in learning the Simple Present tense. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Németh, Éva (2007) Female characters in E. M. Forster's Howards End. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

O

Olasz, Veronika Andrea (2007) Biblical References in John Steinbeck's East of Eden. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

P

Patarcsity, Barbara (2007) The psychoanalysis of Edgar Allan Poe through "The Fall of the House of Usher". Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Patka, Edit (2007) Assessment of a Coursebook for Young Learners: How Word Repetition Affects Student Memorization. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Petrovits, István Zoltán (2007) Eastern philosophies in post-war American literature. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Petruska, Helga (2007) Successive blows: characterisation, motivations and conflicts in Herman Melville's Billy Budd, sailor. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pojcsik, József (2007) Teaching English for Mixed-Ability Groups. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pál, Hajnalka (2007) Winston Churchill as soldier and war correspondent. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Pályer, Krisztina (2007) Vocabulary Enlargement: Retention-Effective Vocabulary Learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

R

Rajtók, Erika (2007) The causes of the current tension between black and white Americans: An analysis of the events that resulted in the greatest social problem of the USA. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Rimár, Péter (2007) The origins of cold war: International relations between the Soviet Union and the western world, 1917-1946. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

S

Serege, Piroska (2007) Computers in English Language Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Swiderski, Zsuzsa (2007) A Bűn és bűnhődés női alakjai. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Swiderski, Zsuzsa (2007) The importance of teaching vocabulary in primary school. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Ágnes (2007) American Culture: The negative impact of media on the cultural development of children. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabóné Bertényi, Andrea (2007) The development of etiquette through historical times (The importance of education to improve pupils' proper behaviour). Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabóné Lázár, Anita (2007) English Language Teaching for dyslexics. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Szeimann, Edit (2007) Songs in english language teaching at primary level. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szűcs, Krisztina (2007) Error Correction in Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szűcsné Martin, Erika (2007) Teaching literature in the EFL classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

T

Takács, Krisztina Ágnes (2007) Social impact on females in Thomas Hardy's tess of the D'urbervilles and the Woodlanders. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tallódi, Brigitta (2007) Comparative analysis about the English language competence of Danish and Hungarian students. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Trapl, Borbála (2007) The ADHD children. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Ilona (2007) Outstanding rulers and documents of Medieval England: William the Conqueror and the Domesday Book. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

U

Ujházi, Éva (2007) Compulsory teaching writing in EFL according to the course book. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ujházi, Éva (2007) Compulsory teaching writing in English as a foreign language in the fifth grade of elementaiy schools in Serbia interpreting the course book- Ready for English 1 bv Naum Dimitrijevic and Karin Radovanovic according to the law. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

V

Varnyu, Katalin (2007) The legacy of Romano-British settlements. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Virágné Dr. Tamási, Dr. Anikó (2007) Genre based analysis of catalitic chemistry research articles: Rhetorical structure of introductions and abstracts. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Vranesics, Gabriella (2007) A case study of early english language education in ethnic minority and bilingual primary schools in Baranya county. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Váradi, Máté (2007) The Possibilities and Use of Formative Assessment in Hungarian and Danish Schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Várnai, Viktória Gabriella (2007) Shortcomings of Presidential Elections in the United States. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Völgyesiné Nemcsók, Adrienn (2007) The Main Features and Characteristics of the American Beat Poetry. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Vörös, Zalán (2007) Personal tragedy in Shakespeare's The Tragedy of Julius Caesar: The psychological drama of Marcus Brutus. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2022. október 1. 22:05:04 CEST.