Item where specialization "angol" and date of item 2005

Up a level
Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Jump to: A | B | C | F | G | H | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | V
Number of items: 82.

A

Almási, Éva (2005) The Significance and Use of Themes, Motifs and Symbols in Tennessee Williams' Plays : With special focus on "A Streetcar Named Desire", "Cat on a Hot Tin Roof" and "Sweet Bird of Youth". Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Arany, Sándor (2005) Learning and playing in English language summer camps. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

B

Bakos, Éva (2005) The role of rhythm, rhymes, songs and movements in teaching lower primary classes A research in a grade 3 class. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bakó, Zsuzsanna (2005) Renaissance subsidiary characters in main role in the twentieth century : in Tom Stoppard's Rosencrantz and Guildenstern are dead. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Baloghné Tilki, Tünde (2005) Changes in classroom cooperation. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Baranyi, Szilvia (2005) Using games in the lower primary classroom to improve communicative competence. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Blazsek, Krisztina (2005) Moral Values in the 2004 Presidential Election. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Botyánszki, Dóra (2005) Alfred Hitchcock’s work and effect on today’s American cinematic art. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bozan, Ágnes (2005) Affirmative action in the United States of America. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Burka, Lajosné (2005) Some aspects of teaching vocabulary in the primary school. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

C

Csepregi, Tamás (2005) Discipline: Number One Problem of Education? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Csintalanné Gracza, Dominika (2005) The Flapper Age : the Modern Woman in the "Roaring Twenties". Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Czakó, Nóra (2005) Education of cave preserving in the English lessons. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

F

Fejes, Eszter (2005) Poverty in the United States of America: Government contra basic needs. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fejes, Eszter (2005) The efficiency of learning english through dramatized literary texts. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete, Antal (2005) LEVI'S JEANS. Their history and importance in popular culture. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fenyvesi, Zsuzsanna (2005) How to teach ADD/ADHD children. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

G

Gresóné Farkasinszki, Katalin (2005) Teaching english to young learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gábor, Mariann (2005) Girl With a Pearl Earring : a Novel by Tracy Chevalier. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

H

Hajmássy, Hella (2005) Teaching as performing art. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hegyi, Ibolya (2005) History of the Anglican Church : Antecedents and Surviving. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Herczeg, Norbert Zoltán (2005) British Decolonization. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hertelendiné Siroki, Gizella (2005) Children's games in the EFL classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

J

Juhos, Anikó (2005) Punk Rock: A youth sub culture in the 1970s. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

K

Kis, Tünde (2005) The Unifying Effects of English on India. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kis-Rácz, Edit (2005) The 'well-made plot': one of Hemingway's short stories in the light of discourse analysis. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Eszter (2005) The United States of Europe? The European Union as a State in comparison with the USA. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kissné Somogyi, Rita (2005) Vocabulary building and survey. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kissné Szabó, Ildikó (2005) Victims and Victimizers in Edward Albee's : The Zoo Story. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Knipf, Csilla (2005) Kipling's "The Miracle of Purun Bhagat": Clash between Indian and British Cultures. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Koczka, Nóra (2005) Introducing American National Parks into the Elementary English Classrooms. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Korbucz, Nella (2005) 'Something is rotten in the state of '... Renaissance : Shakespearean Mirror of Woman's Destiny in Renaissance. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Kutasi, Adrienn (2005) The Problem of Mild Dyslexia for EFL Learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

L

Lakatos, Rita (2005) Shifts in the Attitude to the Standard Variations of English. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lengyel, Zoltán (2005) Religious connections between Hungary and Ireland. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lóczi, László (2005) Scottish National Identity. An examination of Scottish identity and nationalism between the time of Treaty of Union 1707 and the 21st century. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

M

Machalek, Márta (2005) Children and Islands in European Literature in Connection with William Golding's Lord of the Flies. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Machalek, Márta (2005) The Connection Between Two Islands. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Madarász, Éva (2005) William Shakespeare: A Midsummer Night's Dream: The Combination of Various Genres in A Midsummer Night's Dream by William Shakespeare. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Matuska, Magdolna (2005) God's Mercy in the Life of An Admirable Woman in The Scarlet Letter by Nathaniel Hawthorne. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Misky, Sarolta (2005) Darkness, signs of chaos in Macbeth. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mravinác, Péter (2005) The beneficial effects of music on vocabulary acquisition in the EFL classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

N

Nagy, Adrienn (2005) Affirmative action in the United States of America. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy, Beáta (2005) Male & Female relationship in the Victorian Era : men & guilt. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nasz, Ildikó (2005) Developing cultural awareness through teaching english. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nemes, Daniel (2005) The Battle of the Bulge. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Nemes, Krisztina (2005) Mahatma Gandhi : The man who freed India and led the world in non-violence change. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Németh, Mónika (2005) "Men Above Men" : Superiority of the Criminal in Agatha Christie's And Then There Were None. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Némethné Dezső, Erzsébet (2005) Attractions and Choices in Wuthering Heights and Jules et Jim. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

O

Ocskai, Tímea (2005) The effects of the prohibition: The economic and political effects of the First World War and the activity of the Republican Party during the Prohibition Era. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Oláh, Márta (2005) The Death Penalty in the United States : Issues, Questions and Problems. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

P

Pesti, Attila (2005) Woodrow Wilson and His Fourteen Points: American Policy at the Paris Peace Conference. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Petrovszki, Edit (2005) Chariots of fate : Fate and Sinister Signs in Thomas Hardy's Tess of the d'Urbervilles. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Putnoki-Nagy, Ágnes (2005) Culture in Language Teaching : The Value and Function of Culture in the Language Class. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pál, Bernadett (2005) Assessing students' class work : The role of praising on the English lesson. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pásztorné Czeglédi, Anna (2005) Skills development with the help of Mr Bean. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Péter, Zoltán (2005) Romantic stylistic marks in Heavy Metal : Metal music and lyrics in relation to the works of Blake and Coleridge. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pór, Gabriella (2005) Comparative analysis of personality patterns in XXth century modernist fiction. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pór, László (2005) Corpus-based Analysis of the Vocabulary of English Course Books. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

R

Raffai, Erika (2005) Facts & Myths about The Unergroun Railroad. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Retkes, Anikó (2005) Hermeneutic Multiplicity and Mythical Thinking in Oscar Wilde's The Picture of Dorian Gray. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Rozsán, Edit (2005) Error and mistake management in language teaching. Error and mistake management in language teaching is important but it is not invariably necessary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Rácz, Bernadett (2005) Differences between England and Scotland during Witch-hunts. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

S

Sallai, Krisztina (2005) Blade runner and literature. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sass, Judit (2005) Why is silicon valley essential to be taught as a dominant feature of english-speaking culture in english lessons? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sebestyén, Krisztina (2005) Treating and teaching dyslexic children with the help of language games. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Simon, Judit (2005) The Role of Conversation in English Language Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szadeczki, Csilla (2005) The Survival of the Amish Community. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szedlák, Ágota (2005) The Difference between the Passion Narratives Of the Bible and Mel Gibson’s Movie: The Passion of the Christ. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szentner, Norbert (2005) The American War of Independence The importance of Thomas Paine in the Revolution. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szöllősiné Farkas, Katalin (2005) Women: Inferior or not? Patriarchal beliefs concerning the role of women and their disproof in the United States of America in the 19th century. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szüllőné Cződör, Mária (2005) Games in english language teaching at lower primary level. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

T

Takácsné Kádár, Erika (2005) Motivation in english lessons in primary schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tokovics, Dóra (2005) Lady Diana, the People's Princess. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tokovics, Dóra (2005) The survival of the native american indians’ religions. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Török, Anna (2005) Maugham's short stories Literary Merits in a Successful but Debated Oeuvre. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Török, Edit (2005) Using a computer in foreign language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

V

Vacsi, Szilvia (2005) The relationship between the british royal family and the press. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Varjú, Zoltán (2005) The Effects of the Gold Rush on the Economic and Cultural Development of California. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Virág, Éva (2005) Symbolical meanings in Tess of the d'Urbervilles. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Visy, Katalin (2005) The principles of choice: the issue of health care and same-sex marriage as America votes in 2004. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Vágó, Anita (2005) Live fast, die young: Comparison of Jimi Hendrix, Jim Morrison and Kurt Cobain. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2022. október 1. 23:56:34 CEST.