Item where specialization "angol" and date of item 2003

Up a level
Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Number of items: 82.

Ambrus, Ádám (2003) "From Worldly to Spiritual" The lyrical evolvement of the pop group Depeche Mode between 1987 and 1993. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ancsa, Margit (2003) Theological and Biblical References to Symbols of God and Christ in Divine Poetry by John Donne. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Apró-Török, Ibolya (2003) The role of past in tess of the d'Urbervilles. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Baloghné Poór, Györgyi (2003) The Role of Teaching Culture in the Teaching of English. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Balázs, László (2003) National Parks in America: Parks as Classrooms. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Balázs, László (2003) National parks in America: Parks as Classrooms. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Barabás, Ferenc (2003) Visual Aids in English Language Teaching : The Practice of Visual Aids in a 'Real-life' Setting. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Barbócz, Bálint (2003) American Air Power Before World War II. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bihari, Katalin (2003) Violence and Passion in Emily Bronte's Wuthering Heights. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Csanádyné Bárdos, Dr. Karolina Helga (2003) Hungarian - Americans in the United States: Assimilation or Preservation of Cultural Identity? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Csengeri, Tünde (2003) Absurd world - absurd theatre Beckett and Ionesco: waiting and chattering. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Cserháti, Lászlóné (2003) Teaching Vocabulary Through Stories. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Csernák, Erika (2003) The Role of Language Games in Teaching Vocabulary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Csonka, Judit (2003) Ronald Reagan and the Domestic and Foreign Policy of the United States in the 1980s. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dancsó, Gabriella (2003) Coleridge's Divine Comedy. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Doszpod, Endréné (2003) Role-play for communicative language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dömötör, Rita (2003) How to exploit course books with the help of drama activities. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dúcz, Annamária (2003) Improving writing skills through guided compositions. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Falatyné Krész, Anikó (2003) The importance of songs in english languege classes. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete, Róbertné (2003) Games in language learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ferencsik, Rita (2003) Drama Techniques in Teaching English. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fülöp, Gergely Tamás (2003) The Existence of Double in Edgar Allan Poe's Tales. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Galisz, Anita (2003) Teaching foreign languages and role of motivation in different age groups. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gurzóné Török, Lilla (2003) Elisabeth and Mr Darcy: A Character-Study in Jane Austen's Pride and Prejudice. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gyurik, Rita (2003) Family Background, Foreign Language Learning, Self - Image. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Honti, Ivett (2003) Territorial-Diversity in the USA : The importance of geographicalfeatures in economic development. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth, Györgyi (2003) Teaching Culture with the Help of Stereotypes. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Huszár, Hedvig (2003) The National Identity of the Jewish Community Living in the United States. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hódosiné Bielik, Bíborka (2003) Teaching vocabulary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Imre, Zsófia (2003) Gender and race in recent Disney films. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ispánovity, Rozália (2003) Victimization in Thomas Hardy's Tess of the D'Urbervilles. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Juhászné Rozgonyi, Márta (2003) Family background of language learners. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kanászné Horváth, Anikó (2003) Vocabulary teaching. Techniques for presenting and intensifying vocabulary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kazi, Balázs (2003) Sir Francis Drake: privateer behind the mask of the great explorer and patriot 1540-1596. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kerekes, Andrea (2003) Can a teacher help a weak student? Case study of a student suffering from Attention Deficit Disorder. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Józsefné (2003) Responsibility of the Creation by Mary Shelley's Frankenstein. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kocsis, Krisztina (2003) The charisma of the British Pub. Pub Culture in Britain. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kocsisné Drobni, Erika (2003) Developing speaking skills. Comparison of first- and second language acquisition. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Koncz, Nikolett (2003) Learning Difficulties: Paying Attention To Attention Deficit Disorder. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Anita (2003) The Evolution of Jazz. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Endre (2003) American eating habits. Factors that led to a national cuisine. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Éva (2003) English Teaching As A Mission. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Krettné Bagi, Márta (2003) Search for a meaningful existence in J.D. Salinger's. The Catcher in the Rye. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kárász, Péterré (2003) The effective teacher. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kőszegi, Beatrix (2003) Games in English Language Teaching. Using games in the primary teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Laukó, Krisztina (2003) Classroom Discipline. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lovász, Gyöngyi (2003) The six wives of Henry VIII : the mistaken judgements about Anne Boleyn. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Luttrell, Erzsébet (2003) Communication supported by visual AIDS. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

László, Istvánné (2003) The place of grammar in communicative language teaching. Teaching the present perfect tense in Budatétény Secondary School. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lőrincz, István (2003) Acadia: the resource protection and visitor capacity management of Acadia National Park. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Medvegyné Skorka, Anna (2003) Maternal Characters in Eugen O'Neill's Plays. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Molnár, Elvira (2003) Teaching english vocabulary to young children. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Márton, Krisztián (2003) The Marshall Plan : the Economic Curtain of the Cold War. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy, Andrea Mária (2003) What's in a word? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nemes, Gábor (2003) Racism in the U.S. Today. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Otigba, Klára (2003) Vocabulary Acquisition Through Teaching a Story-song In the EFL Classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pataki, Attila (2003) Video in the english class. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pipicz, Anett (2003) Foreign language acquisition focused on kindergarten pupils. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Reményi, Ildikó (2003) Integrating Target Language Culture Into the EFL Lesson. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Rovó, Edina (2003) Meditation and Language Learning Meditational Language Learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Schwalm, Gyula (2003) The role of music and songs in english language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sebők, Szilvia (2003) Urban stress and child abuse: Urban stress as a potential cause of child abuse. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sinkóné Almási, Márta (2003) Teachers' and Learners' Roles in the Language Classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sipos, György (2003) Gentrification-contemporary inner city changes with special respect to feminist interpretations. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sudár, Orsolya (2003) Expression of Emotion in Jane Austen's Pride and Prejudice. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sulik, Orsolya (2003) The importance of role play in language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Andrea (2003) Affective Factors and Cognitive Development in Language Learning. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Krisztina (2003) Communicative grammar teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szlovák, Edina (2003) A comperative analysis of J.D.Salinger's The Catcher in the Rye and S.E. Hinton's The Outsiders. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szondiné Asztalos, Éva (2003) Crime and Punishment in Arthur Miller's dramas. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sándor, Tímea (2003) Teaching effectively - Achieving successfully. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Takács, Márta (2003) Similar motifs in the sonnets of Shakespeare and those of Lőrinc Szabó. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Andrea (2003) The History of the British Criminals Transported to New South Wales between 1788 and 1840. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Zsuzsanna (2003) Hungarian Translations of George Orwell’s Animal Farm : Comparison of László Szíjgyártó's and Béla Nóvé’s Translations. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóthné Domján, Gabriella (2003) The changing image of America in Hungary. Past and Present. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Vajtay, Mariann (2003) Humanism in Modern Language Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Varga, István (2003) Integrating the bible into english teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Vargáné Fülöp, Andrea (2003) Cartoons of our days. How do cartoons influence children's taste and imagination? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Vörösmartiné Tőzsér, Emma (2003) Games in English language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Zsikai, Ágnes (2003) How to survive the teaching practice? Teaching Aids and Assistance. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Zsilinszky, Éva (2003) Supplementary exercises for improving productive and reproductive skills. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Árpádfalvi, Zsolt (2003) The Evolution of Dragons in Celtic and Hungarian Mythology and Folktales. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2024. március 29. 10:07:27 CET.