Item where specialization "angol" and date of item 2000

Up a level
Export as [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Number of items: 106.

Bakosné Varga, Emilia (2000) The Motifs of Death and Love in Hemingway's Works (Emphasis on works: A Farewell to Arms and For Whom the Bell Tolls). Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bartolák Ujj, Andrea (2000) First footholds of puritans in new England. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Benedekné Ágoston, Ágnes (2000) History of Ireland in the Mirror of the Music in the 19th and 20th Centuries. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Birkás, Zsuzsanna Beáta (2000) Multimedia in Education. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bognárné Szepes, Orsolya (2000) Games; Especially 'Listen-And-Do' Games In The English Classroom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bucin, Barna (2000) George Pomutz, a Hero Without Boundaries. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Buzás, Zsuzsanna (2000) The Western : The Era of Guns. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bán, Mónika (2000) Conversational Situations in Headway Elementary and Deutsch Aktiv Neu 1A. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bánfi, Evelin (2000) The African-Americans of the U.S. and the Romanies of Hungary. An analysis of the differences between the situation of the two minority groups. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Bérczes, Rita (2000) How to Survive Teaching Practise? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Cseh, Boglárka (2000) The character development of Emma Woodhouse in Jane Austen's Emma. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Cseténé Tasnádi, Judit (2000) Disney's Aladdin in the English lesson. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dezső, Nóra (2000) The Role of Music and Songs in Teaching English as a Foreign Language. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dezső, Zsuzsanna (2000) 20-th-Century Absurd Drama Through The Works Of Ionesco And Albee. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ducsai, Dorottya (2000) Shaka, The Founder of the Zulu Empire. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Dusnoki, Márta (2000) Choice Or Constraints Position Of Women In The Light Of Jane Austen's Novels. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Egervári, Judit (2000) Awakening of Self-Consciousness in American Women Writer's Fiction at the Turn of the Century. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Erdélyi, Emese (2000) Marriage as a Utopia (An analysis of Jane Austen's Pride and Prejudice). Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Erős, Attila Levente (2000) The Indians' Fight And Their Motivation. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Faragó, Eszter (2000) The destruction of human rights in Orwell’s 1984. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Faragóné Tóth, Andrea (2000) Literature in English Language Teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Farkas, Tünde (2000) Az angol nyelvről magyarra fordítás problematikája. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Farkas, Ágnes (2000) Native speakers and Hungarian English teachers. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Federics, Marietta (2000) Learner motivation -Motivation of the Gifted-. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fehér, Zsuzsa (2000) Charlotte Brontë, fiction and reality. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete, Lívia (2000) Individual material development for private tutoring and for oral skill development. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete, Nóra (2000) Factors leading to the foundation of the knights of the Ku Klux klan. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ferenci, Kinga (2000) King Arthur, Merlin and the Holy Grail. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Feró, Angelika (2000) School Shootings in the U.S. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Füleki, Hella (2000) The Gold Rush: the most significant event in Californian History. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gallai, Judit (2000) Cultural and Traditional Celebration of British Holidays. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gellért, Adrienn (2000) The Death of "The Death of the Author" in The Milk Train Doesn't Stop Here Anymore. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gulyás, Angelika (2000) History of Women's Education in the United States from 1600 to 1900. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gyarmati, Anikó (2000) a( )way t(fr)o(m) freedom. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Gyulai, Gabriella (2000) The Mysterious Sonnets. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Hegedűs, Hedvig (2000) Why was Lady Jane Grey overthrown from the throne after nine days? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Ákosné (2000) Christmas in language teaching. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Huszár, Katalin (2000) The Chinese In British Columbia. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ihász, Adrienn (2000) A Comparative Analysis of Two Preschools from the Perspective of Multicultural Education. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Jasák, Ildikó (2000) The wars of roses. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Jelenyine Kiss, Eszter (2000) The role of games in the learning process. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Juhász, Györgyné (2000) Waves of Hungarian Immigration to the United States. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Jáksó, Klára (2000) Students with learning problems with a special emphasis on left-handedness. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kacsó, Sándor (2000) The Potato Crisis and the Irish Immigration to America. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Katona, Attila (2000) Postmodern parody in the Discworld Novels of Terry Pratchett. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kelemen, Zoltán (2000) The history of the U.S. peacekeepers in ihe balkans and their influences on Taszar between 1995-1999. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Keresztesné Kubovics, Margit (2000) Teaching speaking to adolescents. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Katalin (2000) The importance of Teacher's Personality in teaching-learning process. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss, Ágnes (2000) Sociology of the terrorism, concentrating on zhe Irish conflict. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kissné Gánóczy, Nóra (2000) The Principles and Techniques in Teaching Vocabulary at a Primary School. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kollár, Beáta (2000) The Mormons - Their View of Family. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kondor, Veronika (2000) Autobiographical Elements and Dreams in Jane Eyre and Agnes Grey. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Koppány, Katalin (2000) Hungarians Living Overseas Today. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács, Krisztina (2000) Class management. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kovácsné Zágoni Szabó, Csilla (2000) Child Abuse as a vital topic at the beginning of the XXI. Century in the U.S.A. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kozma, Orsolya (2000) The response of the pre-raphaelite brotherhood to the questions of morality and aesthetics. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kubinyi, Márton (2000) The Perfect Government: Development of the Governmental System of the United States of America. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kutasi, Györgyi (2000) Heroines of much and about nothing by William Shakespeare. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kálmán, Anna (2000) The motives of tragedy in the novel of Thomas Hardy The Woodlanders. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kálmán, Magdolna (2000) Facing Illusions: "The Zoo Story" and "Who's Afraid of Virginia Woolf?" by Edward Albee. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Kószó, Andrea (2000) The Iroquois Nation. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Litiu, Simona (2000) Totalitarianism in Europe and in the Great Power of 1984, Oceania. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Lukács, Kinga (2000) Using English and Hungarian in the class as a basis for comparison between two schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Magyarósi, Réka (2000) Situation of blacks in the U.S.A. and gipsies in Hungary (Comparative Analysis). Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Matkovits, Márta (2000) Love and death in Hemingway's novels. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mihálykó, Andrea (2000) A Comparative Analysis of William Blake's Songs of Innocence and Songs of Experience. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mocsári, Erzsébet (2000) Dualities In Waiting For Godot. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Molnámé Venczel, Katalin (2000) A gyermeki személyiség fejlődésének néhány aspektusa a rajzok tükrében. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mátrai, Szilvia (2000) Voluntary Segregation of African-Americans on Campus in the 1990s. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Mészáros, Beáta (2000) The Importance of the Battle of Gettysburg. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy, Gabriella (2000) U.S. Foreign Policy During World War II. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagyné Bischof, Erika (2000) The Role of Games in Teaching Adults. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nagypál, Gabriella (2000) English as a Foreign Language Teaching in Reform-Pedagogy. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Nemes Nagy, Adrienn (2000) Role of games in teaching and learning english. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ormándlaky, Anett (2000) Regulations of the Freedom of the Press in America. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pap, Zsolt (2000) A Comparative Analyses of the Leadership Through William Golding's Lord of the Flies. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Papp, Krisztina (2000) Developing Visual Materials for Teaching English. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Papp, Zsolt (2000) Gold Rush In California. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pillár, Balázs (2000) The Development of Human Values in the United States and in Hungary. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Pocsaji, Richárd (2000) Hungarian media - American way? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Puskás, Enikő (2000) Garden Cities of London. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Puskás, Tekla (2000) Integrating literature into the teaching material in the Headway series. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Santana Cadenané Nagy, Éva (2000) Popular Culture in English classes. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Solti, Mónika Katalin (2000) The Background of John Fitzgerald Kennedy's Assassination. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Solti, Mónika Katalin (2000) Understanding And Treating Dyslexia And Other Learning Disabilities. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Surányi, Csilla (2000) Which coursebook shall I choose? Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Sylvester, Zsuzsa (2000) A Cradle of Cosmopolitanism (Shakespeare, G. B. Shaw and Oscar Wilde in Nyugat Literary Magazine). Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó, Edit (2000) Christopher Columbus' Great Discovery. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szabóné Dudás, Anikó (2000) The Analysis of the Motifs of Nature in Mrs. Dalloway. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szegfű, Enikő (2000) James Baldwin and his World. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szerencsei, Ildikó (2000) Border People Along the U. S. - Mexican Frontier. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szokolay, Klára (2000) Mark Twain and the Age of Chivalry - A Connecticut Yankee in King Arthur's Court. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Szomoráné Kovács, Judit (2000) American National Parks. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tajti, Krisztina (2000) The school curriculum : A comparative analysis of the local English documents of three primary schools. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tallósné Kiss, Dr. Rita Alexandra (2000) Historical Places In Washington, D.C. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tamás, Petra (2000) Black Education In The United States, Desegregation. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Torjai, Ádám (2000) Richard III, Shakespeare’s universal dictator. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Nóra (2000) Mythological Interpretation of a Modern Science Fiction Novel : Dune as a Myth. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth, Renilda (2000) Blacks and Jews in America. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Törökné Rábai, Dr. Valéria (2000) Prohibition. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ujházi, Bernadett (2000) Poverty in the mirror of Victorian age. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Vörös, Ildikó (2000) The University's Impact on the Town of Cambridge. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Árgyelán, Klára (2000) A tehetségfejlesztés lehetőségei és módjai. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Érsek, Zsuzsanna (2000) Hungarian Emigration Waves to the United States - Their Clashes and Their Achievements. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ócsai, Mária (2000) Milne and his children's literature : The lost paradise of childhood. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

Ürmös, Szilvia (2000) Language Teaching Games For 10-12 Year Old Children. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2024. április 24. 08:07:53 CEST.