Item where faculty "Gyula Juhász Teacher Training College" and date of item 2005

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z
Number of items: 160.

A

Abonyi Henrik (2005) Der Investiturstreit unter ideengeschichtlichem Aspekt. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Almási Éva (2005) The Significance and Use of Themes, Motifs and Symbols in Tennessee Williams' Plays : With special focus on "A Streetcar Named Desire", "Cat on a Hot Tin Roof" and "Sweet Bird of Youth". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Arany Sándor (2005) Learning and playing in English language summer camps. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

B

Bakos Éva (2005) The role of rhythm, rhymes, songs and movements in teaching lower primary classes A research in a grade 3 class. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bakó Zsuzsanna (2005) Renaissance subsidiary characters in main role in the twentieth century : in Tom Stoppard's Rosencrantz and Guildenstern are dead. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Balla Renáta (2005) Kinder- und Jugendliteratur im Fremdsprachenunterricht Deutsch. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Balogh Andrea (2005) L'écriture secréte. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Baloghné Tilki Tünde (2005) Changes in classroom cooperation. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Baranyi Szilvia (2005) Using games in the lower primary classroom to improve communicative competence. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bitterné Varga Mónika (2005) Ein Experiment mit Projektmethode : Volkskundeunterricht in einer siebten Klasse. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Blazsek Krisztina (2005) Moral Values in the 2004 Presidential Election. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Botyánszki Dóra (2005) Alfred Hitchcock’s work and effect on today’s American cinematic art. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bozan Ágnes (2005) Affirmative action in the United States of America. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Buczkó Orsolya (2005) Eine Untersuchung zur Typologie der Testaufgaben für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache am Beispiel vom Testheft zum Lehrwerk „Das Deutschmobil 2". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Burián Viktória (2005) Les documents authentiques et la bande dessinée, comme un outil de la pratique d'une langue étrangére. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Burka Lajosné (2005) Some aspects of teaching vocabulary in the primary school. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Butyurka Beáta (2005) Die Integrationsmöglichkeiten in der Schweiz am Beispiel eines körperbehinderten Mädchens. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Böröndi Ágnes (2005) Pfadfindertum in Deutschland : eine Erziehungsbewegung für Jugendliche. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

C

Cser Zsuzsanna (2005) Una fiaba italiana: Le avventure di Pinocchio. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csillag Éva Marianna (2005) Lecture méthodique du recueil La Neige Chinoise et autres nouvelles de Miklós Vámos. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csintalanné Gracza Dominika (2005) The Flapper Age : the Modern Woman in the "Roaring Twenties". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Czakó Nóra (2005) Education of cave preserving in the English lessons. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Czibulya Enikő (2005) La famiglia e le classi nella societá etrusca e nella Roma antica. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

D

Dombi Erika (2005) A дabaть/дatь és az ad igékkel képzett orosz és magyar igei-névszói szókapcsolatok egybevető vizsgálata. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Domokos Eszter (2005) Interkulturelle Erfahrungen der Erasmus Studenten. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dékány Ildikó (2005) Gleichstellungspolitik in Deutschland : Vereinbarkeit von Familie und Beruf für Frauen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

E

Egeresi Erika (2005) Deutsch als Fremdsprachenunterricht aufgrund der Waldorfpädagogik am Beispiel der Waldorfschule in Óbuda. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

F

Fejes Eszter (2005) Poverty in the United States of America: Government contra basic needs. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fejes Eszter (2005) The efficiency of learning english through dramatized literary texts. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete Antal (2005) LEVI'S JEANS. Their history and importance in popular culture. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete Zoltán (2005) La pensée politique de Daniel Cohn-Bendit. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fenyvesi Zsuzsanna (2005) How to teach ADD/ADHD children. BA/BSc, Szegedi Tudományegyetem.

G

Gecse Mária (2005) La Toscana e le sue tradizioni tra presente e passato. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gresóné Farkasinszki Katalin (2005) Teaching english to young learners. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gugi Szilvia (2005) Vorurteil und Toleranz in Lessings dramatischem Gedicht Nathan der Weise. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gunther Szilvia (2005) Fejezetek a szovjet űrkutatás történetéből. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gábor Mariann (2005) Girl With a Pearl Earring : a Novel by Tracy Chevalier. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gárdián Mariann (2005) Sprechspiele im Kontext eines handlungsorientierten Unterrichts. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

H

Hajmássy Hella (2005) Teaching as performing art. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hajnalné Schiller Ágnes (2005) Le pelerinage des Tsiganes aux Saintes Maries de la Mer. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Harsányi Zoltánné (2005) Bauwesen in Nadwar/Nemesnádudvar. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Haszilló Gyöngyi (2005) Die Frühlings- und Herbstbräuche von Österreich und Tschasartet. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hegyi Ibolya (2005) History of the Anglican Church : Antecedents and Surviving. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Heidinger Adrienn (2005) Video als Medium im Deutsch als Fremdsprachenunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Herczeg Norbert Zoltán (2005) British Decolonization. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hertelendiné Siroki Gizella (2005) Children's games in the EFL classroom. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hirschléger Zsuzsanna (2005) Schwänzen-ein never Kult in Deutschland? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Holler Anett (2005) Die viersprachige Schweiz. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

J

Jenei Árpád (2005) Magyar-orosz igei-névszói szókapcsolatok lexikográfiai feldolgozása számítógépes adatbázis segítségével. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Juhos Anikó (2005) Punk Rock: A youth sub culture in the 1970s. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Juhász Ferenc Zoltán (2005) Analyse ausgewählter Lehrwerke im Kontext der Grammatikvermittlung. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Juhász Nikolett (2005) Battista Sforza Montefeltro una "principessa" nel Rinascimento italiano. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

K

Kardos Judit (2005) Il patrimonio culturale dei cantautori genovesi. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Keszthelyi Renate (2005) Konkurrenzformen des Vorgangspassivs und ihre ungarischen Entsprechungen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kis Tünde (2005) The Unifying Effects of English on India. BA/BSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kis-Rácz Edit (2005) The 'well-made plot': one of Hemingway's short stories in the light of discourse analysis. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss Eszter (2005) The United States of Europe? The European Union as a State in comparison with the USA. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kissné Somogyi Rita (2005) Vocabulary building and survey. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kissné Szabó Ildikó (2005) Victims and Victimizers in Edward Albee's : The Zoo Story. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kleineisel-Kálvin Anita (2005) Die Ungarndeutschen in Újhartyán / Neuhartian. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Knipf Csilla (2005) Kipling's "The Miracle of Purun Bhagat": Clash between Indian and British Cultures. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Koch Rita (2005) Förderung des formulierenden Schreibens im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Koczka Nóra (2005) Introducing American National Parks into the Elementary English Classrooms. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kontér Ildikó (2005) „Die Grundsteine von Europa sind die Städte" - Städtepartnerschaft zwischen Reutlingen und Szolnok. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Korbucz Nella (2005) 'Something is rotten in the state of '... Renaissance : Shakespearean Mirror of Woman's Destiny in Renaissance. BA/BSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Anett (2005) I modi possibili della traduzione dei realia linguistici - sulla base delle novelle di Luigi Pirandello -. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Bálint (2005) A magyar-orosz-angol igei-névszói szókapcsolatok egybevető vizsgálata : A jut, juttat és kerül igékkel képzett szókapcsolatok anyaga alapján. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kurenda Zsanett (2005) Bűn és bűnhődés: gondolatok Dosztojevszkij polifonikus eszmeregényéről. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kutasi Adrienn (2005) The Problem of Mild Dyslexia for EFL Learners. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kószó Anikó (2005) Sprachspiele in der Werbung. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

L

Lajkó Tímea (2005) Tolsztoj lélekábrázoló művészete az Anna Kareninában. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lakatos Rita (2005) Feste und Bräuche in der Weihnachtszeit und zu Weihnachten auf dem Lande und in der Stadt auf dem Gebiet Frankens. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lakatos Rita (2005) Shifts in the Attitude to the Standard Variations of English. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lengyel Zoltán (2005) Religious connections between Hungary and Ireland. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lesku Katalin (2005) Magyar-orosz igei-névszói szókapcsolatok lexikográfiai feldolgozása számítógépes adatbázis segítségével. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Letkó Nóra (2005) Les Nouvelles de Guerre de Maupassant. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

László Erika (2005) Личностное в характере Николая II (Николай II как сын, отец, муж). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

László Györgyi (2005) L'analyse de la présentation du sujet vestimentaire dans différents manuels du FLE. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lóczi László (2005) Scottish National Identity. An examination of Scottish identity and nationalism between the time of Treaty of Union 1707 and the 21st century. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

M

Machalek Márta (2005) Children and Islands in European Literature in Connection with William Golding's Lord of the Flies. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Machalek Márta (2005) The Connection Between Two Islands. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Madarász Éva (2005) William Shakespeare: A Midsummer Night's Dream: The Combination of Various Genres in A Midsummer Night's Dream by William Shakespeare. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Marosi Márta (2005) Alltag und Festtag der Deutschen in Harast/Dunaharaszti. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Matuska Magdolna (2005) God's Mercy in the Life of An Admirable Woman in The Scarlet Letter by Nathaniel Hawthorne. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Milasin Katalin (2005) Lernstrategien in der Wortschatzarbeit. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Misky Sarolta (2005) Darkness, signs of chaos in Macbeth. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mravinác Péter (2005) The beneficial effects of music on vocabulary acquisition in the EFL classroom. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mánássy Ildikó (2005) Arten Der Disgruenz Und Die Wirkung Disgruenzfördernder Faktoren : Innovative Klassifikation und Analyse von disgruenten Belegen, fokussiert auf Construction ad sensum bzw. Analyse disgruenzfördernder Faktoren in historischen Texten. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Márta Jánosné (2005) Familie Becherer : Leben und Wirken einer schwäbischen Uhrmacherfamilie in der alten und in der neuen Heimat (1838-2002). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

N

Nagy Adrienn (2005) Affirmative action in the United States of America. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Beáta (2005) Male & Female relationship in the Victorian Era : men & guilt. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Beáta (2005) Pio II, Piccolomini : L'umanista e Il Pontefice. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Csilla (2005) Einige Escheinungen der Polyseme und Synonyme des Adjektivs alt. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Zita (2005) Das neve Deutschmobil 1 und die Wortschatzerweiterung : Wortschatzpräsentation, Bedeutungsvermittlung und Übungen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nasz Ildikó (2005) Developing cultural awareness through teaching english. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nemcsok-Tarjányi Erzsébet (2005) Kindergestalten in den Grimmschen Märchen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nemes Daniel (2005) The Battle of the Bulge. BA/BSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nemes Krisztina (2005) Mahatma Gandhi : The man who freed India and led the world in non-violence change. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Novák Olga (2005) Anwendungsmöglichkeiten von Landeskunde im DaF-Unterricht -anhand von Unterrichtsentwürfen zu Klagenfurt. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Németh Mónika (2005) "Men Above Men" : Superiority of the Criminal in Agatha Christie's And Then There Were None. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Némethné Dezső Erzsébet (2005) Attractions and Choices in Wuthering Heights and Jules et Jim. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

O

Ocskai Tímea (2005) The effects of the prohibition: The economic and political effects of the First World War and the activity of the Republican Party during the Prohibition Era. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Olegovics Ivanyenkó Andrej (2005) Мессионизм в творчестве А. А. Иванова и Н. В. Гоголя. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Oláh Márta (2005) The Death Penalty in the United States : Issues, Questions and Problems. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

P

Pap Erika Éva (2005) Don Carlos in der Geschichte und in Schillers Drama (Anhand der Figurenkonstellation). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Papp Zsuzsanna (2005) Le second empire. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pesti Attila (2005) Woodrow Wilson and His Fourteen Points: American Policy at the Paris Peace Conference. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Petrovszki Edit (2005) Chariots of fate : Fate and Sinister Signs in Thomas Hardy's Tess of the d'Urbervilles. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Polgár Leona (2005) Prozessorientierte Schreibentwicklung durch mitteilungsbezogene Texte : Textsorten des kommunikativen Schreibens im Lehrwerk Pingpong Neu 2. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Putnoki-Nagy Ágnes (2005) Culture in Language Teaching : The Value and Function of Culture in the Language Class. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pál Bernadett (2005) Assessing students' class work : The role of praising on the English lesson. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pásztor Nikoletta (2005) Herrschaft und Schaffen von Maria Theresia in der Habsburgmonarchie. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pásztorné Czeglédi Anna (2005) Skills development with the help of Mr Bean. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Péter Erika (2005) Des femmes aristocrates roumaines entre deux cultures. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Péter Zoltán (2005) Romantic stylistic marks in Heavy Metal : Metal music and lyrics in relation to the works of Blake and Coleridge. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pór Gabriella (2005) Comparative analysis of personality patterns in XXth century modernist fiction. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pór László (2005) Corpus-based Analysis of the Vocabulary of English Course Books. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

R

Raffai Erika (2005) Facts & Myths about The Unergroun Railroad. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Retkes Anikó (2005) Hermeneutic Multiplicity and Mythical Thinking in Oscar Wilde's The Picture of Dorian Gray. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rozsán Edit (2005) Error and mistake management in language teaching. Error and mistake management in language teaching is important but it is not invariably necessary. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rácz Bernadett (2005) Differences between England and Scotland during Witch-hunts. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rácz Rita (2005) La danse contemporaine en France: Le ballet de Béjart. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rácz-Gácsi Hedvig (2005) Handlungs- und produktionsorientierte Verarbeitung von Bilderbüchern im DaF- Unterricht am Beispiel von Sam McBratney - Anita Jeram: Weißt du eigentlich, wie lieb ich dich hab? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rádiné Tóth Beáta (2005) L'histoire du chocolat. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

S

Sallai Krisztina (2005) Blade runner and literature. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sass Judit (2005) Why is silicon valley essential to be taught as a dominant feature of english-speaking culture in english lessons? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sebestyén Krisztina (2005) Treating and teaching dyslexic children with the help of language games. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Seller Lászlóné (2005) Dramapädagogik und Dramatechniken im DaF- Unterricht - ein Überblick. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Simon Gabriella (2005) Analisi comparativa delle tradizioni natalizie in Italia e in Ungheria. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Simon Judit (2005) The Role of Conversation in English Language Teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sindely Diána (2005) Gian Lorenzo Bernini e le sue opere a Carattere mitologico. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Somogyi Ildikó (2005) A Csehov drámák fogadtatása és interpretálása Oroszországban és Magyarországon. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Boglárka (2005) Az ember pszichofiziológiai állapotának kifejezésére szolgáló orosz és magyar frazeologizmusok egybevető vizsgálata (А глаза - szem; а лицо - arc; és а бровь - szemöldök lexémákkal képzett frazeologizmusok alapján). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Orsolya (2005) Due cittá gemellate: Sannazzaro De' Burgondi e Százhalombatta ; Pagine, documents, quadri della storia di un'amicizia. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó-Nyári Adrienn (2005) Deutschunterricht in der Szolnoker Waldorfschule. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szadeczki Csilla (2005) The Survival of the Amish Community. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szedlák Ágota (2005) The Difference between the Passion Narratives Of the Bible and Mel Gibson’s Movie: The Passion of the Christ. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szentner Norbert (2005) The American War of Independence The importance of Thomas Paine in the Revolution. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szirmai-Végvári Gréta (2005) Einige Probleme des Fremdsprachenunterrichts Deutsch als Fachsprache. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szujó Péter (2005) Die heutige Lage des Protestantismus in Deutschland. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szöllősiné Farkas Katalin (2005) Women: Inferior or not? Patriarchal beliefs concerning the role of women and their disproof in the United States of America in the 19th century. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szüllőné Cződör Mária (2005) Games in english language teaching at lower primary level. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sárvári Tamás (2005) Il rapporto tra il PCI e la letteratura italiana. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Süveges Bernadett (2005) Die Nationalsozialistische Propaganda vom Anfang bis 1939. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

T

Takácsné Kádár Erika (2005) Motivation in english lessons in primary schools. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tokovics Dóra (2005) Lady Diana, the People's Princess. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tokovics Dóra (2005) The survival of the native american indians’ religions. BA/BSc, Szegedi Tudományegyetem.

Turcsik Anita (2005) Missverständnisse und Feindbilder Eine Schulbuchanalyse. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Kinga (2005) Die Rechtregelung für Behinderte und die Situation der blinden und sehbehinderten Kinder in Ungarn und in Deutschland. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Ágnes (2005) Die Volkstracht in einem Schwäbischen Dorf, Hartau. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Török Anna (2005) Maugham's short stories Literary Merits in a Successful but Debated Oeuvre. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Török Edit (2005) Using a computer in foreign language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

U

Udvardy-Vámos Katalin (2005) Zeit und Existenzproblematik in Michael Endes Roman Momo im Spiegel der Figurenkonstellation. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Unger Laura (2005) A „szem” - „глаза” testrésznév szimbolikája az orosz és a magyar nyelvben. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

V

Vacsi Szilvia (2005) The relationship between the british royal family and the press. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varjú Zoltán (2005) The Effects of the Gold Rush on the Economic and Cultural Development of California. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Virág Éva (2005) Symbolical meanings in Tess of the d'Urbervilles. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Visy Katalin (2005) The principles of choice: the issue of health care and same-sex marriage as America votes in 2004. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vágó Anita (2005) Live fast, die young: Comparison of Jimi Hendrix, Jim Morrison and Kurt Cobain. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Z

Zeke Andrea (2005) Fluchtversuche in den realistischen Frauenromanen des 19. Jahrhunderts am Beispiel von Theodor Fontanes „Effi Briest" und Gustave Flauberts „Madame Bovary". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2020. január 20. 02:03:11 CET.