Item where faculty "Gyula Juhász Teacher Training College" and date of item 2004

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Number of items: 221.

Aradszkyné Szelényi Tünde (2004) Schicksal und Freiheit in Goethes Balladen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Babcsányi Éva (2004) Illusions of Reality : The Postmodern Approach and its Reflection in David Lynch's films: Lost Highway and Mulholland Drive. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bagaméri Nóra Márta (2004) Les stratégies de séduction dans La Religieuse de Diderot. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bakos Orsolya (2004) Feste, ricorrenze e tradizioni romane. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Balog Edit (2004) Great Britain and European integration. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Balogh Marianna (2004) Traditionspflege Der Ungarndeutschen In Hedjeß / Hőgyész. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Balogh Tamás (2004) A testrésznevek szimbolikája az orosz és a magyar frazeologizmusokban (А „рука - kéz” testrésznévvel képzett frazeologizmusok alapján). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Balázsics Zoltán (2004) The Benefits of Teaching Animal Names for Young Learners. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Baranya Gyöngyi (2004) La presenza dell'Italia nella vita e nella pittura di Csontváry Kosztka Tivadar. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Baranyi Tünde (2004) Diskursanalyse anhand eines Werkes aus der zeitgenössischen deutschen Jugendliteratur. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Barna György (2004) Environmental Education and forest schools as fields of English language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Barok Brigitta (2004) 'La moda italiana e i suoi creatori'. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bense Nóra (2004) Die Geschichte der Schokoladenproduktion in der Schweiz. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bense Nóra (2004) Die geheimen Wunderwaffen von Hitler. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bugán Olga (2004) Special Education Needs in English Vocabulary Learning. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bánáti Dóra (2004) Theodore Dreiser: An American Tragedy Self and identity as the materialization of the American Dream. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bárdos Anita (2004) The discourse analysis of mobile marketing on the internet. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csatordai Gyöngyi (2004) Victorian women: a blessing or a curse? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csercsinszki Ferencné (2004) Die Rolle der Klassenkorre Spondenz im Deutschunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Cseténé Varga Nikolett (2004) The symbolism of the mirror in pre-raphaelite paintings. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csizmadia Erika (2004) L'histoire du prix Nobel Alfred Nobel: Vie du "monsieur dynamite" et analyse d'une oeuvre d'Albert Camus, recu le prix Nobel de littérature. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csányi Andrea (2004) St. Louis, The City of the World's Fair, 1904. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csányi Ildikó (2004) Die Salzburger Festspiele als größter sommerlicher Kulturmagnet der Stadt Salzburg. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csányi Szilvia Ágnes (2004) A Bolyongó Világfi és a Végzetes Ember Puskin Byronizmusa. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

D'Osualdo Krisztián (2004) La storia e la cultura della danza popolare in Italia. Aspetti storici, culturali, di esecuzione tecnica. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dajka Ida (2004) Teaching English as a Second or a Foreign Language to the Blind in Hungary. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dajka-Sánta Judit (2004) Deutsche in Kerekegyháza. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Danis Zsuzsanna (2004) Improving the Writing Skill at Intermediate Level. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Daradics Mónika (2004) Starting the Education of a Highly Sensitive Child. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Daróczi Anita (2004) Dramapädagogische Elemente im DaF - Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Demeter Dávid (2004) The Native American Aspect Of Stanley Kubrick's The Shining. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dencs Krisztina (2004) DaF-Unterricht in den Waldorfschulen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Deák János (2004) Les origines du systéme d'enseignement supérieure hors-universitaire en France. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Deák Rita (2004) From imitation to conversation. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dobó Ágnes (2004) De gaulle et l'intégration européenne entre 1958 et 1968. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dombi Erika (2004) A ДАВАТЬ/ДАТЬ illetve az ad igékkel képzett orosz és magyar igei-névszói szókapcsolatok egybevető vizsgálata. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dombi Katalin (2004) Les rapports francais de Gyula Illyés. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Drubina Éva (2004) Comparison of two course books. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Döbör András (2004) Az 1956-os szovjet katonai intervenció története - az ellenállási kísérletek, diverzáns akciók és szereplőik. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Esztergályos Ágnes (2004) Szókincstanítás és fejlesztés két olasz nyelvkönyv összehasonlítása alapján. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Farkas Ágnes (2004) Using Authentic Literary Texts in the EFL Classroom : Does using authentic literary texts produce a positive effect on students' motivation? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Farkas Ágota (2004) Katherine Mansfield and the Edwardianism following three short stories. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fehérné Lovas Erzsébet (2004) Das ästhetische Erziehungsprogramm in Schillers Drama Wilhelm Tell. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fejes Katalin (2004) Der deutsche Briefroman im Spiegel der Emfindsamkeit und des Sturm und Drang (Goethe: Die Leiden des jungen Werthers). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fejesné Berényi Zsuzsanna (2004) A literary work in the teaching process for secondary grammar school students. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete Angéla (2004) Without roots: Hungarians in Melbourne. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete Angéla (2004) Zur Konkurrenz von einigen synonymen Adjektiven. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ficsórné Szabó Ildikó (2004) Language and culture : explicit and Implicit Dimensions of Teaching Culture. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Filer-Hollós Ildikó (2004) Projektorientierte Arbeit im DaF-Unterricht am Beispiel des Kinderromans „Das doppelte Lottchen". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fogarasi Klára (2004) Untersuchung zur Dramaturgie Elfriede Jelineks anhand des Dramas „In den Alpen". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Franck Mónika (2004) Possibilitá di sviluppo delle abilitá di lettura e di scrittura nella scuola media dell'obbligo. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fudala Erika (2004) Affreschi laterali della Cappella Sistina (Sandro Botticelli, Pietro Perugino, Bernardino Pinturicchio, Domenico Ghirlandaio, Luca Signorelli, Cosimo Rosselli) Rinnovamento dell'alleanza eterna della Cappella Sistina. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gagyi Borbála (2004) Panoramica sociolinguistica sul rapporto tra dialetto e italiano. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gera Krisztina (2004) The problem of marriage : the study of marriages through Jane Austen's Pride and Prejudice and Helen Fielding's Bridget Jones's Diary. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyollai Lászlóné (2004) Teaching speaking : fluency versus Accuracy. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyöngyösi Márta (2004) Analyse des Lehrwerks „Moment mal!". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Győri Ibolya (2004) Two Wars in the Gulf. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gábor Sándor (2004) Projektarbeit im DaF-Unterricht am Beispiel vom Schloss Sanssouci. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gábor Sándor (2004) Valenzbeschreibung ausgewählter mittelhochdeutscher Verben in „Nibelungenlied". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Géringné Pápay Ágnes (2004) Les difficultés de l'apprentissage de la langue francaise par rapport á l'article partitif. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gólya Zita (2004) Erkölcsi dilemmák élet és halál határán Puskin Kistragédiáiban. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gömöriné Lengyel Diána (2004) The faith of a mystic in golding's the spire. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Halász Orsolya (2004) British Education in a post-welfare Society: The development of equal opportunities in British education 1944-1993. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Harmatos Nóra (2004) A tanuló és az idegen nyelv kapcsolatának életkori szintjei. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hegedűs Csilla (2004) Les publicités, qui nous entourent. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hegedűs Ilona (2004) Erlebte Landeskunde im Deutschunterricht Eine Reise nach Wien. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hirling-Heckenberger Marianna (2004) Auswirkungen der Studie PISA 2000 auf das deutsche Schulsystem. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hodák Mária (2004) Stories and tales for teaching english language to young learners. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hollósy Melinda (2004) Orosz és magyar frazeologizmusok stilisztikai sajátosságainak egybevető vizsgálata. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hornyák Balázs (2004) Influences of British and American music on European music culture. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Horvát Lívia (2004) La vie privée de Napoléon. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Gabriella (2004) Herausbildung einer neuen Lehrerrolle in den DaF-Lernwerkstätten. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Gábor (2004) Deutsche in Altglashütte/Óbánya. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Katalin (2004) Entwicklung und Fördeigung der Fertigkeit Hören im Fremdsprachlichen Deutschunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Nóra (2004) The importance of teaching culture in language classroom. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Illés Csaba (2004) Bauernleben in Tschasartet/Császártöltés zwischen (1920-1945). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Jakucs Mónika (2004) Das deutsche Passiv und seine Entsprechungen im Ungarischen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Jancsák Csaba (2004) Eizenstein - (film) kultuszok és mítoszok, két film és egy örökérvényű alkotó az orosz filmművészet hőskorából. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Joób Dóra (2004) Möglichkeiten des differenzierten DaF-Unterrichts. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Juhász Nógrádi Emese (2004) Die deutsche Minderheitenselbstverwaltung in Katschmar vor und nach den Wahlen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Karai Gizella (2004) Female characters in Austen's novels. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Karácsonyi Melinda (2004) Lo specchio come moti vo dell'identitá nella letteratura italiana del primo novecento. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kazi Balázs (2004) The out-of-school possibilities of language acquisition are important for adult learners. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kecskeméti Adrienn (2004) Anti-drug campaigns in the USA. The Effectiveness of the American D.A.R.E. Program Among Elementary and High School Students. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Keppel Mónika (2004) English for Specific Purposes How to teach English for Science and Technology efficiently. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kerek Nóra (2004) Übersetzung der Sprachrealien und der kulturabhängigen : Elemente in Theorie und Praxis. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kerekes Ágnes (2004) Green Word in English Lessons. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Keresztfalvi Béláné (2004) Zur Funktion der Junktoren im Nordniedersächsischen am Beispiel der Zevener Mundart. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Keserű Eszter (2004) Rolle und Chanchen der Deutschen Sprache in der Europäischen Union. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Keserű Krisztina (2004) The role of songs and rhymes in the lower primary language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss Csilla (2004) Kinder- und Jugendliteratur im Deutsch-als-Fremdsprachen Unterricht. Anhand einer gekürzten und vereinfachten Lektüre: Easy Readers - Erich Kästner: Emil und die Detektive. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss Katalin (2004) Oscar Wilde's Fairy Tales. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss Ágnes (2004) Using Music in ELT Classroom: The Way Teenagers can be Motivated. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kocsis Pál (2004) Ritterwelt in der höfischen literatur des hohen mittelalters (Anhand Hartmann von Aues Erec). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kolip Heléna (2004) Untersuchungen zu Valeria Kochs „Der Prinz und die Rose". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Konkoly Edit (2004) Il Carnevale di Venezia: passato e presente. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kossuth Olivia (2004) Passive Resistance in the freedom struggles of Nelson Mandela and Mahatma Gandhi. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kotroczó Ágnes (2004) L'histoire du cinéma (dés l'origine jusqu'á la seconde guerre mondiale). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kotroczó Éva Eszter (2004) Deutsche und russische Dramen der Aufklärungszeit (anhand von Lessings Emilia Galotti und Sumarokovs Dimitrij Samozvanec). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Andrea (2004) Naturwelt und gesellschaftliche Ordnung in Theodor Fontanes Roman Effi Briest. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Barna (2004) Einsatzmöglichkeiten der neuen Medien im DaF-Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Bettina (2004) Revolt of an adolescent soul according to Salinger's The Catcher in the Rye. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Mária Renáta (2004) La vita e opere interculturale di Paolo Santarcangeli. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Zita (2004) Motivation im Fremdsprachenunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Krajcsovicz-Tusjak Tünde (2004) Ringsymbolik in Lessings Dramen Minna von Barnhelm und Nathan der Weise. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kurucz Tubáné Nikoletta (2004) Sustainable tourism and the giant's causeway. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kádár Zsuzsa (2004) The Effects of the Vietnam War on American Society. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kékesi Beáta (2004) Nonverbale Mittel im Fremdsprachenunterricht Deutsch. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kéri Judit (2004) Лика соматизма «сердце» во фразеологизмах русского, английского и венгерского языков. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kóródi Ágnes (2004) English Words and Other Foreign Words in the Hungarian Language. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kőkuti Gabriella (2004) Honoré de Balzac Comment : I'argent apparait dans le roman Le Pére Goriot et dans le roman Eugénie Grandet. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ladányi Károlyné (2004) Übersetzung im Deutschunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lantos Rita (2004) Un motivo in comune nel Moravia e Buzzati. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Legényné Szelersán Marianna (2004) Developing intercultural understanding in pupils. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lengyel Beáta (2004) Sprachspiele mit Komposita. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lesku Katalin and Jenei Árpád (2004) Magyar-orosz igei-névszói szókapcsolatok szótári feldolgozása. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lestyán Viola (2004) Foreshadowing Elements in Shakespeare's and Baz Luhrmann's Romeo and Juliet. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lukács Anett (2004) Bearbeitungsmöglichkeiten von landeskundlichen : Themen im DaF-Unterricht am Beispiel von Oberösterreich. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lőrik Tünde (2004) A határozottság és a határozatlanság kifejezésének eszközei az orosz és a magyar nyelvben. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Martincsek Béla Zoltán (2004) English Speaking Countries and English Language Learning. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Maráz Piroska (2004) Einsatzmöglichkeiten des Stationenlernens im DaF-Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mazzag Timea (2004) La consommation du vin en France. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mezei Gabriella (2004) Schulkleidung in Deutschland „gestern und heute". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Molnár Krisztina Anna (2004) L'histoire de la mode en France au XXéme siécle. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Molnárné Tóth Katalin (2004) George Orwell: Animal Farm. The Illusion of Revolution through Characterisation. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Monostori Edina (2004) Analysis of A Streetcar Named Desire and Cat on a Hot Tin Roof, based on the Freudian psychoanalytic theory. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mourre Edit (2004) The Helen Doron method with all ages : A study in the methods used in teaching English as a second language. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mészáros Ervin (2004) The Dry Decade. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mózer Anita Beáta (2004) Il mondo artistico-culturale di Tiziano : II rinnovamento dell'arte pittorica in Tiziano. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Erika Melinda (2004) Von den Dreikönigen bis zum Osterhase. Sitten und Bräuche in Österreich und im deutschen Sprachraum im Zusammenhang zu den ungarischen Festen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Katalin (2004) La cathédrale gothique en France aux XIIe et XIIIe siécles. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Klára (2004) Az orosz frazeologizmusok stilisztikai szerepe és magyarra történő fordításának sajátosságai (A. Sz. Puskin Dubrovszkij c. kisregényének magyar fordítása alapján). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Krisztina Katalin (2004) Parteien in der Bundesrepublik Deutschland : Konstruktives Misstrauensvotum und Vertrauensfrage. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Márta (2004) Les contes de fées francais : L'une des spécificités de ces contes : Les Fées. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Szilárd (2004) München und der Rechtsextremismus 1919 - 1933. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy-Györe Erzsébet (2004) Medienprojekte im DaF-Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dr. Nagyné Sullai Márta (2004) Everything You Always Wanted to Know About Role Play : A Practical Guide for English Teachers. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Naszradi Miklós (2004) Errors and mistakes. And how the average teacher sees them. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Németh Szilvia (2004) Le monde merveilleux de Bernard Werber. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ocskó Edit Zsuzsanna (2004) The O.J. Simpson criminal trial: The influence of racism on the outcome of the case. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Oláh Krisztina Gréta (2004) Il teatro alla Scala di Milano e il Turandot di Puccini. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Onea Mária (2004) Teaching english to young learners. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Osztós Györgyi (2004) The necessity of using a coursebook for young learners in teaching English. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pap Gabriella (2004) Computer im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Papp Noémi (2004) Analyse der ver- Verben in einer Novelle von Heinrich Böll. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Papp Szilvia (2004) Translation critique based on Frank McCourt: Angela's Ashes and on its translation `Angyal a lépcsőn' by András Barabás. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pethő Dorottya (2004) Deutscher Analphabetismus unter Erwachsenen im 21. Jahrhundert. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pető Tímea (2004) Paul Morel: The Representation of the Motif of Dark in D. H. Lawrence's Sons and Lovers. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pál-Tóth Anikó (2004) Eine Analyse der deutschen Kinderwerbungen anhand von Beispielen aus den Fernsehsendungen im Super RTL. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pálfi Tamás (2004) Aufforderungen in der Deutschen Sprache der Gegenwart unter Kontrastivem Aspekt zu den Russischen Äquivalenten. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pálinkás Orsolya (2004) Robin Hood, the legendary outlaw of england : a name for a role (1215-1485). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Páll Ágnes (2004) The "broken people" of India. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pálnok Judit (2004) Music with a message. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pályi Krisztián (2004) Marijuana Legalization: Was It a Good Idea To Ban Marijuana? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Raffay Zoltán (2004) The Great Depression and the New Deal. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rajcsits Éva Linda (2004) Erweiterung der landeskundlichen Kenntnisse im Fremdsprachenunterricht durch Darstellung von Schloss Neuschwanstein. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rausch Zsuzsanna (2004) La langue bretonne et son avenir. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ravasz Nóra (2004) Humour in language teaching : The Value and Function of Humour in the Language Class. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Roseanu Robert (2004) The Role of Music and Songs in Teaching English. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rácz Gabriella (2004) Developing intercultural awareness in lower primary classes. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ránki Sára (2004) Kriminalisztikai nyelvészet - esettanulmányokon keresztül. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Schumacher Tamás Gábor (2004) Die Ansiedlung der Deutschen in Kisdorog/Kleindorog. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Schäfer Henrietta (2004) Die Neutralität von der Schweiz. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Segesvári Csaba (2004) Az orosz frazeologizmusok magyarra fordításának néhány sajátossága : N. V. Gogol: A revizor c. műve alapján. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sepa Zsanett (2004) Стилистическая роль фразеологизмов в романе м. и. булгакова «мастер и маргарита». MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Seres Melinda (2004) Motivation and attitude: Factors promoting positive attitude to foreign language learning. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Seres Márta (2004) Gastronomia del Lazio. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Simon Zsuzsanna Klára (2004) Lessico tecnologico dell'industria dell'alluminio. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Simon Ágnes (2004) Die Lesegewohnheiten ungarndeutscher Jugendlicher in der Schwäbischen Türkei. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Skultéti Gyöngyvér (2004) The Key Principles of the Helen Doron Method. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Somogyi Nóra (2004) Life and Death in Fight Club. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Somogyi Ágnes (2004) The Effect of Gothic Literature on Contemporary Musicians: The Link Between Gothic Literature and Gothic Metal Music. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Soós Katalin (2004) The British Monarchy 1979-2002. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Stadler Andrea (2004) Methodenwechsel in dem fremdsprachlichen Deutschunterricht des Gegenwarts in Ungarn. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabadi Andrea (2004) Human sacrifice of the druids or A Storm in a Teacup. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Andrea (2004) Comparing native and non-native teaching techniques in the nuclear power plant english classes. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Andrea (2004) Relation entre Versailles et le développement des arts. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabóné Kádár Melinda (2004) The Key Factors of Survival in Jack London's Selected Northland Stories. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szadeczki Csilla (2004) Struggling of Amish with being ”in the world and not of the world”. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szalontai Ágnes (2004) Grammar acquisition in lower primary classes. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szedlák Réka (2004) Teaching grammar in a playful way. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szilágyi Edina (2004) La lunga storia dell'emancipazione femminile nella cultura italiana. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szita Ildikó (2004) Analyse der lexikalischen Transformationen in Theodor Storms Werk Immensee. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szloboda-Rakonczay Tünde (2004) Analyse des Lehrwerks „Komm mit! 1". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szolnoki István (2004) The role of authenticity in the social and musical evolution of folk music in the first half of the 1960's. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szombathelyi Kata (2004) Übersetzungsmöglichkeiten der deutschen Werbetexte ins Ungarische. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szrenka Szilvia (2004) SMS Poems : Poems composed on the keypad of a Mobile phone. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szádeczky Katinka (2004) The efficiency of practising vocabulary through games. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szárók Nikoletta (2004) I miti di Roma. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szász Mária Boglárka (2004) Vergleich der Tierheime zwischen Österreich und Ungarn. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Székely Eszter (2004) Die Beziehungen zwischen den Partnerstädten Gyula und Ditzingen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szénási Orsolya (2004) Culture and Assimilation: Second Generation Muslim Women in England. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szénássyné Papp Erika (2004) Möglichkeiten zum selbstgesteuerten Lernen in der Erwachsenenbildung Deutsch als Fremdsprache mit Hilfe des Internets. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sólya Szilvia (2004) The United States and Woodrow Wilson's League of Nations. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sólyom Krisztina (2004) Fremdsprachenunterricht im Kindergarten. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sövényházy Anna (2004) Möglichkeiten des Kreativen Schreibens im Daf-Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tamáska Máté (2004) Die Peregrination in Wittenberg und die Reformation in Ungarn. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tornyi Molnár Edit (2004) La France dans les yeux des impressionnistes. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Csilla (2004) L'opera buffa napoletana e Cimarosa. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Judit (2004) Valenzbestimmung einiger ausgewählter mittelhochdeutschen Verben. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Levente Zsoltné (2004) Ungarn auf dem Weg zum Beitritt der Europischen Union. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóthné Bakonyi Nikoletta (2004) The symbolism of fire and water in Charlotte Brontë's Jane Eyre. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Túri Diána (2004) A psychoanalytic approach to Eugene O' Neill' s Mourning Becomes Electra. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vancsik Bernadett (2004) Hochzeit der Ungarndeutschen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Tünder (2004) Hundertwasser : Paradox der Utopie in seiner Architektur. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Ágnes (2004) A nonverbális kommunikáció : Gesztusok, testbeszéd, emblémák, mimika, ... MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Venter Erika (2004) „He might as well plant an oak in a flower-pot, and expect it to thrive” some psychoanalytical thoughts about Wuthering Heights by Emily Brontë. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Veres Ildikó (2004) How to overcome fear with the help of games in the elt classroom. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Veres-Szabó Krisztina (2004) Integrationsprobleme der in Deutschland lebenden türkischen Frauen anhand der Kopftuchprozesse. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Viczián Éva (2004) Roles of songs in teaching English. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vitai Eszter (2004) Pierre Laval, le chef du gouvernement de Vichy. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Várhegyi Dalma (2004) Die Geschichte der Wienerkaffeehäuser in der Habsburgermonarchie (1867-1918). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vármonostory Ágnes (2004) The roles of the teacher. Other, Szegedi Tudományegyetem.

Végh-Kanyó Annamária (2004) Handwerk in Wikitsch/Bácsbokod. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Wischt Zsuzsanna (2004) Märchen im Deutsch als Fremdsprachenunterricht am Beispiel von „Frau Holle" von Brüder Grimm. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Zelei Balázs (2004) Kyoto Protocol versus Economic Interests. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Zemó Lászlóné (2004) Learning difficulties. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Zsuzsa Sztanóné Magyar Zsuzsa Sztanóné Magyar (2004) Is it the union flag or a union flag? Development and arguments. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Zsírosné Tóth Hajnalka (2004) Testing In Foreign Language Teaching : Evaluation of two standardised tests used at a primary school. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ágoston Ottilia (2004) Indian gambling in California : its history and problems. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Éber Klára (2004) Erich Kästner: Der 35. Mai : ein Werk als Leseerlebnis und auf der Bühne. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2020. február 27. 19:48:48 CET.