Item where faculty "Gyula Juhász Teacher Training College" and date of item 2003

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z | Á
Number of items: 187.

A

Acsai József (2003) Celibato e societá dall'inizio fino a nostri giorni. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ambrus Ádám (2003) "From Worldly to Spiritual" The lyrical evolvement of the pop group Depeche Mode between 1987 and 1993. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ancsa Margit (2003) Theological and Biblical References to Symbols of God and Christ in Divine Poetry by John Donne. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Apró-Török Ibolya (2003) The role of past in tess of the d'Urbervilles. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Aszódiné Sánta Noémi (2003) Die Schweiz im DaF - Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Avramov Katalin (2003) A mindennapi beszéd és zavarai. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

B

Babicz Beáta (2003) Die Situation der AusländerInnen in Österreich. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bajnóczi Katalin (2003) La relation entre les Wallons et les Flamands belges. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Balassáné Lerch Mónika (2003) Kommunikationsstrategien in der deutschen Printwerbung. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ballabásné Dudás Márta (2003) Landeskunde im DaF-Unterricht anhand des Beispiels Tangram 1A, 1B. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Baloghné Poór Györgyi (2003) The Role of Teaching Culture in the Teaching of English. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Balázs László (2003) National Parks in America: Parks as Classrooms. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Balázs László (2003) National parks in America: Parks as Classrooms. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Barabás Ferenc (2003) Visual Aids in English Language Teaching : The Practice of Visual Aids in a 'Real-life' Setting. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Barbócz Bálint (2003) American Air Power Before World War II. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Besenyei Jánosné (2003) Deutschunterricht in Nagykarácsony mit Weihnachtsliedern. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bihari Katalin (2003) Violence and Passion in Emily Bronte's Wuthering Heights. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bodó Beáta Krisztina (2003) La femme des romans stendhaliens. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Borda Gabriella (2003) Analisi di alcuni anglicismi recenti nella lingua italiana. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bácsy Éva (2003) Jeanne d'Arc - Légende et sorcellerie. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bíró Kinga (2003) La réforme précalvinienne á Genéve. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bödö Melinda (2003) Überlegungen zu einem möglichen Österreich - Bild in Thomas Bernhards Dramen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

C

Csada Krisztina (2003) Kommunikationen "In den Alpen" - Überlegungen zu einer möglichen nationalen Identität. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dr. Csanádyné Bárdos Karolina Helga (2003) Hungarian - Americans in the United States: Assimilation or Preservation of Cultural Identity? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Cseh Mariann Irén (2003) Kinder- und Jugendliteratur im Fremdsprachenunterricht unter handlungs- und produktionsorientiertem Aspekt - am Beispiel von Peter Hrtlings Werk „Das war der Hirbel". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csengeri Tünde (2003) Absurd world - absurd theatre Beckett and Ionesco: waiting and chattering. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Cserháti Lászlóné (2003) Teaching Vocabulary Through Stories. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csernák Erika (2003) The Role of Language Games in Teaching Vocabulary. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csonka Judit (2003) Ronald Reagan and the Domestic and Foreign Policy of the United States in the 1980s. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csák Angelika (2003) Möglicher Einsatz der alternativen Methoden im fremdsprachlichen Deutschunterricht mit Hinsicht auf die Suggetopädie. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Császár Éva (2003) Braucht die deutsche Sprache eine feministische Reform? Über die Berechtigung der feministischen Linguistik im Deutschen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csécsi László (2003) A Magyar Szó története 1985 és 1990 között. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Czirbusz Orsolya (2003) „Il flagello dei principi" Pietro Aretino nella sua epoca, nel Cinquecento. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Czirják Katalin (2003) La Mirtilla l'analisi strutturale di una pastorale. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

D

Dancsó Gabriella (2003) Coleridge's Divine Comedy. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dobosi-Deák Ágota (2003) Übersetzung „im Fokus" des Fremdsprachenuaterrichts : Hat die übersetzerische Kofinpetenz doch einen Platz im Fremdsprachenunterricht? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Doszpod Endréné (2003) Role-play for communicative language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dömötör Rita (2003) How to exploit course books with the help of drama activities. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dúcz Annamária (2003) Improving writing skills through guided compositions. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

F

Falatyné Krész Anikó (2003) The importance of songs in english languege classes. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Farkas Olga (2003) Miben aktuális ma Makarenko pedagógiai koncepciója? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fehér Tímea (2003) Gesellschaftsgeographische Üntcrsuchungcn in Deutschland Gastarbeiter in Deutschland. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete Paula (2003) Untersuchungen zu den Unter- und Nebenordnungen im Zürichdeutschen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete Róbertné (2003) Games in language learning. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete Nagy Katalin (2003) Analyse onomastique des noms de famille. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fenyvesi Józsefné (2003) Shakespeares Einfluss in Goethes Roman: Wilhelm Meisters Lehrjahre : Goethes Theaterkonzept im Spiegel seines epischen Werks. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ferencsik Rita (2003) Drama Techniques in Teaching English. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fischer Adrienn (2003) Spielerisches Lernen im DaF-Unterricht - Rollenspiele. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fiszter Márta (2003) Zur Entwicklung und Förderung der Fertigkeit Schreiben : Kreatives Schreiben. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Földesiné Erős Klára (2003) Möglichkeiten des interkulturellen Lernens : Die Verarbeitung des Festes Geburtstag. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Földi Katalin (2003) Szemantikai struktúrák alakulása 7-9 éves korban. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fülöp Gergely Tamás (2003) The Existence of Double in Edgar Allan Poe's Tales. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

G

Galisz Anita (2003) Teaching foreign languages and role of motivation in different age groups. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gera Katalin (2003) Übersetzungsfallen - und wie Ieicht man sie übergeht : Auswertung und Typisierung von Übersetzungsfehlern fortgeschrittener Lerner. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gurzóné Török Lilla (2003) Elisabeth and Mr Darcy: A Character-Study in Jane Austen's Pride and Prejudice. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyurecska Enikő Csilla (2003) Valenzbestimmung einiger ausgewählter mittelhochdeutschen Verben. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyurik Rita (2003) Family Background, Foreign Language Learning, Self - Image. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyöngyösi Kinga (2003) Légende de Regusse et les antécédents. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

H

Hevér Tímea (2003) Neue Lehrwerkgeneration in einer vergleichenden Lehrwerkanalyse von START! und START!Neu. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Honti Ivett (2003) Territorial-Diversity in the USA : The importance of geographicalfeatures in economic development. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Györgyi (2003) Teaching Culture with the Help of Stereotypes. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hrabovszki Adél (2003) Die alten und neuen Leiden des Individuums infolge der Freiheitsbestrebungen (Goethe und Plenzdorf). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Huszár Hedvig (2003) The National Identity of the Jewish Community Living in the United States. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hódosiné Bielik Bíborka (2003) Teaching vocabulary. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

I

Illés Mihály (2003) A „fölösleges ember" posztmodern változata (Párhuzamok Alexandr Vampilov: Vadkacsavadászat és Szergej Dovlatov: Puskinland c. művek között). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Imre Zsófia (2003) Gender and race in recent Disney films. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ispánovity Rozália (2003) Victimization in Thomas Hardy's Tess of the D'Urbervilles. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

J

Juhászné Rozgonyi Márta (2003) Family background of language learners. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

K

Kanászné Horváth Anikó (2003) Vocabulary teaching. Techniques for presenting and intensifying vocabulary. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Katona Orsolya (2003) Zur Valenzbeschreibung von einigen synonymen Verben. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kazi Balázs (2003) Sir Francis Drake: privateer behind the mask of the great explorer and patriot 1540-1596. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kerekes Andrea (2003) Can a teacher help a weak student? Case study of a student suffering from Attention Deficit Disorder. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kerekes Erika (2003) Die sprachliche Kreativität in den Werbeanzeigen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss Dóra (2003) Weihnachten als Fest in Österreich geschichtliche Aspekte. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss Józsefné (2003) Responsibility of the Creation by Mary Shelley's Frankenstein. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss Szilvia (2003) Jellemek és sorsok Turgenyev: Apák és fiúk című regényében. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Klepács Adrienn (2003) Der Stellenwert der Lernstrategien in der Wortschatzerweiterung. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kocsis Krisztina (2003) The charisma of the British Pub. Pub Culture in Britain. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kocsisné Drobni Erika (2003) Developing speaking skills. Comparison of first- and second language acquisition. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Koncz Nikolett (2003) Learning Difficulties: Paying Attention To Attention Deficit Disorder. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kopányi Edit (2003) Geschlechtsspezifisches (Sprach-) Verhalten. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Anita (2003) The Evolution of Jazz. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Bernadett (2003) A különböző nyelvvizsgák nyelvtudás- koncepciójának összehasonlítása. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Endre (2003) American eating habits. Factors that led to a national cuisine. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács István (2003) Familie und Arbeit in Deutschland nach der Wiedervereinigung. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Judit (2003) L'ars rappresentandi in Se questo é un uomo di Primo Levi e Sorstalanság di Imre Kertész. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Mária (2003) Der europäische Integrationsprozess und die deutsche Kultur. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Éva (2003) English Teaching As A Mission. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kozma Tímea (2003) A nyelvi kompetencia fejlesztésének lehetőségi két különböző szemléletű olasz nyelvkönyv alapján. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Krettné Bagi Márta (2003) Search for a meaningful existence in J.D. Salinger's. The Catcher in the Rye. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Krémer Attila (2003) Beiträge Zur Ungarndeutschen Volkskunde In Sagetal/Szakadát. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kunné Dernovics Márta (2003) Untersuchungen zum Todesmotiv in Josef Winklers „Natura morta. Eine römische Novelle" und in Thomas Manns „Der Tod in Venedig". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kárász Péterré (2003) The effective teacher. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kóródi Éva (2003) Les mouvements nationaux et la guerre d' indépendance en Algérie (1954 — 1962). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Köhler Péter (2003) Die politische Lage der Ungarndeutschen nach der Wende. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kőszegi Beatrix (2003) Games in English Language Teaching. Using games in the primary teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

L

Lantos Ágnes (2003) Les éléments historiques dans les oeuvres de Zola. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Laukó Krisztina (2003) Classroom Discipline. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lehoczky Petra Emese (2003) Théorie franvaise de la traduction au XIXe siécle. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lengl Krisztina (2003) Übersetzungsfehler und Übersetzungsprobleme in Übersetzungen von Deutschlehrerstudenten. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lengyel Ágnes (2003) Einige Methoden und Techniken zur Entwicklung und Förderung der mündlichen Kommunikation. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Libor Edit (2003) Denken, Lernen, Vergessen - Entwicklung der Lernfähigkeiten. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lovász Gyöngyi (2003) The six wives of Henry VIII : the mistaken judgements about Anne Boleyn. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Luttrell Erzsébet (2003) Communication supported by visual AIDS. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

László Istvánné (2003) The place of grammar in communicative language teaching. Teaching the present perfect tense in Budatétény Secondary School. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lőrincz Gabriella (2003) Les héros de Stendhal (Analyse comparative de Julien Sorel et Lucien Leuwen á partir des romans Le Rouge et le Noir et Lucien Leuwen). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lőrincz István (2003) Acadia: the resource protection and visitor capacity management of Acadia National Park. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

M

Medvegyné Skorka Anna (2003) Maternal Characters in Eugen O'Neill's Plays. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Miklósity Mónika (2003) Die Integration von Landeskunde und Literatur im Fremdsprachenunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Molnár Elvira (2003) Teaching english vocabulary to young children. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mácsai Edit Magdolna (2003) „La vérité est en marche et rien ne l'arrétera!". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Márton Krisztián (2003) The Marshall Plan : the Economic Curtain of the Cold War. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

N

Nagy Andrea Mária (2003) What's in a word? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Emese (2003) Le mystére de Taizé. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Katalin (2003) Román kori festészet Katalóniában. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy László (2003) Die mittelalterliche Geistigkeit anhand der Symbole von Hartmanns Werk „Der Arme Heinrich". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Rita Ágota (2003) La sezione aurea e l'arte di Leonardo. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nemes Gábor (2003) Racism in the U.S. Today. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nádasi István (2003) La storia del Movimento Sociale Italiano e la fondazione di Alleanza Nazionale. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

O

Otigba Klára (2003) Vocabulary Acquisition Through Teaching a Story-song In the EFL Classroom. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

P

Patakfalviné Hotorán Tímea (2003) Projektmethode und Projektunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pataki Attila (2003) Video in the english class. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Patyi Ilona (2003) Meursault et L'absurde -Tentatives de comprendre un héros d'Albert Camus. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Petri Péterné Vékony Gabriella (2003) Zwangsarbeit im Volkswagenwerk Wolfsburg von 1939-1945 Entschadigung der ehemaligen Zwangsarbeiter. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pipicz Anett (2003) Foreign language acquisition focused on kindergarten pupils. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Piszeczki Ilona (2003) Die kleine sülte Dirne, der reiche Zahn und die Minderjährige : Eine stilistische Untersuchung auf dem lexikalischen Bereich. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Posta Zs. Balázs (2003) Vittorio Alfieri és a görög tragikus triász - összehasonlító elemzések és megfigyelések Alfieri drámáival és azoknak görög előzményeivel kapcsolatban -. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Prifer Tibor András (2003) La position de la Bretagne et l'économie bretonne. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Puskás Orsolya (2003) Zur Techniken der effektiven Wortschatzerweiterung im fremdsprachigen Deutschunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pusztainé Istenes Virág (2003) Art nouveau en France. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pécsi Anett (2003) Individuum und Gesellschaft im Spiegel der Liebeskonflikte in Schillers Sturm-und-Drang-Drama Kabale und Liebe. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

R

Radvánszky Anna (2003) L'amore nella vita e nelle opere di Raffaello. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Reményi Ildikó (2003) Integrating Target Language Culture Into the EFL Lesson. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rovó Edina (2003) Meditation and Language Learning Meditational Language Learning. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rádi Istvánné (2003) Eine mögliche Form des Europa - Diskurses in Josef Winklers Novelle "Natura morta. Eine römische Novelle". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

S

Schoblocherné Kószó Annamária (2003) „Szabadság, szerelem, E2 kell nekem" Übersetzungstheoretische und —praktische Überlegungen zu den Werken von László Garaczi. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Schuszter Melinda (2003) Zur Rolle des Deutschen als Fremdsprache In Griechenland und in Ungarn Die Ausbildung In Thessaloniki und Szeged. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Schwalm Gyula (2003) The role of music and songs in english language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sebők Szilvia (2003) Urban stress and child abuse: Urban stress as a potential cause of child abuse. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Simon Judit (2003) Due rivoluzionari per l'indipendenza: La comparazione del ruolo di Giuseppe Mazzini nel Risorgimento e quello di Lajos Kossuth nella rivoluzione e guerra d'indipendenza del 1848-1849. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Simon Márta (2003) La gastronomie régionale en France. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sinkóné Almási Márta (2003) Teachers' and Learners' Roles in the Language Classroom. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Solymosi-Mizó Krisztina (2003) Deutsch - ungarische Beziehungen in Békéscsaba mit besonderer Rücksicht auf die partnerstädtischen Kontakte zu Wittenberg. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sudár Orsolya (2003) Expression of Emotion in Jane Austen's Pride and Prejudice. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sulik Orsolya (2003) The importance of role play in language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Andrea (2003) Affective Factors and Cognitive Development in Language Learning. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Gabriella (2003) Elemzési kísérlet - Viktor Pelevin: az agyag géppuska. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Krisztina (2003) Communicative grammar teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Péterné (2003) Wie ist Kindliche Aggressivität zu Bewältigen? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szalánczy Dorottya (2003) Strategie della narrazione ne "La Storia" di Elsa Morante. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szappanos Szilvia (2003) Le Corbusier - sa vie, son oeuvre. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szekeres Judit (2003) Widersprüchliche Persönlichkeit einer gebundenen Delegierten (dargestellt anhand des Jelinek'schen Romans „Die Klavierspielerin" und von Interviews). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sziki Krisztina (2003) Sitten und Brauchtum in Bayern. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szilágyi Adrienn (2003) Szerelmi - és testvéri kapcsolatok az Anna Kareninában. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szilágyi Józsefné (2003) Deutsche Vor- und Familiennamen in Gyula/Jula. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szlovák Edina (2003) A comperative analysis of J.D.Salinger's The Catcher in the Rye and S.E. Hinton's The Outsiders. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szolarov Orsolya (2003) Les cathares et la croisade. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szondiné Asztalos Éva (2003) Crime and Punishment in Arthur Miller's dramas. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szubotics Miklósné (2003) Die Tracht der Ungarndeutschen in Homeli / Almamellék. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szuromi Olga (2003) „La bibbia dipinta" La Cappella degli Scrovegni di Giotto. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sándor János István (2003) Werthers Weg Zum Selbstmord. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sándor Tímea (2003) Teaching effectively - Achieving successfully. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sümegi István (2003) L'enfant et le théátre. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

T

Takács Márta (2003) Similar motifs in the sonnets of Shakespeare and those of Lőrinc Szabó. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tamás Mónika (2003) Eine interkulturelle Beziehung: Eine deutsche Kleinstadt - Bünde - und ein ungarischer Heilpraktiker. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tulkán Ibolya (2003) Oroszországi mozaikok. Egészség, egészségügyi rendszer, ápolás. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tátrainé Tari Gizella (2003) Partikeln in deutschen Fragesätzen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Andrea (2003) The History of the British Criminals Transported to New South Wales between 1788 and 1840. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Anikó (2003) L'analyse d'Une vie de Maupassant. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Zsuzsanna (2003) Hungarian Translations of George Orwell’s Animal Farm : Comparison of László Szíjgyártó's and Béla Nóvé’s Translations. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóthné Domján Gabriella (2003) The changing image of America in Hungary. Past and Present. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóthné Molnár Erzsébet (2003) 10 Jahre Partnerschaft Almáskamarás - Leimen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

U

Urbán Gábor (2003) Umweltschutz in Deutschland, Analyse der Gesetzgebung auf Landes- und Bundesebene. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

V

Vajtay Mariann (2003) Humanism in Modern Language Teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Valter Szilárd (2003) Le langage familier de nos jours. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga István (2003) Integrating the bible into english teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga-Rigó Anikó (2003) Madjarisierung der Deutschen 1870-1945. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vargáné Fülöp Andrea (2003) Cartoons of our days. How do cartoons influence children's taste and imagination? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vereczkeyné Miklósi Médea (2003) La présence des contes dans la vie quotidienne et leurs effets pédagogiques sur l'individualité de l'enfant : Analyse de deux contes francais et de deux contes hongrois. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Véróné Erzsiák Beáta (2003) Zur Rolle der Körpersprache in den Wortschatzübungen im DaF - Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vörös Bernadett (2003) Mögliche Motivationsmittel im Deutsch als Fremdsprachunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vörös Eszter (2003) Germanentum im Dritten Reich. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vörösmartiné Tőzsér Emma (2003) Games in English language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Z

Zalaváry Bernadett (2003) „L'amor Sacro e L'amor Profano" Di Lucrezia Borgia. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Zsikai Ágnes (2003) How to survive the teaching practice? Teaching Aids and Assistance. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Zsilinszky Éva (2003) Supplementary exercises for improving productive and reproductive skills. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Á

Árpádfalvi Zsolt (2003) The Evolution of Dragons in Celtic and Hungarian Mythology and Folktales. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2020. január 20. 02:01:40 CET.