Item where faculty "Gyula Juhász Teacher Training College" and date of item 2002

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Number of items: 254.

Akkermanné Kindl Éva (2002) First steps. Teaching English To Very Young Learners. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Akkermanné Kindl Éva (2002) Minority Youth Employment in Los Angeles County. A Case Study of African-American Adult and Youth Unemployment 1970-1990. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Almási Anett (2002) The Ideal Language Teacher. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Andróczkiné Lázár Edit (2002) Diversity and multiculturalism in the United States of America : The Chinatown in New York, inthe period 1880s-1980s. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Andó Mónika (2002) The Internet as an Educational Tool in ELT for Improving Writing Skill. A Classroom Research at a Secondary School in Békéscsaba. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Antal Zsuzsanna (2002) Hernani de Victor Hugo. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Aranyi Erzsébet (2002) The Bridge of San Luis Rey : The motifs of accident and intention in Thornton Wilder's novel. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Babiczki-Pellikán Krisztina (2002) Märchensymbole und Kinderphantasie (Anhand von Michael Endes Roman MOMO). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Balog Helga (2002) Einblick in die Perspektiven des Übersetzungsunterrichtes. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Balogh Beáta (2002) Die lexikalischen und grammatischenTransformationen in der Übersetzung. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Balta Georgina (2002) Language teaching in the kindergarten: effective or an unnecessary burden? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Barra Enikő (2002) Goethe und sein Werk: Die Leiden des jungen Werther. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Barsi Eszter (2002) Two approaches of the same tale. A comparative interpretation of Troilus and Criseyde by Geoffrey Chaucer and Troilus and Cressida by William Shakespeare. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Barta Ildikó (2002) Sulle tracce di Orfeo. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bartha Csilla (2002) The Role of Religion in Dr. Martin Luther King and Malcolm X's Pursuit of Equality for African-Americans. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bata Mónika (2002) Mistake management: a positive approach to oral correction. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Belcsákné Koncz Ágnes (2002) Methodology intensive reading with comprehension. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Benei Éva (2002) Dante a magyar színpadon = Dante sulla scena ungherese. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Benkő Márta (2002) Das romantische Märchen „Klein Zaches genannt Zinnober" von E. T. A. Hoffmann im Spiegel der Volksmärchen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Benyhe-Kis Beáta (2002) Maiden of fate : representations of Ophelia from the 18th until the early 20th century. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Berkes Edina (2002) Project work in english language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Berta Katalin (2002) John Grisham's The Client, - a modern allegory. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bertus Jánosné (2002) The role of holidays in english language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bessenyei Adrienn (2002) Project work. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bistyei Elza (2002) Az Antwerpeni Katedrális. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bisztricsányi Gizella (2002) Dean Moriarty, the Mythical Hero in Jack Kerouac's On the Road. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bodonhelyi Marianna (2002) Fehler und Korrektur in der fremdsprachlichen Interaktion der mündlichen Kommunikation. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bodzás-Mészáros Ildikó (2002) Ostern im DaF-Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bohács József (2002) The problems of listening. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bontovics Enikő (2002) Qui était Richelieu? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Borovszki Gabriella (2002) Oliver Cromwell's Prominent Role in the English Civil War. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bors Izabella (2002) La représentation de la classe ouvriére á travers L'Assommoir et Germinal d'Émile Zola. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Borók Hajnalka (2002) The Hispanic-Americans in the United States. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bozo Annamária (2002) Teaching Dyslexic Children With the help of the Tolnai-Method. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Brink Mónika (2002) EU-Erweiterung aus deutscher Sicht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bálint Lívia (2002) The Great Mass Emigration From Hungary to the United States, 1880-1914. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Báró Csabáné (2002) The importance of the teacher's personality as a motivating factor. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bényei Éva (2002) A coincidence of needs: Charles Manson and The Family. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bíró Andrea (2002) Surviving the Family-The Family Survives : Family Patterns in Anne Tyler's Novels. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bónáné Zsigmond Zsuzsanna (2002) Coursebook assessment : assessment of the Package "Practise Together". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Búzás Zoltán (2002) Nouvelle approche de l'évaluation á l'école primaire Les champs d'application de l'évaluation textuelle. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csapó Anikó (2002) Individual Conversion Implemented with the Assistance of the Methodist Movement Helped Bring About Social Reformation in Eighteenth Century England. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csehné Fegyvári Edit (2002) Grammar teaching. Comparing the ways of teaching of Present Continuous Tense and Simple Present Tense. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csorba Márta (2002) The Lights And Shadows Of England In The Victorian Age. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Czakó Attila (2002) A hitelesség biztosítása a forradalom ábrázolásában Alekszandr Fagyejev: Tizenkilencen és Borisz Paszternák: Doktor Zsivágó című műveiben. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Czakó Réka (2002) Film adaptations of Shakespeare's 'Romeo and Juliet'. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Cziráki György (2002) 'Think globally, act locally' global environmental problems, backlash of the government and the society Ws the U.S.A. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Darida Edit (2002) Frauen in Deutschland : auf dem Weg zur Gleichstellung in der Periode 1945-2000. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

De Cicco Orsolya (2002) Gesualdo "II Principe madrígalísta e íl suo Feudo". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dorka Péter (2002) Szovjetunió sportideológiája és sporttörténete a Moszkvai olimpiáig. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Drahota-Szabó Barbara (2002) Aestheticism and Symbolism in the Tales of Oscar Wilde. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dudás Linda (2002) Selbstfentfaltungsproblematik in Goethes Roman Die Leiden des jungen Werthers. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dusanics Kinga (2002) Kommunikativer Grammatikunterricht Übungen im Bereich Syntax. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Délity Boglárka (2002) Verwirklichung der Montessori-Pädagogik in der Praxis mit besonderer Hinsicht auf den Fremdsprachenunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dévai-Bagány Márta (2002) Jugendliche im Medienzeitalter Freizeitbeschäftigungen von deutschen Jugendlichen zwischen 12 und 19 Jahren. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Emődi Klaudia (2002) La structure narratologique du Conte du Graal de Chrétien de Troyes et de La queste del saint Graal de l'auteur anonyme. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Faa-Wolfárd Beáta (2002) Die Integration der Vertriebenen in Deutschland. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Faragó Eszter (2002) Verlaine et L'art Nouveau. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fehér Éva Bojána (2002) L' Héritage de Napoléon. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fejérvári Balázs (2002) Golding's The Lord of the Flies and Orwell's Animal Farm. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete Andrea (2002) Comparison of english and hungarian phrases : Semantical and structural comparison of phrases dealing with animals. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete Angéla (2002) Teaching english for 6-7 years old children. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete Etelka (2002) Deutschland als zweite Heimat : Integrationsmöglichkeiten der Ausländerkinder in einer Gesamtschule. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dr. Fekete Sándor (2002) The Inner Freedom to Live. Ken Kesey: One Flew Over the Cockoo's Nest. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dr. Feketéné Szabó Emese (2002) The cult of corn in North America. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Felső Robert (2002) Körpersprache in der Fehlerkorrektur im Fremdsprachenunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Felvégi Zsuzsanna (2002) Fantasy worlds : a comparison of The Lord of the Rings and Harry Potter. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fodor Márta (2002) Hibák és javításuk az idegen nyelvi órán. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Frank Zita (2002) Überlegungen zum Stellenwert von Lernerautonomie und Lernstrategien : Theorie und Praxis. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Frick Anikó (2002) Hochzeitsbräuche in Hajosch und in Tschasartät (1722/44-1945). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fábián Ildikó (2002) Why does a caterpillar shed its skin? Project Work and Environmental Education in ELT. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Földi Krisztina (2002) Using the Total Physical Response method in lower primary classroom. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Försterné Balog Boglárka (2002) Using cumputers in teaching english. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Galambosi Péter (2002) The Restored Identity : Analysis of House Made of Dawn written by N. Scott Momaday. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gaudi-Túri Beáta (2002) Martinstag im DaF-Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gojtán Ágnes Katalin (2002) L'impersonnel en francais contemporain : analyse des articles de presse. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gombkötő Judit Emese (2002) Learning How to Teach English. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gombosné Kecskés Andrea (2002) The role of reinforcement in vocabulary teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gregus Judit (2002) Lernstrategien und Lerntechniken im Deutschunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gubcsi Judit (2002) Teaching vocabulary : the efficiency of the visual and verbal techniques. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyurkó Titánia (2002) The changing situation of Catholics and Protestants in England from Henry VIII to William III of Orange. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Győri Judit (2002) Some possibilities for interpreting love and death in Ernest Hemingway's novels (A Farewell to Arms and For Whom the Bell Tolls). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gábor Kamilla (2002) Überlegungen zum Österreich - Bild im DaF - Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gál Renáta (2002) L'Affaire Dreyfus , ou „la Liberté, Egalité, Fraternité"? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gólya Zita (2002) The Motif of Death in Edgar Allan Poe's Short Stories. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Görgényi-Péter Anikó (2002) Spielerische Wortschatzerweiterung im DaF- Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hantos László Zoltán (2002) L'historie de l'enseignement francais de l'époque des Lumiéres á l'école primaire laique, obligatoire et gratuite. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hanyecz Ágnes (2002) Zur Rolle von muttersprachlichen und fremdsprachlichen Einflüssen beim Lernen einer zweiten Fremdsprache. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hegedűs Zsuzsa (2002) Similarities and differences between the character of Eustacia Vye and Tess Durbeyfield. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hegyesi Szilvia (2002) Die Verwirklichung des klassischen Schönheitsideals in Schillers Drama „Maria Stuart". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hegyi Gabriella (2002) Role of games in theaching grammar. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hegyi Gáborné (2002) Motivation in english language teaching in primary schools. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Heidinger Adrienn (2002) Video als Medium im Deutsch als Fremdsprachenunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Herolt Tímea (2002) Les différences stylistiques du Monde et du Paris Match - analyse des articles de presse-. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hollósi Marianna (2002) Colchester : In a Period of Two Thousand Years. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hollósy Hella (2002) Waldorfpädagogik: Steiners originelle Vorstellung und ihre praktische Verwirklichung im Fremdsprachenunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Andrea (2002) Contrasts and parallels in wuthering heights. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Krisztina (2002) Acquitted of accusation: crime fiction belongs to literature. Dramatic Elements in The Murder of Roger Ackroyd by Agatha Christie. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hudák Zita (2002) Oliver Twist : Introducing Dickens ' novel through exercises. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Huszka Istvánné (2002) Feelings of the Lost Generation through. F. Scott Fitzgerald's novel The Great Gatsby. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hékédi Zsuzsanna (2002) Analyse des dessins enfantins. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hódosi Anikó (2002) Projekttage „Frühling" Eine mögliche Einführung der Projektmethode an einer ungarischen Grundschule. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ignácz János (2002) Die Geschichte des Untergymnasiums in Sárszentlőrinc. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Iván Andrea (2002) Ungarisch-Deutsche Beziehungen - Die Partnerschaft Zwischen Harta Und Lossburg. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Iván Szilvia (2002) Landwirtschaftliche Tätigkeiten der Ungarndeutschen in Wardum/Várdomb. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Jermendi Andrea (2002) Fragile X and Bilingualism. A case study. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Juhász Magdolna (2002) Untergeordnete Sätze im Nibelungenlied. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Juhász Tünde (2002) La présence des capitaux étrangers en Hongrie. Plus spécialement ceux de francais. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Jusztinné Csőke Irén (2002) Lewis Carroll's Alice Stories. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Jójárt Ágnes S. (2002) Christians crusade on Harry Potter : 21st century witchcraft: magic in fact and fiction. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kaliska Aliz (2002) Medizin im Nationalsozialismus. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kalocsai Rita (2002) Alltagsleben in der Nachkriegszeit. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kalpagos Szabó Ágnes (2002) Toscanini alla Scala di Milano. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Karsai Dóra (2002) Deutsche Minderheitenselbstverwaltungen im Komitat Batsch-Kleinkumanien/Bács-Kiskun. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kasza Tamás (2002) Ungarndeutsche Identität - ungarndeutsche Institutionen. Überblick wichtiger ungarndeutschen Organisationen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Keczöl Anita (2002) Männerfiguren in „Frauenromanen" des 19. Jahrhunderts: Effi Briest von Theodor Fontane und Madame Bovary von Gustave Flaubert unter sozialpsychologischem Aspekt. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Keresztesi Adrienn (2002) La présence du jeune homme dans la littérature du XIXe siécle. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Király Mónika Márta (2002) Die Motivation : Techniken und Möglichkeiten im DaF-Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss Györgyi (2002) Reality in detective stories of Agatha Christie. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss Julianna (2002) The war of independence as reflected in historical paintings: Patriotic feelings produced by painters. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss Tímea (2002) Il genere letterario dello "speculum principis" in base a: Libellus de institutione morum di Santo Stefano, Il Principe di Niccoló Machiavelli, Dieci comandamenti politici ed Ethica Christiana di Fausto Veranzio. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss Főző Edit (2002) Fluchtproblematik in den"Frauenromanen" des 19. Jahrhunderts (Fontanes Effi Brigist und Tolstojs Anna Karenina). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Klenyán Judit (2002) Etude poétique de l'argot des toxicomanes franvais. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kollárné Csoma Cecília (2002) What and how we teach English in the pre-school at 75 Budakeszi Street, Budapest. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Komlósi Györgyné (2002) Differences between swing and Bebop Music. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kothenc Ádám (2002) Evil Characters In Victorian Fiction : Investigation of the literary characters of Emily Bronte and Mary Shelley. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Szilvia (2002) Eine übersetzungskritische Untersuchung der deutschen und englischen Übersetzungen von István Örkénys Minuten-Novellen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kricsmarik Ildikó (2002) Identittitsbewusstsein der Deutschen in Elek. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kriston József (2002) „Ein Volk mit zwei Seelen" Deutsche Historiker fiber die Geschichte der deutschen Minderheit in Ungarn. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kudlák Szilvia (2002) John Adams and John Quincy Adams: A family tradition of public service. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kun Tímea (2002) Comparison between Martin Luther King and Malcolm X: Their Role in the Black Movement. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kácsor Norbert (2002) On the Road : Changes in the Role of the Holy-men on the Great Plains. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kántor István (2002) Sprechende Fotos : Anwendungsmöglichkeiten von Bildern im DaF-Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Labancz Gabriella (2002) Il Carnevale di Venezia : Interpetazioni del Carnevale. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ladányi Laura (2002) L'importance d'un assistant dans une entreprise franco-hongriose. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lakner Bernadett (2002) Die Rechtschreibreform im Spiegel des DaF-Unterrichts. Eine Fundgrube für Deutschlehrer und Deutschlerner mit Übungen zu allen Bereichen der reformierten deutschen Orthographie. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lakos Szilvia (2002) Zum Thema: Lessings Emilia Galotti und seine Hamburgische Dramaturgie. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Leányvári Ágnes (2002) Le opere liriche di soggetto storico di Verdi. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Luczay Orsolya (2002) Great Britain and the euro. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lukovics Rita (2002) Original oder Kopie? Gay und Brecht: ein typologischer Vergleich zweier Dramen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

László Ivett (2002) Partikeln im Deutschen und ihre englischen Entsprechungen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

László Éva Ildikó (2002) Esegesi biblica e Prologo nel Vangelo di Giovanni. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lénárt Judit (2002) Teaching English Grammar in a playful way. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Makay Gáborné (2002) Boston - The Big Dig. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Martin-Ba Erika (2002) Die Förderung der fremdsprachlichen Sprechfertigkeit in der Sekundarstufe I. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Martonosi Ottilia (2002) Rolle der Reime und Lieder in der mündlichen Anfangsphase im Deutschunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Maráczi Andrea (2002) Die Übersetzbarkeit von deutschen Werbeslogans ins Ungarische. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mihály Tünde (2002) Oscar Wilde's Life and Art Reflected in His Tales and Only Novel. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mihályi Györgyi (2002) Advertising: a dead body is smiling at you. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Milánkovics Tímea (2002) A szóláshasonlatok alaki struktúrája, jelentésszerkezete, stílusa. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Miszlang Barbara (2002) Shakespeare and the classical Roman comedies. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mocsáry Anita Margit (2002) Theodor Storm "Der Schimmelreiter". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Molitórisz Tünde (2002) Symbole in den Berühmtesten Märchen der Brüder Grimm. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Molnár András (2002) An Analysis upon the Reactions to the Harry Potter Novels: How Christians respond the effects of the Harry Potter phenomenon. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Molnár Bernadett (2002) Brechts Exillyrik. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Molnár Kinga (2002) High-school students' motivation in special english classes: The Changing of Adolescents' Motivation. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mosonyiné Vucskics Ildikó (2002) Creators and creatures. Comparative analysis of Mary Shelley's Frankenstein and Mikhail Bulgakov's The Heart of a Dog. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Motyovszki Rita (2002) The Role of Games in the Language Teaching and Learning Process. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Márton Katalin (2002) Zur Valenz von einigen synonymen Adjektiven. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Andrea (2002) Das Zoo-Projekt: Schülerorientiertes Arbeiten im DaF-Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Andrea (2002) Games in vocabulary teaching for elementary students. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Imréné (2002) Phantastische Elemente in den Grimmschen Märchen aus Psychologischer Sicht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Melinda (2002) L' accrescimento del lessico italiano nella lingua comune e nel linguaggio settoriale. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagyné Lakatos Ágnes (2002) L'anglicisme en francais moderne L'analyse des anglicismes dans le Petit Robert. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagyváradiné Horváth Mónika (2002) Anglizismen In Deutschen Printwerbungen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nemeslaki Norbert (2002) Il Duce : Il culto della personalitá di Benito Mussolini. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Novák László (2002) Error correction in primary school. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Novák Lászlóné (2002) Songs and rhymes in primary school. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Németh Szilvia (2002) Ein Jahrhundert, ein Porträt und ein Werk. Überlegungen zu dem Roman „Der König David Bericht" von Stefan Heym. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Obernáné Nagy Gizella (2002) Winston Churchill's leadership in 1940-41. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Orbán Győző (2002) The USA and the Kyoto Protocol : The role of U.S. Economy in President Bush's decision to withdraw from the Protocol. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Papp Enikő (2002) Funktion der Feste im DaF-Unterricht Die Adventszeit. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pardi Lászlóné (2002) "Grammatik - ein Kinderspiel" : Mögliche Anwendungsformen der Spiele bei der Grammatikvermittlung im DaF-Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Paszternák Péter (2002) J. D. Salinger: The Catcher in the Rye : the function of the protagonist and slang in the novel. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Patkós Róza (2002) 'Once Upon a Time...' Teaching English through Stories to Young Learners. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Patkósné Hanesz Andrea (2002) Kísérlet Valentyin Raszputyin: Isten veled, Matyora című kisregényének újraértelmezésére, új jelentéseinek feltárására. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pintér Anna (2002) English teaching through the eyes of an art teacher. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pohl Bernadett (2002) Nationalsozialistische Propaganda. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pokorny Anna (2002) The developments of North Sea oil. The major develpoments of Northern oil fields in the first years. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Polycarpou Bettina (2002) The awakening of women in the 19th century. Kate Chopin: A woman ahead of her time. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pribék Andrea (2002) The media state. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Puskiné Szelei Gabriella (2002) Die Traditionspflege der deutschen Minderheit in Gyula. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Puszta Izabella (2002) Les avantages de l'adhésion de la hongrie au regard de l'Union européenne. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Putnoky-Rockenstein Ilona (2002) Kinderrechte in Deutschland. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pék Gáspárné (2002) The Role of Music and Songs in the Language Classroom : a Research in the Kodály School in Kecskemét. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Péter Judit (2002) Winterzeit - Adventszeit : Ungarndeutsche Bräuche und Sitten in Waschkut. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Péter Nóra (2002) The representation of Henry James' International theme: The Wings of the Dove. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Radics Beáta (2002) Königin Elisabeth als Verkörperung der „Anmut" in Schillers Drama „Don Carlos". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Riegelman Zsolt (2002) Verbannten. Deutsche Minderheiten im Mitteleuropa nach dem Zweiten Weltkrieg. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rudics Zita (2002) Katherine Howard as the least ideal queen and wife of Henry VIII. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rutzui Sándorné (2002) Developing Oral Skills Through Dialogues In The Primary School. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rétfalvi Dominika (2002) Teaching pronunciation /'ti:tfirj pre'nansl'eifen/. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rétsági Ballai Julianna (2002) Hyperions „Hin - und - Hergerissenheit" zwischen Ideen und Gefühlen (Friedrich Hölderlin: Hyperion). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rétsági Ballai Julianna (2002) Hyperions „Hin - und - Hergerissenheit" zwischen Ideen und Gefühlen (Friedrich Hölderlin: Hyperion). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Révész Katalin (2002) Ronald Reagan and the power of his convictions : Soviet-American Relations in the 1980's. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Róka Edina (2002) Fiktive Figuren in Goethes Egmont und Schillers Don Carlos. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sajtos Anna (2002) Mémoire. Histoire des idées et vie littéraire au XVIIIe siécle en France. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Schafferné Baumhakl Tímea (2002) Railroads and the Making of Modern America. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sebők Henriette (2002) Executions in England from the Anglo-Saxons until the twentieth century. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Simon Ágnes (2002) Die Lesegewohnheiten ungarndeutscher Jugendlicher in der Schwäbischen Türkei. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sipos Kinga (2002) Using blackboard drawing : an alternative for effective language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Steidl Mária (2002) Dissolution of family in Twentieth-Century American drama. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Streitmann Judit (2002) Storia e struttura della Guardia Svizzera. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Surján Paula (2002) Ein Versuch den zwei Fürstengestalten des Nibelungenliedes - anhand der mittelalterlichen Fürstenspiegel-eine neue Interpretation zu geben. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabadi Margit Éva (2002) Holocaust : Die revisionistische Darstellung und die historische Wahrheit. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Ivett (2002) Die Judenfrage in Lessings Nathan der Weise. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Judit (2002) L'art impressionniste de Claude Monet. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabóné Lang Mária (2002) „Head and shoulders, knees and toes....” Using Songs in English Language Teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szakál-Kincses Emma (2002) Umwelterziehung - Umweltbildung in Deutschland im schulischen und außerschulischen Bereich bei der Altersgruppe zwischen 6-14 Jahren, mit besonderer Rücksicht auf den Waldschutz. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szakáliné Kurucz Éva (2002) Zwei expressionistische Schriftsteller im Spiegel der Psychoanalyse. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szalai Ida (2002) Thomas Jefferson, the architect. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szamek Nóra (2002) Die Forschungsgeschichte der frühen Form des Volksnamens deutsch. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szeleczkiné Szegedi Erika (2002) "Motivate me, please!" Harry Potter in English Language Teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szikriszt Péterné (2002) Deutsche aus Zebegény/Sebegin auf „Malenkij Robot". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szikszainé Bujdosó Éva (2002) Papa on the dark continent : Ernest Hemingway's adventures in Africa. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szilágyi József Viktomé (2002) Rousseau : Émile, ou de l'éducation : mémoire. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szonda Hilda Katalin (2002) Deutsch Lernen Mit Rap Und Liedern : Überlegungen Zum Möglichen Einsatz Von Liedern Im Daf-Unterricht Mit Jugendlichen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szántai Kis Nóra (2002) „Trotz allem ein dennoch" Untersuchungen zu Robert Schindels Gedichtband „Immernie. Gedichte vom Moos der Neunzigerhöhlen". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Székely László (2002) Language and Prejudice: Prejudices concerning language - language of prejudices. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szögi Nándor (2002) La France et l'Algérie entre 1958-1962 : De Gaulle et le réglement de l'affaire algérienne. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szűcs Boglárka (2002) The Roots of American Feminism. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szűcs Veronika (2002) Route from Civilization to Savager: Binary Opposites in William Golding's Lord of the Flies. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szűrszabóné Serfőző Beatrix (2002) Natural language acquisition through listening. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sári Dominika (2002) The Salem Witchcraft Trials 1692. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sólyom Hortenzia (2002) Autographical elements in Ernest Hemingway's a Farewell to Arms. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tamás Andrea (2002) Audiovisual aids in English language teaching : Emerging new technologies vs. conventional instructional aids. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tokai Erzsébet (2002) Frauen in Deutschland. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tomanek Mária (2002) The importance of silent discourse in the amish way of life. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tyukász Zsuzsanna (2002) Learning difficulties: Teaching reading for dyslexic children in normal elementary context. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Henrietta (2002) Star Wars And Classical Mythology : The Hero's Journey in George Lucas' Trilogy. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Katalin Andrea (2002) Geburt und Tod : Deutsche Sitten und Bräuche. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Mózesné (2002) Teaching culture : Role of teaching knowledge of homeland in english language education. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Nikolett (2002) Enigme Jeanne d'Arc. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Sándorné (2002) Problems with numbers in english language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth-Horváth Mária (2002) Historischer Überblick Über Den Daf-Unterricht In Ungarn Im Spiegel Der Lehrwerke Am Beispiel Des Reformierten Gymnasiums „Szegedi Kis István" In Mezőtúr. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóthné Kovács Klára (2002) The role of comics in english teaching : On the Basis of Project English One. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Utassy Emília Antónia (2002) Ábrahám rettegése. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Emese (2002) Socrates Le programme d'éducation de l'Union Européenne. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Erika (2002) La storia del calcio italiano: gli Azzuri el'AC Milan. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Imréné (2002) Lernstrategien Im Unterricht Deutsch Als Fremdsprache. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Krisztina (2002) The conditions of contemporary foreign language teaching in Hungary. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Xénia (2002) Gesetz zur Steuerung und Begrenzung der Zuwanderung. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vass-Eysen Lászlóné (2002) Teaching vocabulary. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Verner Adrienn (2002) Le naturalisme de Zola. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Várkonyi-Csáforda Éva (2002) Evangelische Kinder- und Jugendarbeit in Deutschland. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Városiné Szappanos Mariann (2002) Sir Gawain and the Green Knight: the crisis of knighthood in fourteenth century Britain. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Víg-Fogl Mária (2002) Interkulturelle Landeskunde : Feste und Bräuche im DaF-Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Weigand Katalin (2002) The New Woman : the woman image in the art of Decadence through Aubrey Beardsley's Salome pictures, in the mirror of Oscar Wilde's text. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Wéber Krisztina (2002) Byron and Polidori as The Founders of the Vampire Myth in Literature. A Comparative Analysis of Byron's 'Fragment of a Novel' and Polidori's 'The Vampyre'. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Zeke Ritter Katalin (2002) Schüleraustausch zwischen Izsák und Strullendorf. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ábel Edina (2002) Die neve deutsche Rechtschreibreform und ihre negativen Wirkungen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ács Gábor (2002) The Marshall Plan American Help in Europe's Recovery After WWII. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ádám Bernadett (2002) Rechtschreibreform im Spiegel der öffentlichen Meinung. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ádámné Albert Csilla (2002) Europe and America in the Novels " Set this House on Fire " and " Sophie's' Choice "by William Styron. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2020. február 28. 23:15:24 CET.