Item where faculty "Gyula Juhász Teacher Training College" and date of item 2001

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Number of items: 226.

Adler Béla (2001) Pearl Harbor (The „unexpected” attack). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Anderléné Kasza Mónika (2001) The Cuban-Americans in the spotlight: An attempt to find the roots of a controversial refugee case. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Aszalós Krisztina (2001) Henry VIII's specific problems with marriage concerning his religious policies. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Asztalos Balázs (2001) On the move...Some differences between the English and the Hungarian road sign systems. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bachstetter Anita (2001) A modern way of teaching grammar structures. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bajtay Zsuzsa (2001) Video in the language classroom. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bajusz Ágnes (2001) Überlegungen zur Rechtschreibreform in den deutschsprachigen Medien. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bakó Judit (2001) The making of illusion and the "suspension of disbelief" in postmodern spirit: The Reflection of Contemporary Literary Theories in Woody Allen's The Kugelmass Episode. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Balla Mónika (2001) Wortschatzerweiterung im Fremdsprachenunterricht im Hinblick auf die Übungsmöglichkeiten. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ballabás Krisztina (2001) Die wichtigsten Wortschatzbereiche der Jugendsprache. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Barta Ágnes Edit (2001) A mézeskalácsosság, avagy hogyan jut a csemege a pultra (Történeti megvilágítás, megelőző feladatok, különböző eljárások). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Baráth Viktória (2001) Paris de ma fenétre. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Benke Anna (2001) Der Deutsche Orden heute. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Benkovics Jenő (2001) Brassens dans la classe de langue. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Besztró Mónika (2001) A lippói svábok népszokásai. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Birkás Ágnes (2001) L'image de la Hongrie en France. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bodri Katalin (2001) Teaching english in lower primary grades. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bognár Zsuzsa (2001) Maupassant : Les nouvelles parisiennes. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Borbély Katalin (2001) Zum Partikelgebrauch in deutschen Aufforderungen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bozsó Tímea (2001) An example of good modern literature : Athol Fugard. "Master Harold" ... and the Boys. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bucsai Edina Beatrix (2001) Interpretation of Great Expectations by Dickens. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bucsány Barbara (2001) Les debuts de la photographie en France et en Hongrie. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Buday Tünde (2001) Role-plays in Hungarian language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bálint Helga (2001) Phraseologismen mit den Bezeichnungen von Körperteilen - Eine kontrastive Untersuchung Deutsch-Ungarisch-Englisch. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bánffi Melinda (2001) L'analyse du Petit Prince de Saint-Exupéry. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bátorfi Tímea (2001) Landeskundevermittlung im DaF-Unterricht mit Hilfe multimedialer Mittel am Beispiel der Schweizer Landeskunde. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Békési László (2001) A contrastive essay on the differences between the American charismatic churches of Hungary and the Hungarian historical churches. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Béni Katalin (2001) Rievocazioni storiche: la Quintana di Ascoli Piceno. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bódi Marianna (2001) Oscar Wilde: The Star-Child -as a folk-tale. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bózsó Andrea (2001) Communicative writing : The Benefits Of A Key Pal Exchange Programme. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Börczi Edina (2001) Bilder zur Sprache bringen Bildgeschichten im DaF-Unterricht für Anfänger. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Büki Melinda (2001) Correcting mistakes in spoken and written english. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Büki Éva (2001) A komposztálás, mint környezeti nevelés az általános iskolában. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csala Brigitta (2001) Beitrage Zur Geschichte Der Ungarndeutschen In Deutschweke Um Die Jahrhundertwende. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csapó Katalin (2001) Integrating other subjects into language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csillag Emese (2001) The use of the mother tongue in the english lesson. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csiszér Timea Márta (2001) Un capitolo dei contatti italo-ungheresi Condottieri e soldati marchigiani in Ungheria, nella guerra contro i Turchi. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csorba Zsuzsanna (2001) The influence of psychoanalysis on O'Neill's dramas. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Császár Szilveszter (2001) The Cuban missile crisis: Who Bore the Responsibility? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csíki Júlia Hajnal (2001) La lavorazione del latte in modo popolare in Valcamonica. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csókás Tímea (2001) Anglizismen in der deutschen Werbesprache unter besonderer Berücksichtigung der Werbeschlagzeilen im Magazin "Stern". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dobrókáné Tóth Olga (2001) Preparation for Language Learning: Teaching English at Kindergartens. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dunai Ágnes (2001) Methods and techniques for teaching pronunciation at lower primary level. If teaching pronunciation is important, are there any methods besides the repetition technique? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dávid Orsolya (2001) The Final Period Of Slavery In The United States. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Egedi Krisztina (2001) An interpreation of techniques Beckett used for portraying mankind in Waiting for Godot. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Erdélyi Anett (2001) Landeskunde In Dem Computergestützten Daf-Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ezumah Adrienn Manuéla (2001) A hamleti életérzés Borisz Paszternak Zsivago doktor című művében. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Falvai Viktória (2001) Teaching vocabulary : Teaching vocabulary with the help of visual aids. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Farkas Helga (2001) From the exemplum to the fabliau in chaucer' s Canterbury Tales: From the irreproachable maiden to the licentious woman. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Farkasházi Beáta (2001) United Kingdom's role in the birth of the European community and its integration. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fazekas Dóra (2001) Le carratteristiche del linguaggio poetico di Giuseppe Gioachino Belli. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fehérváriné Párkányi Magdolna (2001) Un temps de saison (Jeux et activités). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fejes Erika (2001) Passion and Sobriety in Thomas Hardy's Far from the Madding Crowd. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fodor Edit (2001) The narrator in The Great Gatsby by F. Scott Fitzgerald. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fodor Sándorné (2001) "Motivation durch Kommunikation in Europa" Ein Bildungsprojekt zwischen ungarischen und niederldndischen Schülern durch E-Mail Korrespondenz und Schüleraustausch. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Forray Edit (2001) Kommunikative Spiele im Deutschunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Franck Mónika (2001) Lesestrategien- und techniken zur Förderung der Fertigkeit Lesen im Unterricht DaF. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Futó Szilvia (2001) Die Rolle der Bilder in DaF-Lehrwerken aus interkultureller Sicht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fábián Zoltánné (2001) Spielerische Lernformen Im Grammatikunterricht DAF. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fülöp Györgyné (2001) Partikeln in deutschen Aufforderungssätzen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gerzsenyi Boglárka (2001) Causes and powers leading to the resignation of Nixon. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dr. Gion János (2001) Az orosz és magyar számneves szerkezetek valóságtükrözése. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Golovics Ibolya (2001) Kellers Romeo und Julia auf dem Dorfe im Vergleich mit Shakespeares Drama. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gombkötő Csabáné (2001) How to Help Language Learners with Games? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gulyás Ágnes (2001) The golden age of silent film: The American Film between 1895-1930. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyurik Diána (2001) World War II had a positive impact on women's lives in American society. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyuris Nikoletta (2001) Untersuchungen zu den hypotaktischen Satzverbindungen mit Satzgliedwert bei Luther. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

György Tünde (2001) Die klassischen Hymnen von Goethe im Vergleich zu seinen Jugendhymnen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

György Tünde (2001) Die klassischen Hymnen von Goethe im Vergleich zu seinen Jugendhymnen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gál Ibolya (2001) Are Waldorf-Schools Christian? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gáll Zsuzsanna (2001) La politique extérieure du Général Charles de Gaulle de 1958 á 1968. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gáspár Klaudia (2001) The Danish Approach : An Analysis of Language Teaching and Learning in Denmark. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hajdu Mária (2001) Die Ansiedlung der Deutschen nach Gyula (1723-1743). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hegedűs Antal (2001) Szovjet-orosz genetika tudományának fejlődése a XX. század első évtizedeiben, és válsága az 1930-as években. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hegyi Éva (2001) Immersion - eine Unterrichtsmethode Theorie und Praxis. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Heibl Anikó (2001) Die Anwendung der Pädagogik von Maria Montessori im Deutschunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Katalin (2001) The emergence of english into a global language. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Orsolya (2001) Motivation im Fremdsprachenunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Zsuzsanna (2001) Integrating Culture into Language Teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Csamangóné Julianna (2001) Teaching English Grammar in the Lower Primary Classes. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Huszka Balázs (2001) Döblins Novelle „Die Ermordung einer Butterblume" aus rezeptionsästhetischer und philosophischer Sicht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Istenes Henriett (2001) Groupwork and its Concomitant Discipline Problems. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Jenei Ágnes (2001) Why is it Shakespeare? Shakespearean intertextuality in Brave New World by Aldous Huxley. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Joczó Beáta (2001) La femme dans la Comédie Humaine de Balzac á travers Le pére Goriot, La femme de trente ans, Eugénie Grandet et Le Colonel Chabert. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Juhász Zita (2001) Indochine, la colonisation arnbigiie. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Juhász Ágnes (2001) A nonverbális jelek verbalizálása Sánta Ferenc novellái alapján. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

József Nóra (2001) Judensein in Ősterreich während des zweiten Weltkriegs. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

József Bohács József Bohács (2001) Semantische und pragmatische Untersuchung zum Werk „Der Zug war pünktlich" von Heinrich Böll. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kajtár Kinga (2001) The Changes of the 20th Century Olympic Games Were the 1996 Atlanta Games the 'Olympics of Business’? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kalhammer Éva (2001) Die Sitten und Bräuche der Ungarndeutschen in Elek. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Katona Veronika (2001) Cultural differences between Hungary and the United States of America. What are the cultural differences between Hungary and the United States of America and the reasons behind them? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kecskeméti Nóra (2001) Semantische Analyse der Binäropposition 'Leben-Tod' in Friederike Mayröckers "mein Herz, mein Zimmer, mein Name". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kenderesi István (2001) The world of sports in english lessons. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Keresztes Csaba (2001) Die Deutschen Sich-Verben Und Ihre Ungarischen Entsprechungen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Keresztes Gabriella (2001) Role plays in English language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Király Annamária (2001) La relation entre la narration et le genre dans La Chute d'Albert Camus. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kis Mara (2001) Das österreichische und das ungarische Schulsystem (Ein Vergleich mit dem Schwerpunkt Hauptschule in Österreich und Oberstufe der Grundschule in Ungarn mit besonderer Rücksicht auf den Fremdsprachenunterricht). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kis-Baranyi Erika (2001) Die deutschen sich - Verben und ihre russischen Entsprechungen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss Gabriella (2001) African-Americans and Hungarian Gypsies. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss Gábor (2001) A szláv kisebbségek kulturális, nyelvi és művelődési intézményrendszere és jogi háttere. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss István (2001) Gesellschaftliche Probleme im Spiegel von zwei Komödien: "Minna von Barnhelm" von Lessing und "Die Soldaten" von Lenz. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss-Kovács Anna (2001) Einsatzmöglichkeiten des Computers im Deutschunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kocsis Krisztina (2001) The changing RP. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kocsis-Nigrédi Zsolt (2001) Zum Problem von Ausklammerungen in der deutschen Sprache der Gegenwart. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kollár Rita (2001) East-Central European Immigration to the United States, 1880-1940. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kolonics Krisztina (2001) Reasons behind a peaceful transition. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Komlósi Kata (2001) Il design italiano tra ante ed economia: il modello Ceccotti. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Koréh Katalin (2001) Lo splendore delle cortigiane nel Rinascimento. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Katalin (2001) The Sioux Sun Dance. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Katalin (2001) The tecnique of role playing. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Krisztina (2001) Le role et les difficultés de la traduction dans l'enseignement de la langue francaise. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Veronika (2001) Les documents authentiques audio-visuels dans la classe de langue. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Koósné Csüllög Katalin (2001) La méthode de projet dans l'enseignement de la civilisation francaise. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kun Mihály (2001) Der freigewhälte Tod in Dramen Lessings Emilia Galotti und Schillers Kabale und Liebe. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kusztor Emese (2001) Success and failure of the most significant movements of the 1960s in the united states. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kádár Dóra (2001) L'importance des influences, des relations humaines et des sentiments significatifs dans la vie des hommes par rapport á l'oeuvre de Saint-Exupéry: Le Petit Prince. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kármán Katalin (2001) Les fautes sémantiques provenant de l'interférence de la langue maternelle dans les rédactions en francais de quelques lycéens hongrois : Les causes linguistiques et la fréquence de ces fautes. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kéri Krisztina (2001) Kreatives Schreiben im DaF- Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lakatos Annamária (2001) The use of language games in the primary school. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Leirerné Katona Ágnes (2001) Effective language teaching for young english learners. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lenti Angelika (2001) "Ist deutsch wirklich so schwer?" Ergebnisse einer Untersuchung fiber Unterrichtserfahrungen ungarischer Deutschlehrer. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lik Melinda (2001) Comparison of Cultures. A comparative study on celebrating Christmas in Britain and Hungary. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lukács Anita (2001) The necessity of death in Shakespeare's Romeo and Juliet, and Othello. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Magyar Andrea (2001) Teaching English in an Intercultural Context. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Marton Krisztina (2001) Urbino All'epoca Di Federico Di Montefeltro. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Maráczi Gyöngyi (2001) The Native American Saga: The Indians' Way to the Reservations. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mihály Jánosné (2001) Zu Besonderheiten der Pluralbildung von deutschen Substantiven. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mihályi Ilona (2001) Die Valenzbeschreibung Der Verben „Machen" und „Tun" im Vergleich mit den Ungarischen Äquivalenten. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mikula Anna (2001) The Realistic Features of the Victorian Novel. Charles Dickens: Oliver Twist. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mizere Zsuzsa (2001) A Comperative Analysis of the Communicative Method and the Audio-Lingual Method In Different Age Groups. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Modor Melinda (2001) Teenagers, communication and english language teaching: Assessing the approach of teenagers towards English language learning through self-designed activities. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Molnár Erika (2001) Wortschatzarbeit in der Praxis - mit besonderer Hinsicht auf die Techniken zur Bedeutungserklärung im Fremdsprachenunterricht DaF -. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Monyoródi Roland (2001) Sitten und Bräuche der Ungarndeutschen in Lantschuk/Lánycsók. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mravik Anna (2001) Communicative methodology in language teachning : Present Situation at Some Schools in Békéscsaba. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mády Krisztina (2001) Degas et le théátre. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Márkus-Szabó Ilona (2001) Gott-Mensch-Natur-Verhältnisse in Klopstocks Lyrik. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Márta Máté (2001) The most effective method of raising a child bilingually until school age. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mészárosné Horváth Erzsébet (2001) Teaching English and American Festivals. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Móczáné Nagy Márta (2001) How to Turn Theory into Practise in Teaching Vocabulary? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Módra Magdolna (2001) The Antropo-Psychological Interpretation Of William Golding's Lord Of The Flees. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Módra Magdolna (2001) A possible interpretation of William Golding's Lord of the Flies. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Andrea (2001) A Frivolously Earnest Dramatist. Shaw's complex paradoxical approach on the basis of his drama Man and Superman. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Enikő (2001) A Szegedi Szabadtéri Játékok és az olasz operák. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Eszter (2001) The use of language and power in George Orwell's Nineteen Eighty-Four. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy-György Ágnes (2001) The Development of American Music In the 20th Century. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy-Kis Ferenc (2001) Berufe Im Sprichwort : Eine kontrastive Untersuchung im Deutschen und im Ungarischen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagyné Kontra Nóra (2001) Learning styles in a class of Mészáros Lőrinc Secondary Grammar School, Jászapáti. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nánai Mária (2001) A szíjgyártó mesterség. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Németh Ferencé (2001) Die alte Heimat. Beitrege zur Geschichte der Gemeinde Murga aus der Schwäbischen Türkei. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Németh-Hajdu Hanna (2001) Lichtsymbolik in der deutschen und ungarischen Lyrik der Aufklärungszeit. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pajor András (2001) Interlanguage : Typical errors of hungarian learners of english in primary schools. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pallaghy Anna (2001) Le théme de la mort dans l'oeuvre de Marguerite Yourcenar. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pap Szilvia (2001) Electronic commerce: The key to a more comfortable life. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Papp Szandra Szalóme (2001) Differenciált osztálymunka az idegennyelvi órán. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Patik Krisztina (2001) William Blake : Blake’s Dark Vision Concerning the Era of the Industrial Revolution. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pető Hunor Attiláné Varga Éva (2001) Jonathan Edwards and the Great Awakening. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pintér Viktória (2001) Mozdulat. Szó. Díszlet. Kosztolányi Dezső: A hegedű elbeszélésében. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Piros Réka (2001) Das Biblische Hiob-Thema Im Werk „Der Arme Heinrich" Hartmanns Von Aue. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Plébán Anita (2001) Una scrittrice nella Commedia dell'Arte Margherita Costa: Li Buffoni. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Polgárdi Tímea (2001) Der Stellenwert der Fertigkeit Schreiben im Unterricht DaF - das prozessorientierte Schreiben -. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pozsonyi Anita (2001) Eine mögliche Textwelt-Interpretation. Untersuchungen zu Joseph Roths Roman „Hiob". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pulius Kornélia (2001) Volksleben der Tschawaler Deutschen. Geschichte, Bräuche und Mundart. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Puskás Ildikó (2001) „Wie schwer ist deutsch wirklich?" Ergebnisse einer empirischen Untersuchung über Lernerfahrung von Germanistikstudenten beim Erwerb der deutschen Sprache. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pápay Ágnes (2001) Wohnverhältnisse Der Ungarndeutschen In Jink/Gyönk Zwischen Den Zwei Weltkriegen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Páskuj Katalin (2001) John Fitzgerald Kennedy : How Does President Kennedy's Political Career Prove His Fight For Freedom? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pásztor Judit (2001) L'arte culinaria italiana : Quadro storico e riflessi letterari. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rausch Zsuzsanna (2001) Konkurrenzformen Des Deutschen Vorgangspassivs Und Ihre Russischen Entsprechungen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rittgasser Teréz (2001) Das Phänomen Fehler im Fremdsprachenunterricht - Eine Fehleranalyse von schriftlich produzierten Schütertexten. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rácz Bence (2001) Holidays - an approach to integrate American culture into the English lesson with special focus on Halloween. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rácz Nóra (2001) Die Geschichte Der Deutschen In Szekszárd. Von den Anfängen bis 1945. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rónai Zsuzsanna (2001) Die Isotopie [Kindheit] In Valéria Kochs Lebenswerk. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Samu Szilvia (2001) Anwendbarkeit der Gruppenarbeit. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Seres Judit (2001) Az érzelmi világ tükröződése a nonverbális elemekben. Csáth Géza: A kályha. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Seres Nóra (2001) Many characters-one possibility. Analysing why the novel of Sir Walter Scott's Ivanhoe is called Ivanhoe. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Simon Andrea (2001) Entmithologisierung durch die Sprache : Untersuchungen zu Elfriede Jelineks Roman Lust. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sindel Edit (2001) Coursebook assessment. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sipos Balázs (2001) Meixner's active vocabulary test as an effective method of predicting future dyslexia. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Skuczi Mány Katalin (2001) Zur Untersuchung von Nominalphrasen im gegenwärtigen Deutsch. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Somhegyi Zsuzsanna (2001) Having fun in the language lesson. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Stayer Eszter (2001) Teaching Reading : The role of reading in a teaching programme. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Surján Paula (2001) Ein Vergleich zwisch en den zwei Fürstengestalten „Des Nibelungenliedes" anhand der Fürstenspiegel. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabadosné Péter Renáta (2001) Angli Zi Smen In Der Deutschen Jugendsprache. Am Bei Spiel Des Jugendmagazins "Juma". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Erika (2001) Untersuchungen der textkonstituierenden Verfahren im Werk von Friederike Mayröcker (dargestellt anhand der Farben). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Kitti (2001) Die Freiheitsmotive in Theodor Fontanes Roman Effi Briest in besonderer Hinsicht auf das Schaukelmotiv. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Kitti (2001) Lustige Lesespiele für Anfanger : Eine mögliche Lösung bei Leseproblemen im DaF - Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szalai Krisztina (2001) Aurora Leigh : Woman Question in the Victorian Period Through Elizabeth Barrett Browning's Magnum Opus, Aurora Leigh. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szalai Sándorné (2001) Lichtsymbolik in den Sonetten von Gryphius. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szarka Gábor (2001) War Industry in the U.S.A. between 1939-1945. Was it the second World War that helped the nation of the United States to finally overcome the 1929 Great Depression? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szekszárdi Márta (2001) Michelangelo dantesco. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szepessy Leona (2001) The Duality of Self Imposed on by the Victorian Age Through Oscar Wilde The Importance of Being Earnest. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szommer Mária (2001) L'influence de la culture francaise dans l'oeuvre d' Attila József. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szuromi Olga (2001) Wortbildung in der Werbesprache. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szász Éva (2001) Individualpsychology in the Service of Gifted. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szécsényi Andrea (2001) The appearance of racial issues in the works of Langston Hughes, Richard Wright and James Baldwin. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szügyi Szilvia (2001) Die Jugendsprache in den Medien und im DaF-Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szőke Zoltán (2001) Relation between man and society or How Zen helps to find yourself in the world. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szűcs Katalin (2001) Franz Liszts kulturfördernde Tätigkeit in Weimar (1848-1861). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sánta Brigitta (2001) Motivation? Games! MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

T. Molnár Gizella (2001) „маленький робот” (A magyarországi német nemzetiség kollektív felelősségre vonása: kényszermunka a Szovjetunióban). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Takács Gyula (2001) Das Internet und seine Verwendungsmöglichkeiten im Deutschunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tanács László (2001) In the shadow of the enigma. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tordas Csilla (2001) Confrontation et comparaison de deux piéces de Beaumarchais - Le Barbier de Séville et Le Mariage de Figaro -. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Edit (2001) Erst-und Zweitspracherwerb bei zweisprachigen Kindern unter Iinguistischen und pädagogischen Aspekten. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Helga (2001) Motivational differences : Comparison of sixth-form students’ motivation in specialized and non-specialized groups. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Török Tímea (2001) „Nagyanyáink öröksége" : a kalocsai hímzés és viseletdarabok. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Török Ágnes (2001) Franklin Delano Roosevelt-America's saviour the Roosevelt administration. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Törökné Török Anita (2001) Zahlensymbolik In Den Grimmschen Märchen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Türkössy Szilárd (2001) Hungarians in Canada : Emigration and Assimilation. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Dóra (2001) La représentation de la situation de la classe ouvriére dans L'assommoir et Germinal de Zola. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Rita (2001) Lies as the Major Force in Miller's Dramas. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Ágnes (2001) Die Valenzbeschreibung des Verbs "lassen". Unter kontrastivem Aspekt mit dem Ungarischen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Éva (2001) Wordsworth's longing for the mothering ideal language. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varjú Bettina (2001) Le mariage au XIXe siécle á travers quelques écrivains : Les femmes désenchantées. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vas István (2001) Kollektive Bestrafung des Ungarndeutschtums am Beispiel der Deutschen im Komitat Tolnau. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vassné Lucz Klára (2001) „L'essentiel est invisible pour les yeux„ - L'analyse du roman: „Le Petit Prince„. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Viskovits Réka (2001) A boszorkányságról. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vujkov Ágota (2001) Freie Arbeit und projektorientiertes Lernen im Deutschunterricht am Beispiel der Bearbeitung eines Kinderromans von Erich Kästner zur Vorbereitung eines deutschen Theaterbesuchs. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Végvári Erzsébet (2001) Projektorientierter Deutchunterricht Körpererfahrungen in der Primerstufe. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vörös Szilvia (2001) Zsigmond Vilmos : Is he Hungarian as a movie maker? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Wieszt Zsófia (2001) Itália Szerb Antal életében és műveiben. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Zeke Zsófia (2001) Unvollkommenheit der Welt Untersuchungen zu zwei Erzählungen von Heinrich von Kleist. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Zeller Péter (2001) Feste Der Gemeinschaft. In Einem Schwabischen Dorf Sagetal/Szakadát (Komitat Tolnau). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Zilahy Anikó (2001) Listening activities in language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Zsellér Ágnes (2001) A nonverbális jelek összetett világa Kaffka Margit Színek és évek című regényében. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Zónai Márta (2001) W. M. T Hackeray, The English Humourist Of The Nineteenth Century: The Importance And Scope Of Irony In Vanity Fair. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

de Pott Beáta (2001) L'enseignement précoce des langues étrangére: comment faire? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2020. február 24. 14:03:20 CET.