Item where faculty "Gyula Juhász Teacher Training College" and date of item 2000

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Number of items: 254.

Arnold Adrien (2000) Höflichkeitskonzeptionen im ungarndeutschen Ortsdialekt von Hajosch. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bakosné Varga Emilia (2000) The Motifs of Death and Love in Hemingway's Works (Emphasis on works: A Farewell to Arms and For Whom the Bell Tolls). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Balogh Erika (2000) Die Hexenfigur Frau Holle im Spiegel der Geschichte und in der deutschen Sagen-und Marchenwelt. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Balázs Ivett (2000) The battle of midway. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Baranyi Eszter (2000) Die historische Wirklichkeit in den Dramen "Don Carlos" und "Egmont". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bartolák Ujj Andrea (2000) First footholds of puritans in new England. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Behán Eszter (2000) Federico Fellini : La Strada, la Dolce Vita, L'otto e Mezzo. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bencédi Andrea (2000) L'artista Poeta Michelangelo : Il Canzoniere Buonarrotiano. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Benedek Judit (2000) La romanciére des passions (Madame de Staël: Delphine). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Benedekné Ágoston Ágnes (2000) History of Ireland in the Mirror of the Music in the 19th and 20th Centuries. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Berényi Péter (2000) Die Rechtschreibreform und ihre Kritik. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Birkás Zsuzsanna Beáta (2000) Multimedia in Education. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bistyei Elza (2000) I prestiti francesi nella lingua italiana in base al dizionario Zingarelli dalla A alla B. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bognárné Szepes Orsolya (2000) Games; Especially 'Listen-And-Do' Games In The English Classroom. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bondár Sándorné (2000) Analyse und Vergleich der Vermittlung von landeskundlichen Informationen in verschiedenen Lehrwerken für Jugendliche. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Boros Ilona (2000) A kétnyelvűség sajátosságai egy négyéves magyar-orosz kétnyelvű gyermek beszédének tükrében. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bucin Barna (2000) George Pomutz, a Hero Without Boundaries. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Buzás Zsuzsanna (2000) The Western : The Era of Guns. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bálint Gyöngyi (2000) Phraseologismen mit Tierbezeichnungen im Deutschen und im Ungarischen Eine kontrastive Untersuchung. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bálint Éva (2000) The importance of reflection in teachers' thinking. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bán Mónika (2000) Conversational Situations in Headway Elementary and Deutsch Aktiv Neu 1A. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bánfi Evelin (2000) The African-Americans of the U.S. and the Romanies of Hungary. An analysis of the differences between the situation of the two minority groups. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bátyity Makra Éva (2000) Die Rolle literarischer Texte im kommunikativen Deutschunterricht mit besonderer Rücksicht auf Kinderlyrik. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bércesné Juhász Gabriella (2000) La Civilisation Francaise. Pourquoi m'enthousiasmes-je de La France? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bérczes Rita (2000) How to Survive Teaching Practise? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bíró Károlyné (2000) Das Medium Computer und der Einsatz von Sprachlernprogrammen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bódi Henrietta (2000) I Segni Della Partezipazione Nella Narrativa Di Giovanni Verga : Nedda, I Malavogla. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Bődi Józsefné (2000) La Franc-Maconnerie. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ceglédi Katalin (2000) Jugendsprache - Eine Charakterisierung auf der Iexikalischen und syntaktischen Ebene -. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Cseh Boglárka (2000) The character development of Emma Woodhouse in Jane Austen's Emma. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Cseténé Tasnádi Judit (2000) Disney's Aladdin in the English lesson. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csikós Dániel (2000) Sitten und Bräuche der Ungarndeutschen in Waschkut. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Csépány Viktória (2000) „...Navigare necesse est...". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dezső Győző (2000) Die Leiden des jungen Werther Ein Versuch, Werthers „Leidensweg" zu interpretieren. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dezső Nóra (2000) The Role of Music and Songs in Teaching English as a Foreign Language. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dezső Zsuzsanna (2000) 20-th-Century Absurd Drama Through The Works Of Ionesco And Albee. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Deák Ferencné (2000) Die verschiedenen Zugänge zur Landeskunde in den Lehrwerken für die Sekundarstufe I. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dinya Mónika (2000) Bräuche und Sitten im Mezőberény der 1930-er, 1940-er Jahre. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dobos Matild (2000) La plus petite des grandes vedettes de la chanson francaise Edith Piaf ("En France tout fnit par des chansons"). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dobosné Seöbő Szilvia (2000) Mündliche Fehler und ihre Korrektur- möglichkeiten im Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ducsai Dorottya (2000) Shaka, The Founder of the Zulu Empire. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Durda Erzsébet (2000) Ein Vaterland ohne Muttersprache : Das Deutsche als patriarchalisches Sprachsystem. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dusnoki Márta (2000) Choice Or Constraints Position Of Women In The Light Of Jane Austen's Novels. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dömsödi Judit (2000) Die Instrumentalmusik der Ungarndeutschen in Tarian 1930-2000. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Egervári Judit (2000) Awakening of Self-Consciousness in American Women Writer's Fiction at the Turn of the Century. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Egri-Szarvas Edit (2000) Zum Gebrauch von Infinitiv-konstruktionen in der deutschen Gegenwartssprache. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Erdélyi Emese (2000) Marriage as a Utopia (An analysis of Jane Austen's Pride and Prejudice). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Erős Attila Levente (2000) The Indians' Fight And Their Motivation. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Erős Krisztina (2000) Interkulturelles Lernen am Beispiel eines Schüleraustauschprogrammes. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Faragó Eszter (2000) The destruction of human rights in Orwell’s 1984. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Faragóné Tóth Andrea (2000) Literature in English Language Teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Farkas Tünde (2000) Az angol nyelvről magyarra fordítás problematikája. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Farkas Ágnes (2000) Native speakers and Hungarian English teachers. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fazekas Éva Mária (2000) Il Nuraghe e la Civiltá Antica in Sardegna. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Federics Marietta (2000) Learner motivation -Motivation of the Gifted-. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fehér Enikő (2000) L'histoire De La Chanson Francaise. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fehér Zsuzsa (2000) Charlotte Brontë, fiction and reality. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete Ildikó (2000) Semantische und pragmatische Analyse des Werkes von Franz Kafka „Schakale und Araber". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete Lívia (2000) Individual material development for private tutoring and for oral skill development. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete Nóra (2000) Factors leading to the foundation of the knights of the Ku Klux klan. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fekete Rózsa (2000) Wortschatzarbeit im Deutschunterricht: Spielerischer Wortschatzerwerb Eine Sammlung von Wortschatzspielen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ferenci Kinga (2000) King Arthur, Merlin and the Holy Grail. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Feró Angelika (2000) School Shootings in the U.S. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Flórián Ildikó (2000) Stellenwert der Literatur im Deutschunterricht anhand der Didaktisierung eines Kindergedichts von Eva Rechlin. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Fodor Edit (2000) Il Ritratto Di Beatrice d'aragona. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Frucht Renáta (2000) Aufwachsen im II. Weltkrieg in Deutschland und Ungarn. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Furák Andrea (2000) Wallenstein als Held der Geschichte und des Dramas von Schiller. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Földvári-Berberovics Judit (2000) Wortgeographische Untersuchung ausgewählten Wortmaterials in der Nord-Batschka. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Füleki Hella (2000) The Gold Rush: the most significant event in Californian History. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gallai Judit (2000) Cultural and Traditional Celebration of British Holidays. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gasztány Judit (2000) Values Transmitted Through Education. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gellért Adrienn (2000) The Death of "The Death of the Author" in The Milk Train Doesn't Stop Here Anymore. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gibert-Domonyi Eszter (2000) Sitten und Bräuche der Ungarndeutschen in Tschasartet. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gulyás Angelika (2000) History of Women's Education in the United States from 1600 to 1900. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gurzó Vera (2000) La storia e la donna in Cassola. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyaraki Szilvia (2000) Anwendung von verständnis- und produktionssichernden : Verfahren beim Spracherwerb im DaF-Unterricht bei drei- sechsjährigen Kindern im deutschsprachigen Kindergarten. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyarmati Anikó (2000) a( )way t(fr)o(m) freedom. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyarmati Éva (2000) Stereotypen Ober die Frauen in Phraseologismen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyimesi András (2000) Rechtschreibunterricht nach der Rechtschreibreform in deutschen und ungarischen Schulen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyulai Gabriella (2000) The Mysterious Sonnets. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Gyurkovics Balázsné (2000) Systematische Darstellung der Übungsstufen, die das freie Sprechen im Grundschulunterricht (Deutsch als Fremdsprache) unterstützen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Győri Zoltán (2000) Vergleichende Analyse Von Rechtschreibwörterbüchern. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Görög Annabella (2000) Die Werbung als Kommunikationsprozess Werbestrategien. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hankó Orsolya (2000) A szerelem témája Csehov elbeszéléseiben. "A kutyás hölgy", "A mezzaninos ház", "Szerelem", "A szerelemről". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Haász Rita (2000) Integration und Assimilation der zweiten und dritten Generation türkischer Migranten in Deutschland. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hegedűs Hedvig (2000) Why was Lady Jane Grey overthrown from the throne after nine days? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Heincz Gabriella (2000) Vergleichende Lehrwerkanalyse : Neuner- Desmartes-Funk- Krüger- Scherling: Deutsch Konkret I. Szanyi Gyula: Német Nyelvkönyv I. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Hortoványi Gyöngyvér (2000) Babonák, hiedelmek, népszokások Tamási Áron Jégtörő Mátyás című regényében. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Andrea (2000) Politisierung der Literatur: semantische und pragmatische Analyse der Erzählung "Der Sturz" von Friedrich Dürrenmatt. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Horváth Ákosné (2000) Christmas in language teaching. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Huszár Katalin (2000) The Chinese In British Columbia. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Huszár Katalin (2000) Psychoanalytische Untersuchungen zum Werk von Friederike Mayröcker "Die Abschiede". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ihász Adrienn (2000) A Comparative Analysis of Two Preschools from the Perspective of Multicultural Education. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Jaksa Tünde (2000) Doppelte Staatsbürgerschaft als Maßnahme zur Integration von Ausländern in Deutschland? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Jasák Ildikó (2000) The wars of roses. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Jelenyine Kiss Eszter (2000) The role of games in the learning process. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Juhász Györgyné (2000) Waves of Hungarian Immigration to the United States. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Juhász Éva (2000) Взаимоотношения Киевской Руси с Византией : на основе «Повести временых лет». MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Juhász Mag Maria (2000) Von der Tragödie zur Komödie. Untersuchungen zu den Dramen „Maria Magdalena" von Friedrich Hebbel and „Maria Magdalena" von Franz Xaver Kroetz. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Jáksó Klára (2000) Students with learning problems with a special emphasis on left-handedness. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kabai Kornélia (2000) Bräuche und Traditionen einer ungarndeutschen Bergwerksgemeinde. Sammlung aus den Volkstraditionen der Ungarndeutschen in Tscholnok/Csolnok. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kacsó Sándor (2000) The Potato Crisis and the Irish Immigration to America. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kaiser Erzsébet (2000) Die Rolle Der Deutschen Bühne Ungarn In Der Identitätsbewahrung Der Deutschen Minderheit. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kajári Gyöngyi (2000) Phraseologismen mit Benennungen von Kleidungsstücken. Eine kontrastive Untersuchung der deutschen, englischen und ungarischen Sprache. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Karkalik Zsuzsanna (2000) Storia Dell'unione Europea. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Katona Attila (2000) Postmodern parody in the Discworld Novels of Terry Pratchett. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Katona Ferenc (2000) Il secolo della mafia. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kelemen Zoltán (2000) The history of the U.S. peacekeepers in ihe balkans and their influences on Taszar between 1995-1999. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Keresztesné Kubovics Margit (2000) Teaching speaking to adolescents. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kesik-Horogszegi Márta (2000) Strategien in den deutschen, russischen und ungarischen Anzeigenwerbungen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiricsi Katalin (2000) La Poésie et la Musique des Troubadours. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss Katalin (2000) The importance of Teacher's Personality in teaching-learning process. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kiss Ágnes (2000) Sociology of the terrorism, concentrating on zhe Irish conflict. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kissné Gánóczy Nóra (2000) The Principles and Techniques in Teaching Vocabulary at a Primary School. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kissné Kovács Edit (2000) Krankheits- und Gesundheitsproblematik in Thomas Manus Novelle Tristan. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kocsa Katalin (2000) Der Dreßigjährige Krieg in Brechts „Mutter Courage und ihre Kinder" im Vergleich mit Grimmelshausens Romanen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kollár Beáta (2000) The Mormons - Their View of Family. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kollár Krisztina (2000) L'importanza Degli Artisti Fiorentini In Ungheria Nel Primo Rinascimento. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Komóczi Krisztina (2000) Moeurs de Province d'aprés d´ Eugénie Grandet de Balzac. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kondor Veronika (2000) Autobiographical Elements and Dreams in Jane Eyre and Agnes Grey. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Koppány Katalin (2000) Hungarians Living Overseas Today. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Attila (2000) Begrüßungs- und Anredeformen im Deutschen (Mit Hinweisen auf das Ungarische). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Eszter (2000) Der arme Heinrich in zwei Fassungen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Krisztina (2000) Class management. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Szilvia (2000) Szólások kérdő és válasz formái szótári állomány alapján. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Sándorné (2000) Literarische Erziehung in dem Kindergarten in der Fremds Prache. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács Ágnes (2000) Napoléon qui est prédestiné á la conquéte. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovács-Nyerges Tünde (2000) Zum Partikelgebrauch in der deutschen Gegenwartssprache. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kovácsné Zágoni Szabó Csilla (2000) Child Abuse as a vital topic at the beginning of the XXI. Century in the U.S.A. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kozma Orsolya (2000) The response of the pre-raphaelite brotherhood to the questions of morality and aesthetics. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kubassy Zsuzsanna (2000) Maux passant mots. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kubinyi Márton (2000) The Perfect Government: Development of the Governmental System of the United States of America. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kutasi Györgyi (2000) Heroines of much and about nothing by William Shakespeare. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kállai Réka (2000) Michelangelo, it poeta della morte. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kállay Katalin (2000) L'histoire du jumelage de Salon de Provence et de Szentendre. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kálmán Anna (2000) The motives of tragedy in the novel of Thomas Hardy The Woodlanders. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kálmán Magdolna (2000) Facing Illusions: "The Zoo Story" and "Who's Afraid of Virginia Woolf?" by Edward Albee. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Kószó Andrea (2000) The Iroquois Nation. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Litiu Simona (2000) Totalitarianism in Europe and in the Great Power of 1984, Oceania. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lukács Erika (2000) Lessings Dramen im Spiegel seiner Hamburgischen Dramaturgie. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lukács Kinga (2000) Using English and Hungarian in the class as a basis for comparison between two schools. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Lány Tünde (2000) Identité, culture et art au Québec. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

László Katalin (2000) Lieder im Deutschunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Magyar Sarolta Krisztina (2000) „Wie schwer ist deutsch wirklich?"- Erfahrungen aus der Unterrichtspraxis ungarischer Deutschlehrer. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Magyarósi Réka (2000) Situation of blacks in the U.S.A. and gipsies in Hungary (Comparative Analysis). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Makk Viktória (2000) Untersuchungen zur Handlungsstruktur des Werkes: Das Brot der frühen Jahre. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Matheisz Erika (2000) Umwelterziehung und Entwicklung der Grundfertigkeiten im DAF-Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Matkovits Márta (2000) Love and death in Hemingway's novels. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mihálykó Andrea (2000) A Comparative Analysis of William Blake's Songs of Innocence and Songs of Experience. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mocsári Erzsébet (2000) Dualities In Waiting For Godot. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Molnár Ildikó (2000) Zur Äquivalenz deutscher, englischer und ungarischer Phraseologismen mit Farbbezeichnungen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Molnár Tünde (2000) Giacomo Leopardi: L'infinito című versének és öt magyar fordításának összehasonlítása. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mátrai Szilvia (2000) Voluntary Segregation of African-Americans on Campus in the 1990s. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Mészáros Beáta (2000) The Importance of the Battle of Gettysburg. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Brigitta (2000) Comparaison de la Tour Eiffel avec la Gare de l'Ouest de Budapest - Ressemblance et dissemblance -. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Gabriella (2000) U.S. Foreign Policy During World War II. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagy Orsolya (2000) L'arte attoriale di Eleonora Duse. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagyné Bischof Erika (2000) The Role of Games in Teaching Adults. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nagypál Gabriella (2000) English as a Foreign Language Teaching in Reform-Pedagogy. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nemes Nagy Adrienn (2000) Role of games in teaching and learning english. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Nyegru Edit (2000) Kommunikative Spiele bei der Förderung der Sprechfertigkeit. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Némedi Orsolya (2000) Les problémes liés á l'implantation des entreprises francaises. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Németh Ildikó (2000) Zur Identität und Sprachverwendung der Ungarndeutschen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Németh Tibor (2000) Semantische und pragmatische Analyse der Erzählung von Erwin Strittmatter „Grüner Juni". MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Orbán Edit (2000) La Belgique et le bilinguisme en Belgique. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ormándlaky Anett (2000) Regulations of the Freedom of the Press in America. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Paczukné Fekete-Nagy Irén (2000) L'influence de la seconde guerre sur l'oeuvre de Vercors. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pallagi Irén (2000) Aufforderungen im Deutschen und im Ungarischen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pap Zsolt (2000) A Comparative Analyses of the Leadership Through William Golding's Lord of the Flies. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Papp Krisztina (2000) Developing Visual Materials for Teaching English. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Papp Krisztina (2000) Die neue Rechtschreibung im DaF-Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Papp Zsolt (2000) Gold Rush In California. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Papp-Herman Ilona (2000) Aktivierende Arbeitsformen: die Vor- und Nachteile der Gruppen- und Partnerarbeit bei der Schuler im Alter 10-14. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pillár Balázs (2000) The Development of Human Values in the United States and in Hungary. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Plentri Edina (2000) Gotische Kirchen als Nationaldenkmäler? Der Kölner Dom und die Matthiaskirche. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pocsaji Richárd (2000) Hungarian media - American way? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Prohászka Csilla (2000) La réalisation des thémes amoureux de Stendhal De l'amour dans son autre oeuvre, Le Rouge et le Noir. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Puskás Enikő (2000) Garden Cities of London. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Puskás Tekla (2000) Integrating literature into the teaching material in the Headway series. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Puskás Ágnes (2000) Das Mächen als Lese-, Hör-, Sprech- und Schreibfertigkeit fördernde Literatur im Fremdsprachenunterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Puskásné Pásztor Ildikó (2000) Konventionen und das „Ich" in Goethes Werk: Die Leiden des jungen Werther. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Pánczél Barbara (2000) Histoire du Cinéma francais. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Püspöky Krisztina (2000) Stereotype über Deutsche Ossis und Wessis. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Reiser Kornélia (2000) Ehemalige schwäbische Volksbräuche in dem ungarndeutschen Dorf Cikó. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rácz Noémi (2000) Lernschwierigkeiten beim Erwerb der deutschen Sprache bei ungarischen Lernern. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Rózsa Emese (2000) Gráttula-Bedáttula : Analisi socio-linguistica delle maggiori fiabe palermitane. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Santana Cadenané Nagy Éva (2000) Popular Culture in English classes. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Schaub Judit (2000) Gyermekportrék és pszichológiai vetületük Andrej Platonov néhány elbeszélésében. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Schererné Koós Katalin (2000) Schillers Don Carlos im Spiegel der theoretischen Schriften. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Schneider Veronika (2000) Entwicklungstendenzen in der deutschen Gegenwartssprache : Die Verwendung der Konjunktionen well, obwohl und während. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Schäffer Edina (2000) Leicht verwechselbare Adjektive aus der Sicht der DaF Lernenden. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sigér Dóra (2000) A testrésznevek szimbolikája az orosz és a magyar frazeológizmusokban (Has, Bőr, Borda, Oldal, Fenék, Hát, Máj, Mell, Haj). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Simon Éva (2000) Wirklichkeitsbezug der Borchertschen Texte. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Solti Mónika Katalin (2000) The Background of John Fitzgerald Kennedy's Assassination. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Solti Mónika Katalin (2000) Understanding And Treating Dyslexia And Other Learning Disabilities. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Suhajda Kapás Eszter (2000) Die Grammatikvermittlung in der kommunikativ-pragmatisch orientierten Methode anhand der Darstellung von Vergangenheitsformen Präteritum und Perfekt. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Surányi Csilla (2000) Which coursebook shall I choose? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sylvester Zsuzsa (2000) A Cradle of Cosmopolitanism (Shakespeare, G. B. Shaw and Oscar Wilde in Nyugat Literary Magazine). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabadi Andrea (2000) Sprichwörter Im Ungarndeutschen Dorf Hajosch/Hajós. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Andrea (2000) „Das Deutschmobil" - ein Lehrwerk für den kommunikativen Unterricht. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Csilla (2000) Die Entfaltungsproblematik in Frühnovellen von Thomas Mann. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabó Edit (2000) Christopher Columbus' Great Discovery. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szabóné Dudás Anikó (2000) The Analysis of the Motifs of Nature in Mrs. Dalloway. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szakács Edit (2000) Zum Ausdruck von temporalen Verhältnissen in der deutschen Gegenwartssprache. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szakács Szilvia (2000) Mátyás király és olasz kapcsolatai. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szebeni Nagy Etelka (2000) Zur Übersetzungsproblematik Von Deutschen Modalpartikeln. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szegfű Enikő (2000) James Baldwin and his World. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szerencsei Ildikó (2000) Border People Along the U. S. - Mexican Frontier. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sziráki Zsófia (2000) San Gimignano : Dal X secolo ai primi del Trecento. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szokolay Klára (2000) Mark Twain and the Age of Chivalry - A Connecticut Yankee in King Arthur's Court. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szomoráné Kovács Judit (2000) American National Parks. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Száz Martina (2000) A fantasztikum világa Gogol A köpönyeg és Puskin A pikk dáma című műveiben. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Szöllősy Zsuzsanna (2000) Niccoló Paganini, Il violinista del diavolo. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sághy Mária Réka (2000) Probleme der Valenztheorie mit Besonderer Berücksichtigung auf die Valenz der Adjektive. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Sápi Valéria (2000) Spielerische Gestaltung von deutschen Werbetexten. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tajti Krisztina (2000) The school curriculum : A comparative analysis of the local English documents of three primary schools. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Takács-Bakó Klaudia (2000) Internierungslager in Lendl/Lengyel. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dr. Tallósné Kiss Rita Alexandra (2000) Historical Places In Washington, D.C. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tamás Petra (2000) Black Education In The United States, Desegregation. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Timár Katalin (2000) "II Caffé„ come organo dell' Illuminismo Lombardo. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tolnai Ildikó (2000) Olasz-Magyar külkapcsolatok a XI-XII. században (Könyves Kálmán és a normann király leányának házassága). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Torjai Ádám (2000) Richard III, Shakespeare’s universal dictator. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tánczos Noémi (2000) Goethes „Iphigenie auf Tauris" im Vergleich zu den antiken Quellen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóbiás Emese (2000) Literarische Texte, das Märchen und seine Einsetzmöglichkeiten im DaF Unterricht der Sekunderstufe I. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Andrea (2000) Il Palio di Siena : Rappresentazione di una Festa Tradizionale Senese. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Eszter (2000) L'indulgenza Nelle Epoche Antiche e I Primi Giubilei. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Nóra (2000) Mythological Interpretation of a Modern Science Fiction Novel : Dune as a Myth. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Renilda (2000) Blacks and Jews in America. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Tóth Rita (2000) Utak, útvesztők a szeretetben és a szerelemben. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Dr. Törökné Rábai Valéria (2000) Prohibition. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ujházi Bernadett (2000) Poverty in the mirror of Victorian age. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ujvári Antónia (2000) Gli Arcani Maggiori Simboli e Cultura. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vadlövő Árpád (2000) A testrésznevek szimbolikája az orosz és a magyar frazeologizmusokban. Kéz és Láb. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Bence Márk (2000) Zum Ausdruck von konzessiven Verhältnissen in der deutschen Gegenwartssprache. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Eszter (2000) Das Projekt :„Deutsche Märchenstraße” (Eine abenteuerliche Reise im Märchenland). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Ildikó (2000) Bewahrung oder Anpassung? Das Brauchtum in einer ungarndeutschen Gemeinde und seine Bezüge zu ungarischen Traditionen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Jelena (2000) Анализ учебника для начинающих (Hessz Tibor - Vajnai János: Orosz nyelv kezdőknek. Szekszárd, 1996.). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Varga Katalin (2000) Antike Frauengestalten in Grillparzers Dramen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vargáné Bencsik Enikő (2000) Negationspartikein im Deutschen und im Ungarischen. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vastag-Tandari Erzsébet (2000) Die Bedeutung und der Stellenswert des autonomen Lernens: Theorie und Praxis. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Veres Andrea (2000) Les traditions marseillaises. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vida Szilvia (2000) The short history of the hungarian immigration to the United States. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vigh Bernadett (2000) Probleme weiblichen Autonomiestrebens in Lessings Emilia Galotti und Schillers Kabale und Liebe. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Virág Viktória (2000) L'architettura barocca di Roma. Le piú famose chiese e piazze a Roma. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Vörös Ildikó (2000) The University's Impact on the Town of Cambridge. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Walter Annamária (2000) La fondazione di Roma (Tra il Mito e la Storia). MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Weigert Márta (2000) La comparaison de l'oeuvre de Carmen écrit par Prosper Mérimée et l'opéra de Carmen composé par Georges Bizet. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Wolford Anna (2000) „Grenzen der Menschheit" in den klassischen Dramen von Goethe. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Zsarkó Judit (2000) Hörverstehens - und Leseverstehensschulung: Welchen Stellenwert haben die rezeptiven Fertigkeiten im kommunikativen und interkulturellen Fremdsprachenunterricht? MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Zsók Éva (2000) Volksbräuche und Feiertage der Ungarndeutschen in Ófalu, und die Bedingungen ihres Verschwindens. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Árgyelánné Péter Annamária (2000) Architetti italiani nel periodo barocco nella storia dell'architettura di San Pietroburgo. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Érsek Zsuzsanna (2000) Hungarian Emigration Waves to the United States - Their Clashes and Their Achievements. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ócsai Mária (2000) Milne and his children's literature : The lost paradise of childhood. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

Ürmös Szilvia (2000) Language Teaching Games For 10-12 Year Old Children. MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem.

This list was generated on 2020. február 20. 20:06:27 CET.