Item where faculty "Gyula Juhász Teacher Training College" and date of item 1999

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Number of items: 220.

Antal András (1999) Friedensversuche im Ersten Weltkrieg (1917-18). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Antal Csilla (1999) Flaubert et le style. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Baditz Noémi (1999) La Bibliothéque Nationale de France. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bagdi Melinda (1999) The background and the commonly used elements of Gothic novel. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bakainé Vajdovich Judit (1999) From a Poor Orphan to a Mature Lady : A Girl's Growing Up in Charlotte Brontë's Jane Eyre. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Balogi Virág (1999) Celtic Wales. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Balázs Angéla (1999) Angst vor Lernen. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Balázs Sándorné (1999) Oscar Wilde's portrait in the mirror of his tales and The Picture of Dorian Gray "Each of us has Heaven and Hell in Him" (O. Wilde: The Picture of Dorian Gray). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Barta Beáta Magdolna (1999) The Viking Discovery of America. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Barta Erzsébet (1999) Negation in der deutscnen Sprache. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Barta Mónika (1999) Tempus - Un Guide Pour L'enseignement Superieur L'accompli Ssement En Hongrie. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bartos Hajnalka (1999) Developing Oral Skills with Young Children. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bartók György (1999) Evaluation or devaluation? BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Barátné dr. Hajdu Ágnes (1999) Szövegelemzés, tartalomelemzés, tartalmi feltárás: interdiszciplináris kapcsolatok. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Becsey Gábor (1999) The Origins and the history of the aesopic fables. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Benke Edit (1999) The Presidency of Franklin Delano Roosevelt. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Berta Adrienn (1999) 1600 Pennsylvania Avenue (The White House). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Berényi Rita (1999) Die Reflexionen der Almascher Ungarndeutschen auf das Thema Aussiedlung. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bicskei Brigitta (1999) Manifestation und Funktion der Stereotypvorstellungen im ethnischen Witz. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bodor Gabriella (1999) Winston Churchill : The Personage Behind the Politician. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bognár Kinga (1999) How the Divergence of the Colonies Led to the Civil War. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bogácsi Anett (1999) The Black Death in England. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Boros Edina (1999) „Das Meer" und die Bürgerwelt in Thomas Manns Buddenbrooks. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Brusznyiczki Edit (1999) Nyelvi reáliák Giovanni Verga novelláiban. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Budaházy Árpád (1999) An Approach to Intercultural Education. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Budaker Gabriella (1999) Kunst Und Antikunst : Das Paradoxe in der dadaistischen bildenden Kunst in Deutschland. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Burján Mariann Éva (1999) „Persönliche und politische Katastrophe" im Werk Schack von Wuthenow Theodor Fontanes. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Busa Orsolya (1999) The Develepoment of the Radio in American Society. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bálint Karolina (1999) The effectiveness of the communicative method in case of young children. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bánfi Alexandra (1999) Language Teaching Through Authentic Reading Materials. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Békei Judit (1999) Az orosz főnevek paradigmatikus rendszerének ismerete : A főiskolai és egyetemi végzős hallgatók körében. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Béres Adrienn (1999) Free At Last? BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bíró Liliána (1999) Giacomo Leopardi E Árpad Tóth: Poeti Della Ginestra. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bőr-Nagy Tamás (1999) Die Preussische "Eisenbahn"- Gesellschaft und die Reisenden im Roman Effi Briest Theodor Fontanes. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csomós Edina (1999) Frauenstereotype im Ungarischen und im Deutschen anhand einer Untersuchung von zwei Frauenzeitschriften. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csordás Anett (1999) The Crossroads of Detective Stories Stressing the Logic, the Charaterization and the Main Figure. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csordás-Dobos Andrea (1999) Analyse des Romans "Das doppelte Lottchen" in psychologischer Hinsicht. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Dabi Katalin (1999) Passion, Culture and Reconciliation in Emily Bronte's Wuthering Heights. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Dienes Mirtill (1999) Les Proverbes francais. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Dienes Orsolya (1999) Conflicts of Hungarian Communities in the United States between 1880 and 1956. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Domján Beatrix (1999) L'histoire de la ville de Versailles. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Domokos Katalin (1999) Giant of the Midwest: Frank Lloyd Wright. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Domonkos Szilvia (1999) Héros possédés dans l'art cinématographique de Luc Besson. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Dragán Krisztina (1999) La dévotion au Sacré-Coeur de Jésus pour notre temps. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Drucker Zsolt (1999) Zwischen Gott und Kirche : Ketzer und Inquisition im mittelalterlichen Deutschland von Anfängen bis 1370. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Egyed Katalin (1999) Les odeurs dans notre vie. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Emődi Edit (1999) Neue Wege zur Gruppenkohäsion. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Fajtai Piroska (1999) Marguerite Duras Moderato Cantabile. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Fazekas Anna (1999) Étude sur la méthodologie des exercices écrits I'oeil ne fonctionne pas comme I'oreille. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Fazekas Szilvia (1999) Teaching listening. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Fekete Olga (1999) Amphitheatrumi játékok az ókori Rómában. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Felföldi Ágnes (1999) Сопоставление аспектуальных систем русского и английского глагола в форме прошедшего времени. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ferenczi Dalma (1999) Their Own Literature : Feminine Novel Writers of the Early Nineteen Century. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ferenczyné Molnár Márta (1999) L'enseignement de la chimie et de la physique en France et en Hongrie dans les écoles secondaires. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Fülöp Annamária (1999) Goethes Faust im Spiegel des Buches Hiob. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Gimesi Zsuzsanna (1999) Az iskolai olasz nyelvoktatás minőségét fejlesztő nyelvi tábor programja. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Gondáné Borzi Anikó (1999) The Pacific Theatre Of World War II. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Gyurkó Istvánné (1999) Mary Cassatt An American Artist In Paris. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Gyurácz Annamária (1999) „Und keiner weiss wohin". Die Heimkehrerproblematik in Wolfgang Borcherts Werk. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Gál Zsuzsanna (1999) Picture games. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Hajdu Gellért (1999) Effects of the Vietnam War: Dealing with the Post-Vietnam era in the United States. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Halász Annamária (1999) A „szív" és a „lélek" szó szimbolikája az orosz és a magyar frazeologizmusokban. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Hargitai Eszter (1999) The role of games in english language teaching. Examination of the functioning of games with the help of analysis of questionaries. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Heim Helga (1999) Vergleichende Analyse des bürgerlichen Trauerspiels von Friedrich Hebbel „Maria Magdalene" and der Komödie von Franz Xaver Kroetz „Maria Magdalena" unter dem Aspekt der Moral. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Herendi István (1999) A számítógép alkalmazásának lehetőségei és módszerei az orosz nyelv oktatásában. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Herold Zsuzsa (1999) Approaches to Literature in EFL Classes. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Heverdle Judit Judit (1999) La tendenza del cinema italiano degli anni Novanta attraverso i films Il postino e Mediterraneo. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Homonyik Szilvia (1999) Utazás az ókori divat világában. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Honti-Klopfer Valéria (1999) Der Leidensweg der Tolnauer Ungarndeutschen - Die Aussiedlung. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Horváth Beáta (1999) Nationalsozialistische Propaganda im Deutschland vor dem zweiten Weltkrieg. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Horváth Szabina (1999) Der treue Diener Joseph Haydn bei den Eszterházyschen Fűrsten. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Hubay Tímea (1999) Die Symbolstruktur von Fontanes Roman "Effi Briest". BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Hántainé Halász Katalin (1999) L'importance de l'enseignement de la civilisation et de la culture des pays francophones (dans le cadre de cours de franois). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ispán Katalin (1999) Giuseppe Tornatore Álma. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Juhász Imola Eszter (1999) L'introduction á I'analyse palynologique des sédiments quaternaires. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Jámbor Judit (1999) Iskoláskor előtti nyelvelsajátítás. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Józsa Edmond (1999) Sectarian Characteristics of the Latter-Day Saints. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

József Katalin (1999) The Origins And The Development Of Afro-American Music. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kaiser Zsuzsa (1999) Politikai intézmények és pártok a francia V. Köztársaságban. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kalmárné Kovács Hedvig (1999) The Motives of sin and Expiation in Electra by Sophocles and in Mourning Becomes Electra by O'neill. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kappel Péter (1999) Untergeordnete Sätze mit Satzgliedwert in den ungarndeutschen Dialekten von Tevel. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Dr. Kaptásné Zsellér Dóra (1999) Foreign Language Teaching for the Dyslexics with the Help of the Suggestopedian Method. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kapus Krisztián (1999) Petőfi Sándor magyarul és oroszul a Szülőföldemen című versének tükrében. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Karikó Rita (1999) Portraying the Vision of a "Perfect World" in More's Utopia and Huxley's Brave New World. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Karsai Éva (1999) La trasformazione delle maschere della Commedia dell'Arte in alcune commedie del primo periodo di Carlo Goldoni. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kasnya Sándor (1999) The History of American Jewry. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Katona Helga (1999) Märchenprojekte im fremdsprachlichen Deutschunterricht in der Grundschule. Theorie und Praxis. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kenéz Ágnes (1999) Die Programmpolitik der Deutschen Bühne Ungarn 1991-1997. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Keresztúrszki Éva (1999) Test Construction for Young Beginners of English Language Learning From Theory to Practice. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kertész Bettina (1999) Agatha Christie’s Detective: Hercule Poirot. The connection between Hercule Poirot’s lifestyle: habits and manias and the way he investigates. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kertész Zsoltné (1999) Teaching English Through Stories. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kiricsi Mónika (1999) La letteratura italiana contemporanea dal punto di vista di „Poesia", mensile internazionale di cultura poetica. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kis Elvira (1999) A Task-Based Framework and its Adaptation for 'New Hotline Starter'. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kis-Rabota Katalin (1999) Kontaktlinguistische Analyse der ungarndeutschen Fernsehsendung „Unser Bildschirm. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kisné Szilaj Szilvia (1999) Teaching-Learning Vocabulary by Means of Action in Junior School. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kiss Gabriella (1999) The Antecedents and Effects of Lincoln's Emancipation Proclamation. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kiss Klára (1999) Motivation in successful language learning. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kissné Veres Györgyi (1999) Psychoanalytical Aspects in the Metamorphoses of the Monster in Mary Shelley's Frankenstein. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kocsis László (1999) Die Verwendung der analytischen Verbalformen im Mittelhochdeutschen. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kocsis Nóra (1999) Goethes Farbensymbolik (Farben in Goethes dichterischen und theoretischen Werken). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kocsis-S. Anikó Katalin (1999) The echoes of Jane Eyre. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kornis Klára (1999) Die Gestaltung der deutsch-ungarischen politischen Beziehungen von der Machtergreifung Hitlers bis mm Anfang des zweiten Weltkrieges (1933-1939). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Korom Szilvia (1999) Teacher's personality has a motivating power. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Dr. Korsós Bálintné (1999) L'histoire des mercenaires francais (1600). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kovács Csaba (1999) Oroszország és az oroszok. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kovács Gizella (1999) Motive und Symbole in Kellers Novelle Romeo und Julia auf dem Dorfe. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kovács Kálmán Árpád (1999) Beitrage zur siebenbiirgischen Religionspolitik des Staatsrates (1771-1772). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kreutzer-Mészáros Mónika (1999) Deutsche Sagen in der Oper. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kuklis Krisztina (1999) L'indépendance de l'Algérie : La guerre d'indépendance (1954-1962). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kurusta Anikó (1999) Impressions and Judgements (An analysis of Jane Austen's Pride and Prejudice). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kóczé Ildikó (1999) Употребление глагольного вида в сложноподчиненных прелдожениях с прида точной времени. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kómárné Kertész Erzsébet (1999) McCarthyism. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Köböl Noémi (1999) „Minek nevezzelek?" : Utónévadási szokások Kunágota községben 1970-1980 között. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Könyves Enikő (1999) L'art gothique francais. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ladányi Anasztázia (1999) Menschenfreundliches Vokabellernen: Die Vielfalt der Mnemotechniken. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Leirer Csilla (1999) Höflichkeitskonzepte im Ungarndeutschen Ortsdialekt von Tschasartet. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Lenkei Diána (1999) Scandals over the British Crown. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Lovas Csilla (1999) The Role of Computer in Modern Language Teaching. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Majoros Júlia (1999) A nyelvi tiszteletadás változása az orosz nyelvben. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Marosán Ildikó (1999) Critical Evaluation of the Series Chatterbox (Oxford University Press). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Maróti Barbara (1999) Der kommunikative Grammatikunterricht in der Grundschule in Szeged. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Medve Ágnes (1999) Die „Rettungsmöglichkeiten" des Künstlers in „Doktor Faustus". BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Messzi-Szabóné Major Márta (1999) English Grammar Teaching With Games. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Mező András (1999) American Participation in Air-Fights Over Hungary in World War. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Miczák Péter (1999) Using literature in the classroom. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Mihály Ildikó (1999) Kísérlet Vampilov Vadkacsavadászat című művének elemzésére. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Milcsevics Tímea (1999) La rappresentazione del motivo delle tre Grazie nell'arte figurativa e nella letteratura. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Mindszenti Gyöngyi (1999) Das grausame Schicksal der Nadwarer von 1940 bis 1949. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Mohay Erika (1999) The Literary World of Tennessee Williams: The Historical Context and Autobiographical Elements as expressed in the The Glass Menagerie. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Molnár Andrea (1999) Wir und die anderen : Interkulturalität und Fremdverstehen im deutschen Fremdsprachenunterricht. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Molnár Gyula (1999) Die Untersuchung der Binäropposition „Verwirrung" und „Ernüchterung" in Musils Roman „Die Verwirrung des Zöglings Törleß". BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Molnár Mariann (1999) Fösvények. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Molnár Szilvia (1999) A különgyűjtemények szerepe, jelentősége a szegedi József Attila Tudományegyetem Egyetemi Könyvtára szolgáltatásainak rendszerében. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Musza Ivett (1999) Controversial issues of Henry VI and his age. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Márkus Krisztina (1999) Modern Emily : A 20th century conversation with a 19th century masterpiece. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Márkus László (1999) Twin Stories (Spotlight on The Purloined Letter and A Scandal in Bohemia). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Máté Hajnalka (1999) The Realm of the Dreaming : The Spiritual Heritage of Australian Aborigines. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Méhes Mónika (1999) That dangerous supplement. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Méhész Éva (1999) Ireland in Celtic and Christian times. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Mészáros Katalin (1999) Die Erscheinungsformen des Agens in den deutschen Passivsätzen. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Mészáros Krisztina (1999) Australia as a Penal Colony. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Nagy Edit (1999) Die Winter- und Frühlingsbäruche in Szajk. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Nagy Julianna (1999) Antisemitismus. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Nagy Krisztina (1999) Auswanderung aus Württemberg (17-19. Jahrhundert). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Nagy Lajos (1999) Writing Exercises For Young Teenagers. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Nicoara Anita (1999) A koszorú az ókori rómaiak életében. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Nikovits Mónika (1999) Sull'arte di Giovanni Antonio de'Sacchis detto il Pordenone. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Nyemcsokné Győri Aliz (1999) Daniel Defoe : Robinson Crouse and William Golding : Lord of the Flies. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Nyulassy Ágnes (1999) Borisz Kolomanovics, avagy egy XII. századi „Kalandor" Története. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Nágl Anett (1999) Die Geschichte des Nationalitätenunterrichts in Almasch von 1945 bis 1983. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Pajor Enikő (1999) Puskin, az ihlető. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Papp Orsolya (1999) Valenz Und Deren Semantischen Rollen Als Erklärung Für Syntaktische Kodierungen In Beiden Sprachen (Deutsch-Französisch) -Ein Vergleich-. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Petrovszki Katalin (1999) Frauenrollen und Frauenschicksale im Roman „Effi Briest" aus heutiger Sicht. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Pánczél Jolán (1999) Development of Communication with Drama Techniques. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Raffai Beatrix (1999) Werther-ein Prometheus? BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Raffai Laura Sarolta (1999) Focus on listening : Roughly-tuned input in practice. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Riavicz Natália (1999) Harlem (A Black Study). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Rozgonyi Szilvia (1999) Homo Faber - Behandlung eines Romans im Unterricht DaF am Gymnasium. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Rácz Bálint (1999) The Man Beyond the Legend : Was King Arthur a Real Person or Only a Man of Legend? BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Rágyanszky Beáta (1999) Untersuchung der Isotopien in den Romanen Die : Klavierspielerin von Elfriede Jelinek und Das Kalkwerk von Thomas Bernhard (eine vergleichende Analyse). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sebők Lilla (1999) Human relationships in D.H. Lawrence's novel „The Rainbow". BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sipos Írisz Adrienn (1999) Wild West: Reality Behind The Myths. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Somosi Zsuzsanna (1999) The French and Indian War (The End of the French Empire in North America). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Spiczer Anikó (1999) Feminists' Achievements in Victorian England. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sulyok Anita (1999) Valért' Giscard d'Estaing La vie présidentielle (1974—1981). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szabó Beáta (1999) Konstruierende Prinzipien im Alltagsleben der hochmittelalterlichen Stadtbürger. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szabó Irén (1999) Deutscher Fachsprachenunterricht am Beispiel der Fachmittelschule für Gartenbau „Mohácsy Mátyás". BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szabó Márta (1999) Prejudice Against Gipsies. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szakmáry Sándor (1999) Witchcraft and Daemonologie. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szalai Márta (1999) Révoltés et révolutionnaires! Soixante-huitards aujourd'hui. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szappanos Tünde (1999) Teachers' nonverbal expectancy communication. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szarka István Géza (1999) II pensiero pirandelliano. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szatmári Julianna (1999) American Involvement in Korea. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szederkényi Hajnalka (1999) Spielen im DaF-Unterricht - eine praxisbezogene Abhandlung -. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szedlák Réka (1999) Auguste Rodin. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szegedi Szonja (1999) The role of the democratic movements - "The Levellers" and "The Diggers" - in the English Civil War. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szenészi Katalin (1999) Orosz könyvtárak az Interneten. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szomorú Anita (1999) The role of music in language learning. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szondy Vera (1999) Maupassant et la guerre. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szőke Mária (1999) Untersuchungen zur Problematik 'Besitz- und Bildungsbürgertum' im Roman von Theodor Fontane Frau Jenny Treibel oder wo sich Herz zum Herzen findt. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szőke Zsuzsanna (1999) Dell'arte di Michelangelo. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szőnyegi Krisztina (1999) Das Rittertum und das Bürgertum im Vergleich im 13. Jahrhundert. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szűcs Anna (1999) Kellers Welt- und Menschenbild im Spiegel der Novelle Romeo und Julia auf dem Dorfe. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sági Elvira (1999) Abraham Lincoln, the 16th President of the United States of America. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sárosi Edit (1999) The problematic child. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sárosi Magdolna (1999) Zulu Gebrauch der kausalen Konjunktionen weil, denn und da. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Süli Gabriella (1999) Bismarck und die preußisch-französischen Beziehungen von 1862 bis 1870. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Takács Katalin (1999) The role of non-verbal communication in English teaching. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Takács Marianna (1999) Dyslexia and English Language Teaching. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Taskovics Zsolt (1999) Learning English as a mother tongue first language acquisition. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tigyi Mónika (1999) 1956 : Sortűz Tiszakécskén. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Toldi Csilla (1999) Le Roquefort. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Toldi Krisztina (1999) L'impressionnisme. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tolnai Tímea (1999) The Arthurian legends in teaching English as a foreign language to young learners. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tímár Eszter (1999) “The aim of all life is death” -or the narrative S. Freud. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóth Csilla (1999) Kecskemét - 1956. október 10. - november 10. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóth Edit (1999) Anglizismen in der deutschen Gegenwartssprache am Beispiel des Nachrichtenmagazins „FOCUS". BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóth Orsolya (1999) A négy nyelvelsajátítás - elmélet az anyanyelvoktatásban. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóth Ágnes (1999) Die Vertreibung der Batschkadeutschen am Beispiel von Kernei. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Túri Ágnes (1999) The role of repetition in Harold Pinter's 'Old Times' and 'Betrayal'. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Urbán Erzsébet (1999) The Great Sioux Nation. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Varga Hajnalka (1999) Victor Vasarely : Helios VIII., 1959. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Varga Irén (1999) The life of the Navajo tribe before and after the American colonists. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Varga-Szatmári Judit (1999) Johannes Hus : Inwieweit war er mit seinen Lehren ein Vorläufer der Reformation? Ein Vergleich der Lehren des Johannes Hus' mit den entsprechenden Grundthesen der Reformation. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Vargáné Tulik Hilda (1999) The Haida Indians. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Vas Norbert (1999) Der Faschismus und die Olympiade (1936). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Vass György (1999) The Role of Learning Styles and Visual Aids in English Language Teaching. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Vető Gabriella (1999) The Role of The Bible within the Moral Make-Up of the American Society. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Vidács Andrea (1999) Sprachliches Beweismaterial von selbstbetrügerischen Euphemismen in "Nibelungenlied" (dargestellt anhand der Schlüsselfiguren). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Virágné Színes Ilona (1999) Une pédagogie de l'anti-stress, yoga et relaxation á l'école. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Visy Ágnes (1999) Different types of motivation and their importance in language learning. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Váradi-Nagy Andrea (1999) Horroristische Elemente in den Märchen der Brüder Grimm. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Várőri Adrienn (1999) The Cradle of Democracy in America. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Végvári Franciska (1999) Die Treuebewegung im Komitat Tolnau - in Bonnhard (1942-1944). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Wagner Viktória (1999) „SCHATTEN" der menschlichen Existenz im romantischen Märchen von Chamisso. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Zilling Ibolya (1999) Die Zielsetzung der deutschen Glasmalerei und deren praktische Umsetzung (1150 bis 1400). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Zöldi Ágnes (1999) Trois sorts féminins dans la littérature francaise du XIXe siécle (Emma Bovary, Jeanne Le Perthuis des Vauds, Gervaise Macquart). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ábrahám Eszter (1999) Testing Efficiency in Language Teaching. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ádám Anikó (1999) La comparaison des deux romans par Emily Brontë et Henri-Pierre Roché. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ádám Rita (1999) Les fétes et traditions de France et de Hongrie. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

This list was generated on 2020. február 28. 07:45:02 CET.