Item where faculty "Gyula Juhász Teacher Training College" and date of item 1997

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z | Á | É
Number of items: 210.

A

Altnéder Miklós (1997) Un Belge qui neige sur Liége' ou l'univers poétique du héros brélien. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Amadou Bailo (1997) L'immigration en France des Africains de l'Afrique de l'Ouest. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ambrus Andrea (1997) Der syntaktische Status der Adverbiale. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Angeli Éva (1997) Das Thema Ehebruch in ausgewahlten Werken von Theodor Fontane. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Antal János (1997) Gedanken über Thomas Bernhard. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Arató Katalin (1997) The stages of teaching listening as a reciprocal skill. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

B

Bacsa Szilvia (1997) Michael Endes Weltanschauung im Spiegel von Symbolen. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Balogh Edit (1997) Entstehungsgeschichte und Bedeutung der Deutschen Bühne Ungarn im Leben der Deutschen Minderheit von Szekszárd. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Balogh Márta (1997) Von der Prometheus-Revolte bis zur Annahme der Grenzen der Menschheit (anhand von Goethes Hymnen Prometheus und Grenzen der Menschheit). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Baloghné Hudák Éva (1997) American super realism : the connection between painting and photoghraphy. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Balázsné Pasek Enikő (1997) American History in Paintings. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bankóné Németh Helga (1997) Mit der Schule fängt der Ernst des Lebens an. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bathó Gergely (1997) Boris Vian és a zene. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Benkó Bernadett (1997) Literature and language in the shade of anti-utopias. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Berente Nóra (1997) Language teaching methods for young learners in the view of vocabulary teaching. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bimbó Andrea (1997) Der Witz im Deutschunterricht. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Biró Éva (1997) Basic motifs of the 1920s in Heming'way's The Sun Also Rises and in Fitzgerald's The Great Gatsby. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bisztricz Tímea (1997) Le probléme du chómage en France et en Hongrie. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bittner Pálma (1997) Die Darstellung der Gestalt von Mozart anhand der Novelle von Mörike „Mozart auf der Reise nach Prag". BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bodó Andrea (1997) Die Dramaturgie von Dürrenmatt dargestellt anhand des Dramas "Der Blinde". BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bodó Anett (1997) Darstellung der Künstlerproblematik in den Frühwerken von Hermann Hesse (Vergleichende Analyse). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bodó Réka (1997) Die Manifestation der zweiten Lautverschiebung im Spiegel ausgewählter althochdeutscher Quellen. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bohus Ágnes (1997) Az emberi lét értelmének keresése a gyermekkortól az öregkorig Platonov elbeszéléseiben. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bokor Gábor (1997) The role and importance of teaching aids in English language leaching. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bor Anikó (1997) Catullus politikai versei. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Borsos Ildikó (1997) Ostern im DaF - Unterricht. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bozó Beáta (1997) The Trespassing Man Contemplations Upon Mary Shelley's Frankenstein. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bozóné Wolf Katalin (1997) Sprachlernspiele zur Förderung der Gedächtnisleistung. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bálint Zoltánné (1997) Das Schönheitsideal in Goethes Dramen „Torquato Tasso", „Iphigenie auf Tauris" und „Egmont". BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Béres Róza (1997) Parole italiane su insegne pubblicitarie ungheresi a Szeged. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Bódiné Szigedi Hajnalka (1997) Captain James Cook : Intrepid explorer of the Pacific. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

C

Csabay Orsolya (1997) Le Traité des Passions de L'áme de Descartes dans une approche essentiellement psychologique. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Cseke-Almássy Gabriella (1997) Patrick Süskind: Das Parfum (Untersuchung der Motive, des Kontextes und der Struktur). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csipes Éva (1997) Frauencharaktere in den Werken von Theodor Fontane. Effi Briest; L'Adultera; Frau Jenny Treibel; Stine. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csovcsics Éva (1997) Weihnachten mit Projektmethode. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csukás Erzsébet (1997) Teaching listening comprehension in the EFL classroom. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csáki Judit (1997) L'histoire du Jumelage de Vallauris-Golfe-Juan et de Hódmezővásárhely. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csókás Hajnalka (1997) L'homme qui filme l'invisible les trois couleurs de Krzysztof Kieslowski. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Csórián Katalin (1997) Scottish Customs and Traditions. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Czoma Nóra (1997) Motive in Alfieris "Filippo"und Schillers "Don Carlos" : Eine vergleichende Analyse. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

D

Dobó Ildikó (1997) For The Wrong's Sake : The Psychological Thrillers of Edgar Allan Poe. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Dudik Marianna (1997) Relationships of Men and Women in Jane Eyre. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Dévai Gábor (1997) En Se Souvenant De Georges Brassens. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

E

Erdei Mónika (1997) The Capital Cities of the United States. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

F

Farkas Elelonóra (1997) Les institutions de l'Union européenne. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Farkas Ferencné (1997) Sterne The Jester. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Farkas Magdolna (1997) The Pueblo Indians of North America. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Fehér Ágnes (1997) Landeskunde im Deutschunterricht : Erfahrungen einer Deutschlandsreise. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Fekete Anikó (1997) Das Imperativparadigma im gegenwärtigen Deutsch und seine Ersatzformen. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Frank Szilvia (1997) Antonio Gramsci: La Formazione E Il Ruolo Degli Intellettuali. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Fügi László (1997) Potlatch : The Joy of Giving. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Fülöp Mónika (1997) Literatur im Deutschunterricht (Erganzungsmaterialien zum Lehrwerk Deutschmobil). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Fülöp Tímea (1997) Women Writers and Reality in the Victorian Era. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

G

Garai Dóra (1997) La situation de la femme dans la société franfaise du XIXe siécle á travers quelques nouvelles de Guy de Maupassant. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Gere Viktória (1997) La Formation des Professeurs en France et en Hongrie. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Gergely Ágnes (1997) Oscar Wilde - Le Fleur Du Mal. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Gojtánné Szabó Ágnes (1997) Using games to teach simple present and present continuous for young learners. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Grósz Éva (1997) The Role of Motivation in Education. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Gyimesi-Drinóczi Antónia (1997) Stereotype in der Textsorte Witz. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Gyurity Éva (1997) Testing in primary classes. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Györfi Béla (1997) Tankönyvelemzési kísérlet -egy iskolai latin nyelvkönyv bemutatása (Dr. Szerényi Mária LATIN NYELV tanulási segédlet az általános iskola IV-V. osztályos tanulói számára). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Györke Zoltán (1997) Australia & the reasons for settlement. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Gémesné Székely Enikő (1997) Le róle des mathématiciens francais dans le développement des mathématiques modernes. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Góczán Andrea (1997) Az ókori könyv és könyvkiadás története Martialis epigrammáinak tükrében. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Görög József (1997) Crime in the United States. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

H

Harcziné Kmetty Enikő (1997) Das Dimonische in der Liebe (Eine vergleichende Analyse von Goethes Faust und Lermontovs Der Damon). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Hardi Judit (1997) "Because i felt like it ..." Liking a Subject and Its Motives. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Hecker Szilvia (1997) Relation between test-tasks and the communicative willingness. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Hegedűs Kinga (1997) Folklore e scongiuri in terra Siciliana. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Hegedűs Krisztina (1997) Les contes fantastiques de Guy de Maupassant. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Hegedűs Orsolya (1997) Sprichwort - wahr' Wort?! Der Sprichwortgebrauch in Werbetexten. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Heidecker Edina (1997) Anredeverhalten im Ungarndeutschen Ort Aparhant im Vergleich zum Binnendeutschen Standard. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Henger Péterné (1997) "Darstellendes Spiel" im Deutschunterricht. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Heverdle Péter (1997) Roma nel secolo XIV. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Hirling Adrienn (1997) Die Ansiedlung der Deutschen im 18. Jahrhundert in den Marktflecken Tolnau. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Hoffmann Péter (1997) L'histoire et le présent de Renault. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Horváth Orsolya (1997) A humor szerepe a mai magyar reklámnyelvben. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Huszárik Lászlóné (1997) Beginning English with preschoolers. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Héjjas Angelika (1997) Il presepe napoletano. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

J

Jeneiné Duna Márta (1997) Destroyer and Preserver - the Part of Air Current in English Romantic Poetry. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Juhászné Csányi Andrea (1997) Communicative activities for young learners. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Jáki Éva (1997) Le Beste dans les méthodes de français. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Jánosi Éva (1997) Modigliani. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

K

Kacsó Orsolya (1997) Analisi Sull' Opera "Il Principe" di Niccolo Machiavelli. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kalmár Nóra (1997) Il Carnevale di Venezia. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Katona Phaedra Mira (1997) La Normandie. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Katona Zsolt (1997) A vicoi gondviselés mint kapocskeresés. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kecse-Nagy Edina (1997) Sprachspiele in den Gedichten von Ernst Jandl. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kelemen Csilla (1997) The life and activity of the great leader of the civil rights movement Martin Luther King, Jr. (1929-1968). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kerekes Ilona (1997) How to overcome difficulties that upper primary school students have with Present Perfect Tense. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Keresztes Gabriella (1997) Rollenspiele im Deutschunterricht. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kis Angéla (1997) Symbols in the novel Mrs. Dalloway. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kisdiné Papós Ágnes (1997) The role of motivation in elt to children between six and eight. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kiss Márta (1997) Beatrix alakja a humanista történetíróknál (Bonfini, Ransanus és Tubero műveiben). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kisteleki Eszter (1997) La vidéo dans l'enseignement du francais. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Klaváts János (1997) Überlegungen zur Problematik der Beziehung der Semantik zur Syntax in der modernen Grammatikforschung. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kocsis Imre (1997) Discipline Problems and Ways of Handling Them. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kocsis Kinga (1997) Wirkung der expressionistischen Filmtechnik in Döblins Berlin Alexanderplatz. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kollár Ferencné (1997) A Sequence of Exercises Based on Algorhythm to Tom Huthinson's Poject English 1. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Korom Bettina (1997) Geschlechtsspezifisches Sprachverhalten Untersuchung der deutschen Sprache. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kovács Andrea (1997) Dramapädagogik und Puppentheater in dem Deutsch-als-Fremdsprache-Unterricht. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kovács Anita (1997) Using authentic reading materials in teaching english as a foreign language in primary schools. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kovács Gézáné (1997) „... den Kindern das Wort geben..." Freiarbeit im DaF-Unterricht. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kovács Tibor (1997) Abgewandelte Proverben in der Literatur und in der Werbung. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kovácsné Bokk Éva (1997) Andy Warhol and Pop Art. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kovácsné Doba Mariann (1997) Discovery techniques for teaching modal auxiliaries to express deduction for upper primary school children. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Krizsán Sándor (1997) Analyses of Frequency of Categories of Questions between Native and Non-Native English Speakers and the Methodological Impact of these Differences. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kunosné Csikós Edit (1997) Psychologie der Verbindung eines Ehepaars und sein Leben im Spiegel der Religiösität (anhand des Romans Heinrich Böll: Und sagte kein einziges Wort). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kálmán László (1997) Developing Oral Communicative Skills Through Tasks. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Károlyi Rita (1997) Licht- und Schattenmotivik in Remarques Arc de Triomphe. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kárpáti Monika (1997) "Rien ne perd, mais tout se transforme" : Analyse des changements linguistiques au niveau des vocables et des expressions et locutions populaires. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kéthelyi Klára (1997) Moderner Liebesbegriff im Mittelalter (Anhand von Tristan und Isolde Gottfriends von Strassurg). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kószó Gyöngyi (1997) Teaching grammar through Drama to intermediate students. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kőfalvi Kinga (1997) L'ungheria del Doglioni. L'assedio della fortezza di Giavarino del 1594 in opera di Un Storiografo Contemporaneo Italiano. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Kővári Éva (1997) L'enseignement précoce du français langue étrangère. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

L

Laczkó Brigitta (1997) The Waldorf School. The methodology of teaching and the conditions of education based on Rudolf Steiner's theories. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Lakatos Rita (1997) Die Geistersymbolik im Werk Theodor Storms "Der Schimmelreiter". BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Lang Zsuzsanna (1997) Motivation in the english language teaching. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Lasanc Gabriella (1997) Phraseologismen mit ethnostereotypischen Bestandteilen. Eine Untersuchung in der deutschen und in der ungarischen Sprache. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Lipták Zoltán (1997) The Situation of American Indians in the Late 20th Century. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Lovászi Gábor (1997) Using Computers in Teaching English as a Second Language. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Lázár Andrea (1997) The Origins of the Australian Legend. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Lévai Krisztina (1997) Adalék Apuleius Asinus Aureus című regényének magyar interpretációihoz. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Lőcsey Gabriella (1997) Syllabus design for 6-7-year-old children in Kazinczy F. Primary School. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

M

Magyar Anita (1997) Using Role Plays to Improve Communicative Competence. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Makra Zsuzsanna (1997) Die geteilte Stadt in einem geteilten Land. Die politische Lage Berlins zwischen 1945-1961. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Makáry Szilvia (1997) Deux carrières après Napoléon. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Malatyinszki Edit (1997) Error correction. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Megyesi Nóra (1997) Tolnay Károly, uno storico dell'arte ungherese e studioso di Michelangelo. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Miszlay Gyula (1997) François Truffaut, l'enfant du cinéma. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Molnár Szilvia (1997) The Complexity of Themes in I. B. Singer's Novel, The Slave. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Molnárné Szalai Edit (1997) A different experience - learning english in a summer course. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Mudry György (1997) L'universo di Leonardo Sciascia espresso nei suoi racconti brevi. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

N

Nagy Krisztina (1997) Az "ideális lelkipásztor" a XIX. század második felének pasztorális irodalmában. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Nyilas Mária (1997) Die Rolle der Natur im Roman „Das Geheimnis der alten Mamsell" von Eugenie Marlitt. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Nyitrai Ákos (1997) Lernschwierigkeiten im Artikelgebrauch im Deutschen. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

O

Odorics Helga (1997) Themenzentrierte Spiele am Beispiel Deutschmobil I. (3-4. Klasse). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Olajos Gyöngyi (1997) Megalitismo funerario in Sardegna nell'etá dei nuraghi. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

P

Papp Sándorné (1997) Minnetrank in Cottfrieds Tristan: Zaubermittel oder Symbol? BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Pappné Ficsor Hella (1997) Spiele im Deutschunterricht an Beispielen zum Thema Tiere in den 5-6. Klassen. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Peer Erika (1997) Teaching First and Second Conditionals in Communicative Way by Project English. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Pilinszky Roberta (1997) Tanterv és tankönyvtervezet a gimnáziumi kétéves latin oktatáshoz. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Pintérné Szurovecz Irén (1997) The role of games in vocabulary teaching. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Pogonyi Anna (1997) Activities that help the natural acquisition of English language for preschoolers. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Polgár Antal (1997) Sprachspiele in der Werbung Eine kontrastive Analyse im Deutschen und Ungarischen. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Polyák Judit (1997) Rapporto fra la politica estera ungherese e italiana dal 1920 al 1936. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Polyákovicsné Molnár Ágota (1997) Stilmittel der Deutschen und der Ungarischen Werbesprache. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Prischetzkyné Márkus Emőke (1997) Faust - Motive in Bulgakows Roman der Meister und Margarita. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Puha Katalin (1997) Die Vertreibung der Ungarndeutschen in der Nachkriegszeit. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Puskás Andrea (1997) Die Ersatzformen des Passivs. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Páli Éva (1997) Phraseologische Spiele in der deutschen Werbesprache. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Pálmai Enikő (1997) La pittura di veduta del settecento. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

R

Rajnai Szilvia (1997) Caelius Aurelianus: De epilepsia. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ruzsinné Tilesch Judit (1997) Nature as a reflection of Jane Eyre's inner life. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Röckl Éva (1997) „Mit einem Bündel auf dem Rücken" Die Vertreibung der Deutschen aus Tschatali/Csátalja 1946-1947. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

S

Sas Adrien (1997) Adventszeit und Weihnachten im DaF-Unterricht. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Savanya Andrea (1997) The Role of the Supernatural ín Shakespearean Drama. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Schmidt Mariann (1997) L'utilisation de la vidéo dans l'enseignement des langues. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sellerné Sáfár Aranka (1997) Joseph Pulitzer's Role in Modern American Journalism. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Silló Erzsébet (1997) Problems of Teaching for Communication. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Simon Edit (1997) Die Aussiedlung der Ungarndeutschen im Komitat Tolnau. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Simonné Rajos Szilvia (1997) Erscheinungsformen des Agens im Passiv. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sinkó Judit (1997) Színpadkép- és technika az antik görög tragédiákban. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Soproni Petra (1997) A testrésznevek szimbolikája az orosz és a magyar frazeologizmusokban (a голова, ухо, глаз, рот, язык, нос testrésznevekkel képzett frazeologizmusok anyaga alapján). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szabó Ildikó (1997) The emblematic interpretation of William Blake's Illustrations to the Book of Job. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Dr. Szabó Gyuláné Matyók Katalin (1997) The Life and Adventures of Captain John Smith. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szakács Szilvia (1997) Mese a mesében azaz Calvino regényének narratív világa (Téma: Italo Calvino: Ha egy téli éjszakán egy utazó). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szauterné Lévai Klára (1997) Motivanalyse anhand von Romanen Theodor Fontanes "Effi Briest" und Lev N. Tolstojs "Anna Karenina". BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szemkeö Dominika (1997) Aspects de Civilisation de la Bande Dessinée. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szenek Györgyi (1997) A glossza mint publicisztikai műfaj az "ÉS" páratlan oldala. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szentgyörgyi Ágota (1997) Zeitlose "Zeitreise" im Drama Romulus der Grosse von Friedrich Dürrenmatt anhand der Theateraufführung des Kaposvárer Csiky Gergely Theaters. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szolga Balázs (1997) "Der Buchstabe ist Nicht der Geist."- Lessings Aufklärerische Religionsauffassung Anhahd seines Dramatischen Gedichtes "Nathan der Weise". BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szűcs Dóra (1997) Caelius Aurelianus: A fejfájásról. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Szűcsné Bana Csilla (1997) Natural Elements in Charlotte Brontë's Jane Eyre. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sándor Márta (1997) "Das Ich und die Welt" - Problematik in Lessings Nathan der Weise un Spiegel der Theorie von Th. Dethlefsen. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sárdi Marianna (1997) Werbesendung im Unterricht (?). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Sármay Rita (1997) La Publicité Française. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

T

Tilimpás Judit (1997) Grammar exercises to the coursebook 'Angol nyelv alapfokon' by Dr. Szentiványi Ágnes and Dr. Bartáné Aranyi Edina. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tipanuczné Kovács Olga (1997) "Ospiti Italiani" In Ungheria. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Toldi Ildikó (1997) Die Entwicklung des Vokalismus von AHD bis FRNHD. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Trinyikné Varga Erika (1997) Stories in Elementary Education. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóbi Judit (1997) A Harmadik Köztársaság politikai rendszerének erodálódása és a francia szélsőjobboldal megerősödése. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóth Edina (1997) Goethes römischer Aufenthalt und dessen Auswirkungen auf sein Werk "Iphigenie auf Tauris". BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóth Gyula (1997) Developing Communicating Skills in English and Interpersonal Relationships through the Presentation of Drama Classes. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóth Judit (1997) Bretagne et breton hier et aujourd'hui, situation en Anjou. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóth József (1997) Die schweren Zeiten der Bácsalmáser Ungarndeutschen. Die Aussiedlung. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóth Silva (1997) Liebes- und Freiheitsproblematik in den Jugenddramen von Schiller. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóth Zsuzsanna (1997) "In meiner Umgebung ist es unmöglich zu leben" Kafka, der Schriftsteller der menschlichen Entfremdung oder wo sind die Wege des Individuums in der Welt zu finden... BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Dr. Tóth-Herpai Balázs (1997) Formation des guides touristiques au sein du lycée Mathias Corvin de Fonyód. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Tóthné Héjjas Irén (1997) Espelkamp - eine Stadt für Vertriebene und Flüchtlinge. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

U

Uhrin Mária (1997) The Bauhaus in The U.S. (Hungarians in the American Bauhaus). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

V

Valkainé Vida Mónika (1997) Teaching grammar through language games and communicative activities in primary school. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Varga Judit (1997) Famous American Inventors and Their Effects. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Varga Laura (1997) Liszt Ferenc és Itália. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Vargáné Nagy Zsuzsanna (1997) The Civil Rights Movement in America. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Varjú Zoltánné (1997) Pflanzensymbole in der mittelalterlichen deutschen Lyrik (von der Marienlyrik bis zu Walther von der Vogelweide). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Vasas Éva (1997) Le Rôle Educatif de la Bande Dessinée. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Vecseiné Bánvölgyi Zsuzsanna (1997) The effectiveness of different approaches to presenting and practising vocabulary with 9-14 year-old students. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Veres Katalin (1997) Многозначность в обучениирусскому языку в школе. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Verzár Mónika (1997) Les systèmes éducatifs dans L'Union Européenne Jusqu'a 1993 (Enseignement primaire et secondaire). BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Villányi Regina (1997) "Painting is mute poetry, and poetry is blind painting" /Plutarch/. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Vraukó Krisztina (1997) Teaching Language Skills through a Content-Based Syllabus for Upper-Primary and Grammar-School Students. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Vörös Magdolna (1997) Er-Verben und ihre präfixlosen Basisverben. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Z

Zsemberi Emese (1997) Zur Konkurrenz von deutschen Kausalsätzen mit "denn", "da", "weil" und "nämlich". BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Zsirosné Engler Rozália (1997) Neue Wege des Fremdsprachenunterrichts Freiarbeit in der 3. und 4. Klasse der Grundschule Diplomarbeit. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Á

Ádám Andrea (1997) Komposita und Fremdwörter in deutschen Werbetexten der Gegenwart. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ádámné Szurma Mária (1997) Die Umsiedlung Deutscher nach Ungarn im 18. Jahrhundert, dargestellt am Beispiel vom Harta. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ágfalvi Anikó (1997) Tradizioni Popolari In Toscana. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

Ági Veronika (1997) The role of games in english language teaching. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

É

Égető Adrienn (1997) The use of visual aids at the presentation stage. BA/BSc, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola.

This list was generated on 2020. január 20. 01:36:55 CET.