Plander, Nóra (2018) Szociális készségek, tudatelmélet és munkamemória vizsgálata óvodáskorban. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.
PDF
2018_Plander_Nóra_M1QPBQ_SZ.pdf Hozzáférés joga: SZTE designated computers only Download (2MB) |
Abstract
A kutatás célja a szociálisprobléma-megoldás, a tudatelmélet és a munkamemória vizsgálata volt 4 és 6 éves óvodások körében, melyhez a Helyzet- és személyspecifikus problémamegoldó tesztet, váratlan áthelyezéses feladatot, történetmesélést, számterjedelem, fordított számterjedelem és hallási mondatterjedelem teszteket alkalmaztam. Életkori különbség jelent meg a munkamemória tesztek esetében, illetve a szociálisprobléma-megoldás esetében „nem tudom” válasszal kapcsolatosan. Nemek között 6 éves korban a racionális megoldási módban mutatkozott különbség. Végül összefüggést lehetett felfedezni a másodfokú tudatelméleti teszt és a hallási mondatterjedelem teszt esetében. Összességében elmondható, hogy kutatásomban néhány életkori és nemi jellegzetességen kívül a különböző készségek kapcsolatában nem sok összefüggés látható, azonban ez nem jelenti azt, hogy nincs, mivel korábbi vizsgálatokban látható volt, és számos további kutatási lehetőség akad a témában.
English title
A research on social skills, theory of mind and working memory between age 4 and 6
Institution
Szegedi Tudományegyetem
Faculty
Department
Szociál- és Fejlődéspszichológiai Tanszék
Discipline
Institute
Pszichológiai Intézet
Specialization
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis (BA/Bsc) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szociálisprobléma-megoldás, tudatelmélet, munkamemória, óvodás gyermekek |
Subjects: | 06. Humanities |
Depositing User: | szerkesztő BTK |
Date Deposited: | 2019. May. 21. 10:33 |
Last Modified: | 2019. May. 23. 12:01 |
URI: | https://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74574 |
Actions (login required)
View Item |