Középiskolások tanári dicséretre adott válaszreakciói a Mindset tükrében

Németh, Csilla (2018) Középiskolások tanári dicséretre adott válaszreakciói a Mindset tükrében. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

[thumbnail of 2018_Németh_Csilla_KUKQJ6_SZ.pdf] PDF
2018_Németh_Csilla_KUKQJ6_SZ.pdf
Hozzáférés joga: SZTE designated computers only

Download (1MB)

Abstract

Kutatásom célja az volt, hogy kiderítsem, van-e összefüggés a különböző szemléletmódokhoz köthető tanári dicséret és az azokra adott tantermi válaszreakciók között. A mintavételhez 85 fő középiskolai diák állt rendelkezésemre. Vizsgálati eszközként az Implicit Theories of Intelligence Scale (ITIS) egy alskáláját, az intelligencia megváltoztathatóságába vetett hitet mérő „intelligencia mindset” kérdőívet, a kitartás mérésére szolgáló Short Grit Scale kérdőívet és egy saját kérdőívet használtam. A diákok teljesítményét a Socrative program segítségével mértem. Az eredményekből arra következtettem, hogy az eltérő szemléletmódban adott dicséret és a feladattípus választás között statisztikailag nem volt szignifikáns kapcsolat. A diákok kitartásának, feladatörömének és teljesítményének a mértéke és az eltérő szemléletmódban adott dicséretek között nem mutatkozott összefüggés. Nem igazolódott be az a hipotézisem, hogy a kevésbé eredményes feladatmegoldás után a tanulók kudarcra adott válaszreakciói és az eltérő szemléletmódban adott dicséret összefüggést mutat. Végül a mindset kérdőív alapján elkülönített rögzült („fixed”) és növekvő szemléletmódú („growth mindset”) diákok nyelvi teljesítménye és kitartása statisztikailag szignifikáns különbséget nem mutatott.

English title

The responses of high school students for classroom praises in the light of the Mindset theory

Institution

Szegedi Tudományegyetem

Faculty

Faculty of Arts

Department

Kognitív- és Neuropszichológiai Tanszék

Discipline

Humanities

Institute

Pszichológiai Intézet

Specialization

pszichológia

Supervisor(s)

Supervisor
Supervisor scientific name label
Email
EHA
Szokolszky, Dr. Ágnes
habilitált egyetemi docens
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED

Item Type: Thesis (BA/Bsc)
Uncontrolled Keywords: dicséret, rögzült szemléletmód, növekvő szemléletmód, fixed mindset, growth mindset
Subjects: 06. Humanities
Depositing User: szerkesztő BTK
Date Deposited: 2019. May. 20. 08:46
Last Modified: 2019. May. 21. 11:09
URI: https://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74399

Actions (login required)

View Item View Item