Tanulmányi teljesítmény az iskolai klíma és a mindset tükrében

Martos, Júlia Erzsébet (2018) Tanulmányi teljesítmény az iskolai klíma és a mindset tükrében. Masters, Szegedi Tudományegyetem.

[thumbnail of 2018_Martos_Júlia_Erzsébet_OWMITY_SZ.pdf] PDF
2018_Martos_Júlia_Erzsébet_OWMITY_SZ.pdf
Hozzáférés joga: SZTE designated computers only

Download (1MB)

Abstract

Kutatásomban két általános iskola klímáját vizsgáltam meg és hasonlítottam össze, valamint a feltárt klíma kapcsolatát kutattam a kitöltők mindset beállítottságával, a tanulói teljesítménnyel, és az élet különböző területeivel való elégedettségükkel. A résztvevők között összesen 31 tantestületi tag, 86 szülő, és 171 diák szerepelt (akik 3-8. évfolyamos tanulók voltak). Adatfelvételem egyik helyszíne egy fővárosi, magasabb szocioökonómiai státuszú iskola volt, míg a másik egy megyeszékhelyen működő, alacsonyabb státuszú intézmény. Eredményeim alátámasztották, hogy a fiatalabb tanulók pozitívabbnak ítélik meg az iskolai légkört, mint az idősebbek. A két iskola tanulóinak klímapercepciói nem mutattak különbséget, a tantestületek közül azonban a magasabb státuszú intézmény tanárai pozitívabbnak látták ezt. A diákok esetében a klíma pozitív észlelése jobb tanulmányi eredményekkel járt együtt. A fejlődési mindset csak a matematika eredményeikkel mutatott gyenge kapcsolatot, azonban mind a diákok, mind a tanárok esetében kapcsolatban állt az elégedettséggel. A klíma és a mindset között pozitív irányú összefüggés jelent meg mind a diák, mind a tanár kitöltők esetében. A lineáris regresszió vizsgálat alapján a jó tanulói teljesítményt leginkább az édesanya legmagasabb végzettsége, és az iskolaklíma pozitív percepciója jósolta be.

English title

Student achievement in light of school climate and mindset

Institution

Szegedi Tudományegyetem

Faculty

Faculty of Arts

Department

Szociál- és Fejlődéspszichológiai Tanszék

Discipline

Humanities

Institute

Pszichológiai Intézet

Specialization

pszichológia

Supervisor(s)

Supervisor
Supervisor scientific name label
Email
EHA
Szabó, Dr. Éva
habilitált egyetemi docens
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED

Item Type: Thesis (Masters)
Uncontrolled Keywords: élettel való elégedettség, iskolai klíma, iskolai légkör, mindset, tanulói teljesítmény
Subjects: 06. Humanities
Depositing User: szerkesztő BTK
Date Deposited: 2019. May. 22. 09:28
Last Modified: 2019. May. 24. 07:09
URI: https://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74266

Actions (login required)

View Item View Item