A kiégés vizsgálata a pedagógusok körében

Schaffer Júlia (2018) A kiégés vizsgálata a pedagógusok körében. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

[img] PDF
2018_Schaffer_Júlia_FJUZGZ_SZ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Megtekintés (617kB)

Abstract

A kiégés témája kétségtelenül kritikus kérdés napjainkban és a vizsgálata pedagógusok körében is releváns. Az alábbi munkában 4 kérdőív segítségével kutatok ebben a témában: Maslach-féle BO-SE Kiégés-kérdőív (Jagodics és Szabó, 2016), Munkahelyi követelmények és a rendelkezésre álló erőforrások (Jagodics és Szabó, 2014), Kollektív hatékonyság (Schawarzer és Schmitz, 1999), Konfliktusmegoldó stratégiák (Rózsa et al., 2008). A mintába 589 magyar pedagógus került, akik online töltötték ki a kérdőíveket. Eredményeim igazolták azokat a kutatásokat, melyek szerint a kiégésre való fogékonyság mértéke bejósolható, a rendelkezésesre álló erőforrások és követelmények ismeretében. Továbbá megerősítik azokat az eredményeket, melyek alapján a kollektív hatékonyság megtapasztalása erősíti a kiégéssel szembeni ellenállást, valamint, hogy a hatékonyabb konfliktusmegoldó stratégiák csökkenthetik a kiégés veszélyét. Összességében az én munkám is arra hívja fel a figyelmet, hogy a pedagógusok körében nagyobb hangsúlyt kellene fektetnünk a kiégés-prevencióra.

English title

Enquiry of theacher's burnout

Institution

Szegedi Tudományegyetem

Faculty

Faculty of Humanities and Social Sciences

Department

Szociál- és Fejlődéspszichológiai Tanszék

Discipline

Social science

Institute

Pszichológiai Intézet

Specialization

pszichológia

Supervisor(s)

SupervisorSupervisor scientific name labelEmailEHA
Jagodics BalázsUNSPECIFIEDUNSPECIFIEDUNSPECIFIED

Item Type: Thesis (BA/Bsc)
Subjects: 05. Social sciences > 05.01. Psychology
Date: 2018
Uncontrolled Keywords: pedagógus, kiégés, kollektív hatékonyság, erőforrások, konfliktusmegoldó stratégiák
Depositing User: BTK szerkesztő
Date Deposited: 2019. May. 21. 10:39
Last Modified: 2020. Jun. 12. 10:38
URI: http://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/73957

Actions (login required)

View Item View Item